سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

نقش کم‌رنگ جناب حسین‌زاده در دعوت وزرای دولت به لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم

  در حدود ۳ سال از زمان رأی‌آوری جناب حسین حسین‌زاده از حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم و راهیابی به مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اما شوربختانه برخلاف…

 

در حدود ۳ سال از زمان رأی‌آوری جناب حسین حسین‌زاده از حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم و راهیابی به مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اما شوربختانه برخلاف سنوات گذشته و همچنین در مقایسه با اقدامات سایر نمایندگان، شاهد حضور کم‌رنگ وزرا و مدیران ارشد کشوری در منطقه هستیم.

به گزارش میلاد لارستان، نمایندگی منصبی است که از طریق انتخابات و رأی مردم فعلیت می‌یابد و جایگاه مجلس شورای اسلامی در دو بعد قانونگذاری و نظارت، بسیار رفیع است و عموم نمایندگان در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های کلان جامعه از قدرت لازم برخوردارند.

واقعیت این است که وظایف حوزه بومی نمایندگی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چارجوب مشخص و خارج از محدوده تعیین شده در قانون است. از این رو، هر نماینده به تشخیص خود در ایفای نقش در حوزه انتخابی اش، اقدام می کند.

نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و در حوزه انتخابیه نیز وظیفه اش نظارتی است مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد.

مردمان یک منطقه به نمایندگی از خودشان یک نفر را انتخاب میکنند تا حرف، مشکلات، کاستی ها را به عنوان منتخب مردم و امین مردم به گوش مراجع بالاتر برسانند و در کنار آن پیگیر خواسته های بر حق مردم و منطقه باشد.

نماینده مجلس باید بی‌عدالتی‌های احتمالی را در سطح منطقه پیگیری و از حق و حقوق مردم در حوزه انتخابیه خود با هدف اجرای هر چه بیشتر عدالت دفاع کرده و با تلاش و کوشش مضاعف از بی عدالتی و حق‌کشی نسبت به حقوق حقه مردم جلوگیری کند.

معرفی شاخصها، توانمندیها، ظرفیت موجود از نظر کمی و کیفی به مسؤلان عالی کشوری و استانی، توسط نماینده می تواند یکی از مصداق های نظارت بر اجرای قانون باشد.

همه توضیحات فوق برای یادآوری این موضوع به جناب دکتر حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم است که بدانند، وکالت مردم این خطه دورافتاده بسیار سنگین و مسئولیت‌آور است و برای جامه عمل پوشاندن به مطالبات و خواسته‌های آنان نباید روز را از شب شناخت و شبانه روزی می‌بایست برای دفاع از حقوق‌شان تلاش کرد.

متاسفانه یکی از دردهای خطه لارستان بزرگ، عدم معرفی ظرفیت‌ها و جایگاه ژئوپلتیک آن به مسئولان ارشد کشوری اعم از وزرا و مدیران کل پایتخت‌نشین است چرا که این مدیران اجرایی هستند که متناسب با شناخت خود طرح آماده می‌کنند، بودجه تعیین می‌کنند و به اجرای طرح می‌پردازند. وظیفه نماینده مجلس در این امر بسیار خطیر و اثرگذار است که می‌تواند با دعوت از مسئولان رده بالای دولتی به حوزه انتخابیه و با باز کردن پای آنان به این منطقه نسبت به نشان دادن ظرفیت‌ها و همچنین درخواست برای رفع عقب‌ماندگی‌ها و کمبودها، در راستای رشد و ترقی گام بردارد.

در طول تقریبا سه سال فعالیت جناب حسین‌زاده، شاهد حضور کمترین وزرای دولت در مناطق لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم بوده‌ایم و شاید معدود مثال‌های حضور مسئولان، حضور وزیر بهداشت در این مناطق بود که آنهم در قالب تیم سفر هیأت دولت به استان فارس صورت گرفت و بر مبنای اعزام تیم‌ها از سوی ریاست جمهوری تنظیم شده بود یا سفر وزیر کشور به بیرم که آنهم با اصرار خود مردم این بخش و در زمان وقوع بحران سیل، از لامرد به سمت این شهر دعوت شد.

بارها و بارها مشاهده کرده‌ایم که طی سالیان اخیر، نمایندگان اغلب شهرهای استان فارس و به ویژه نمایندگان شهرستان های همجوار، با دعوت از مدیران ارشد کشوری، دغدغه مردم خطه خود را مطرح می‌کنند و اثرات مثبت این سفرها را نیز بدست می‌آورند.

مشکلات انباشته و همچنین پروژه‌های متعدد برزمین مانده زیادی در عرصه‌های اقتصادی، ورزشی، عمرانی، انرژی، صنعت، آموزشی، بهداشتی و درمانی، راه و غیره در حوزه انتخابیه وجود دارد که نیازمند ورود مستقیم مدیران اجرایی دولت است که تنها راه دعوت از آنان و بعبارتی چشم امید مردم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

از جناب حسین‌زاده بعنوان یک نماینده جوان توقع می‌رود حداقل در مدت باقی‌مانده تا پایان دوره نمایندگی با برنامه‌ریزی مناسب و البته فشرده در خصوص دعوت از مسوولان کشوری برای حضور در حوزه انتخابیه اهتمام جدی داشته باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین