چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

گزارش کاروان مردمی مطالبه‌گری لارستان از وضعیت جاده جهرم-لار- بندرعباس

  کاروان مردمی مطالبه گری لارستان که پیش از این دوبار برای پیگیری وضعیت جاده لار جهرم و لار بندر عباس و نیز در اعتراض به عدم اجرای مصوبه اداره…

 

کاروان مردمی مطالبه گری لارستان که پیش از این دوبار برای پیگیری وضعیت جاده لار جهرم و لار بندر عباس و نیز در اعتراض به عدم اجرای مصوبه اداره کل راهداری لارستان به تهران سفر کرده در تازه ترین گزارش خود به مردم، وضعیت جاده های لارستان را تشریح کرده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، کاروان مردمی مطالبه گری لارستان که پیش از این دوبار برای پیگیری وضعیت جاده لار جهرم و لار بندر عباس و نیز در اعتراض به عدم اجرای مصوبه اداره کل راهداری لارستان به تهران سفر کرده در تازه ترین گزارش خود به مردم، وضعیت جاده های لارستان را تشریح کرده است.

در این گزارش آمده است: پروژه دوبانده شدن جاده لار- جهرم در حوزه لارستان حد فاصل سه راهی زرین دشت تا تونل وحدت تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

به نظر می رسد مسئولان افتتاح این قطعه را به دهه فجر موکول خواهند کرد؛ حال آنکه می توان با انجام خط کشی هم اکنون از باند دوم جاده بهره برد و مراسم افتتاح رسمی را به دهه فجر موکول کرد.

قطعه حد فاصل گردنه دارابی تا ابتدای گردنه بریز رو به تکمیل است؛ اما در نقطه مقابل روستای بریز- حدفاصل دوربین اول ثبت تخلفات تا مقابل کمپ ترک اعتیاد- هنوز آسفالت تکمیل نشده است، تماس‌های مکرر پیگیران کاروان مردمی مطالبه گری لارستان با پیمانکار پروژه برای اطلاع از دلیل تعلل در تکمیل این قطعه به نتیجه نرسید و پیمانکار پاسخگو نشد.

باند دوم از ۴ کیلومتر گردنه بریز در حال تکمیل است و به گفته پیمانکار این قطعه، اضافه شدن یک پل به پروژه، تکمیل این قطعه را به تاخیر انداخته است؛ اما تا دهه فجر این قطعه نیز تکمیل خواهد شد، پیمانکار این قطعه که همان پیمانکار باند دوم جاده “صحرای نیمه” است، توقف باند دوم جاده نیمه هم به دلیل به کار گرفته شدن ادوات در گردنه بریز عنوان شد و اتمام دو کیلومتر باقی مانده تا حوالی باغ جنت در دهه فجر وعده داده شد.

مهم ترین مشکل جاده لار- جهرم عدم وجود عملیات و حتی پیمانکار در قطعه حدودا ۳۰ کیلومتری از گردنه بریز تا جویم است. توضیح اینکه تنها در محدوده گردنه منصور آباد شرکت جهاد نصر مدتها مشغول خاک برداری و تسطیح بود و سرانجام بدون تکمیل بانده دوم این محدوده به پیمانکاری خود خاتمه داد.

ده کیلومتر ابتدای جاده لار- بندر عباس همچنان بدون پیمانکار است و عملیاتی در آن دیده نمی شود، این در حالیست که کلنگ این قطعه سال ۱۳۹۴ به زمین زده شده است. محدوده پس از پاسگاه چهار برکه به طول ده کیلومتر فعال است اما ۳۰ کیلومتر باقی مانده در حوزه لارستان حتی پیمانکار هم ندارد.

با توجه به اینکه اخیرا ۵۰۰ میلیارد تومان برای جاده جهرم- لار- بندرعباس در نظر گرفته شده است انتظار می رود سهم لارستان از این مبلغ متناسب با طول مسیر بیشتر از حوزه جهرم باشد. در این مورد نقش نماینده مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در حصول حقوق مردم لارستان محوری محسوب می شود و پیگیری مجدانه و اطلاع رسانی شفاف این دو مسئول مورد انتظار است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین