جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7
قابل توجه فرماندار ویژه لارستان و مسئولین کمیته امداد، بهزیستی، مرکز رشد و...

تاکنون چه اقداماتی در خصوص استفاده از ظرفیت اعتباری “بند ب تبصره ۱۶ بودجه 1401” برای اشتغال زایی در لارستان انجام داده اید؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: اعتبارات حوزه اشتغال باید برنامه محور باشد تا علاوه بر اشتغال، رشد اقتصادی قابل قبولی به همراه داشته باشد. به گزارش میلاد لارستان…

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: اعتبارات حوزه اشتغال باید برنامه محور باشد تا علاوه بر اشتغال، رشد اقتصادی قابل قبولی به همراه داشته باشد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا محسن ربانی زاده  در نشست هماهنگی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه افزود: همچنین ضرورت دارد که نیازسنجی در شهرستان‌ها و اهلیت متقاضیان طرح‌های اشتغال زا نیز باید به خوبی انجام شود.

وی، بر ضرورت اتخاذ سیاست راهبردی اشتغال متناسب با توزیع اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ تاکید کرد و ادامه داد: تسهیلات اشتغال و رونق اقتصادی باید به شکل نظام مند با استفاده از ظرفیت اعتباری بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه پرداخت شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: توزیع اعتبارات مرتبط با اشتغال بایستی در چارچوب برنامه های توسعه سال ۱۴۰۱ مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان باشد.

به گزارش میلاد لارستان بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به شرح زیراست:

ب- ‌تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای حمایت از اشتغال از طریق بانک‌های عامل مبلغ یک میلیون و بیست هزار میلیارد (۱.۰۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات قرض‌الحسنه را به اجزاء این بند اختصاص دهد. مسؤولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذی‌ربط می‌باشد. عدم اجراء یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح می‌باشد .

اشتغال ایجاد شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پایش می‌شود و می‌ بایست در سامانه ناظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شود. مراجع مزبور موظفند گزارش عملکرد خود را به صورت سه ماه یک‌بار در شورای‌عالی اشتغال ارائه داده و به صورت مکتوب به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

۱- ‌مبلغ دویست و پنجاه هزار میلیارد (۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) و صد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به سازمان بهزیستی کشور اختصاص می‌یابد. به منظور تسهیل دسترسی به اعتبار و پوشش خطر(ریسک) تسهیلات خرد پرداختی با هدف اشتغالزایی، به دستگاههای موضوع این جزء اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد صندوق تضمین اقدام نمایند.

همچنین در راستای اشتغال دانش بنیان و صنایع خلاق در سراسر کشور و تمامی استانها با اولویت مناطق محروم، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی را با معرفی صندوق نوآوری و شکوفائی به شرکتهای دانش‌بنیان و خلاق اختصاص دهد. شرایط و سقف تسهیلات پرداختی در این بند توسط صندوق و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود.

۲- ‌مبلغ ششصد و بیست هزار میلیارد(۶۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از منابع این بند بین استانها و شهرستان ‌ ها براساس شاخص‌های جمعیت، نرخ بیکاری برمبنای جدول پیوست تخصیص می‌یابد. مسؤول ایجاد اشتغال هر استان، استاندار می‌باشد.

در هر استان متناسب با توانمندی نهادهای ذی‌ربط(ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) (بنیاد برکت)، بنیاد مستضعفان، سازمان بسیج سازندگی، بسیج مستضعفین سپاه، ارتش، آستان قدس رضوی و سایر سازمان ‌ ها) سهمیه‌ای براساس مصوبه شورای برنامه ‌ ریزی و توسعه استان تخصیص داده می‌شود.

تخصیص اعتبارات در هر استان با اولویت مناطق محروم و حاشیه‌نشین، فعالیت‌های خلاق و دانش بنیان و تعاونی‌ها می‌باشد.

میلاد لارستان: مطابق موارد اعلام شده در بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، لازم است مسئولین لارستان شامل رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ، رئیس اداره بهزیستی لارستان  و رئیس مرکز رشد واحدهای فناور لارستان و مهمتر از همه شخص فرماندار ویژه لارستان د ر این خصوص توضیحاتی ارائه نمایند که آیا نیازسنجی لازم و اقدامات جهت اخذ تسهیلات اشتغال زایی ذیل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ را انجام داده  اند؟ تا کنون چه اقداماتی در این خصوص به انجام رسانده اند؟

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین