جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان: شهرداری لار می تواند برنامه خود را در پارک جنگلی اجرایی نماید و مانعی وجود ندارد

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه موضوع واگذاری پارک جنگلی به شهرداری لار پس از  زمان انتصاب رسمی شهردار جدید لار انجام خواهد گرفت اظهار داشت: با توجه به…

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه موضوع واگذاری پارک جنگلی به شهرداری لار پس از  زمان انتصاب رسمی شهردار جدید لار انجام خواهد گرفت اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع از سوی استان پایان یافته تلقی می شود لذا در حال حاضر نیز شهرداری لار می تواند بر اساس کتابچه طرح های پیشنهادی،‌ کار خود را در پارک جنگلی شهر لار اجرایی کند و منابع طبیعی مانعی را در این مسیر نمی‌بیند.

اواسط آبان ماه ۱۴۰۱ خبرنگار میلاد لارستان در گقتگویی با شریفی لاری شهردار وقت لار و لادنی رئیس اداره منابع طبیعی لارستان آخرین وضعیت پارک جنگلی لار را جویا شد. در آن زمان شهردار لار  از تصویب طرح فنی مدیریت بهره‌وری پارک جنگلی شهدا شهر لار در اداره‌کل منابع طبیعی  فارس خبر داد و اظهار داشت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته پارک جنگلی به مدت ۱۵ سال به شکل محضری در اختیار شهرداری لار قرار می‌گیرد.

وی در آن زمان بیان داشت : اقدامات لازم از سوی شهرداری لار انجام شده و برای تکمیل فرآیند واگذاری نیاز به انجام اقدامات لازم از سوی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس است تا پس از آن به منظور بهره برداری لازم از توان بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در پارک نیز استفاده شود

رئیس منابع طبیعی لارستان نیز در آن زمان  با بیان اینکه تشریفات اداری واگذاری پارک جنگلی لار صورت گرفته است، افزود: پس از واگذاری، شهرداری لار با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی و رفاهی را پارک جنگلی لار از قبیل پیست دوچرخه‌سواری، مسیرهای پیاده‌روی، اتراق خانوادگی، ساخت رستوران، افزودن سرویس‌های بهداشتی، ایجاد آبشار مصنوعی و غیره اقدام کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان  در آن زمان  درباره زمان نهایی انعقاد قرارداد و واگذاری پارک جنگلی به شهرداری لار، اضافه کرد: امید می‌رود تا انتهای آبان‌ماه جاری با توجه به پیگیری‌های مستمر مدیرکل منابع طبیعی استان فارس و شهرداری لار این مهم به نتیجه برسد.

اکنون یک ماه از موعد مقرر گذشته و هنوز مراحل واگذاری عملیاتی نشده است. به همین منظور خبرنگار میلاد لارستان مجددا موضوع را از لادنی رئیس اداره منابع طبیعی لارستان جویا شد. وی در این خصوص بیان داشت: پیگیری ها به منظور  واگذاری پارک جنگلی شهر لار به شهرداری صورت گرفته و مراجعات متعددی به مرکز استان و اداره کل منابع طبیعی داشته ایم که این مورد از سمت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تمام شده تلقی می شود و امیدواریم بزودی واگذاری پارک جنگلی به شهرداری به مدت ۱۵ سال صورت پذیرد.

لادنی در عین حال با بیان اینکه بدلیل تغییر شهردار لار و اینکه شخص شهردار بایستی مدارکی را امضا و به استان تحویل دهد افزود: اگرچه موضوع به بعد از تایید نهایی حکم شهردار لار موکول شده است اما  در حال حاضر نیز شهرداری لار می تواند بر اساس کتابچه طرح های پیشنهادی،‌ کار خود را در پارک جنگلی شهر لار اجرایی کند و منابع طبیعی مانعی را در این مسیر نمی‌بیند.

 

ف۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین