جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4
فرماندار ویژه لارستان در بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان

گسترش و ترویج کتاب و کتابخوانی در تمام نقاط شهرستان الزامی است

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان به همراه احسان طاهری فرمانداری و جمعی از مسئولین شهرستان از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بازدید کرد.

فرماندار ویژه لارستان، تاکید کرد: سر منشا بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی، فقر فرهنگی، علمی و ناآگاهی است.

 به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان به همراه احسان طاهری فرمانداری و جمعی از مسئولین شهرستان از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بازدید کرد.

فرماندار ویژه لارستان در جمع رییس و پرسنل اداره کتابخانه های عمومی لارستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، در سخنانی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در جامعه اولویت دارد، گسترش ترویج کتاب و کتابخوانی در اقصا نقاط این شهرستان از شهرها تا دورترین روستاها و حتی مراکز عشایرنشین است که در این خصوص دستگاه های فرهنگی بویژه معاونت اداره کل و اداره کتابخانه های عمومی لارستان باید در این خصوص فعالت های خود را بیشتر اجرایی و عملیاتی کنند.

 داریوش دهقان، در ادامه خاطر نشان کرد: ما در کنار دیگر فعالیت‌های فرهنگی، در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هر چقدرکار کنیم باز هم کم است، اما در این خصوص نیاز به اعتبار بیشتری است که می طلبد شهرداری های تابعه نیم درصد کتابخانه ها را به موقع پرداخت کنند تا در عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی کار و فعالیت بیشتر شود.

فرماندار ویژه لارستان، اظهار کرد: اگر در حوزه کتاب و کتابخوانی خوب کار شود، قطعاً ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جامعه کمتر و گاها از جامعه رخت بر می بندد.

 وی ادامه داد: در راستای ارتقا فرهنگ باید همه دست به دست هم دهیم و در این خصوص کار و فعالیت شبانه روزی داشته باشیم که قطعاً جامعه با وجود فرهنگ غنی، آسیب های اجتماعی کمتری خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ غنی ریشه در مطالعه دارد؛ گفت: نقش کتاب در ارتقای آگاهی و بینش مردم نقشی بی بدیل است.

پیش از این نیز محمد معتمدیان معاون اداره کل و رییس اداره کتابخانه های عمومی لارستان هم در سخنانی افزود: برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «ما همانیم که می خوانیم» در شهرستان  در حال اجراست.

وی با بیان اینکه شهرستان بزرگ لارستان در حال حاضر دارای ۱۵ باب کتابخانه فعال است، گفت: این کتابخانه‌ها شامل کتابخانه عمومی باغ نشاط، حسینیه اعظم، گنج شایگان، کودک و نوجوان حضرت سکینه، مهدیه لار، ادیبان خور، آیت الله حقانی بیرم، ابی احمد جویم، معرفت عمادشهر، ایراهستان روستای کریشکی، مهد دانش روستای حسین آباد بیرم، صحبت لاری روستای نجف آباد بیرم، شهید حمزه جنگجو روستای بالاده، اندیشه سبز روستای کرمستج وکتابخانه  مددجویان اداره زندان است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی لارستان اضافه کرد: دو کتابخانه دیگر نیز در روستای شرفویه بنارویه و کتابخانه شهر لطیفی در آستانه بهره برداری رسید.

 معتمدیان تصریح کرد: تعداد کتاب‌های موجود در این ۱۵ کتابخانه‌ فعال شهرستان ۱۵۰ هزار نسخه، تعداد اعضای فعال آن ۸ هزار و ۶۰۳ نفر، تعداد گردش امانت کتاب ۷هزار و ۱۸۸ نسخه، مقدار زیربنای آن ۱۰ هزار و ۱۰۰ مترمربع و تعداد افراد شاغل در کتابخانه‌ها ۲۲ نفر است.

 رییس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان، با بیان اینکه در این هفته بیش از ۴۵ برنامه فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در کل شهرستان برگزار می گردد، خاطرنشان کرد: دیدار اعضا انجمن با امام جمعه لارستان، با خانواده معظم شهدا، جانبازان، برخی نویسندگان و مسن ترین فرد عضو کتابخانه، افتتاح کتابخانه شهید جنگجو بالاده، دیدار و تقدیر فرماندار از کتابداران، حضور کتابداران در گلزار شهدا ، عضویت رایگان در کلیه کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نشست‌های کتابخوانی مدرسه‌ای و کتابخانه، برگزاری جلسات قصه‌خوانی و کتابخوانی برای کودکان عضو کتابخانه از اهم برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان لارستان است.

 وی برگزاری مسابقه کتاب با عنوان «خاطرات مستر همفر»  ویژه مدیران شهرستان، نشست کتابخوان ویژه دانش آموزان، رونمایی از ۴ عنوان کتاب، تجلیل از خیر کتابخانه ساز برتر استان محمدحسن دانشیار، تجلیل از سارا تفضلی ۶ ساله بعنوان خردسال ترین عضو کتابخانه عمومی لارستان در مرکز استان، دعوت از دانش‌آموزان و دانشجویان برای بازدید از کتابخانه‌ها و نصب بنر و پوسترهای تبلیغاتی با موضوع کتاب و کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

 معتمدیان در پایان با بیان اینکه سعادت بشری در مطالعه است، اظهار کرد: کتاب رفیق تنهایی همه معر فی شده است بنابراین تمامی آحاد مردم به ویژه جوانان باید این موضوع را جدی بگیرند.

در ادامه فرماندار ویژه لارستان از رییس، پرسنل و کتابداران اداره کتابخانه های عمومی لارستان با لوح سپاس تجلیل کرد.

 

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین