چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

خیری که در خانه رواست، مسجد حرام است

 در شماره (۹۷۰۱) روزنامه “خبرجنوب” قسمت استان فارس متنی با محتوای ” طی مراسمی با حضور پرنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز، فال اسیری رئیس مجمع خیرین مدرسه…

 در شماره (۹۷۰۱) روزنامه “خبرجنوب” قسمت استان فارس متنی با محتوای ” طی مراسمی با حضور پرنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز، فال اسیری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس و مسئولان سازمان نوسازی فارس از خیر مدرسه ساز (جناب آقای ….. لاری) در هنرستان ساخته وی تجلیل شد.” به چاپ رسیده است.

در همان موقع، این فکر به ذهنم خطور کرد که؛ علت عدم انجام این کار خیر، توسط یک خیر لارستانی، در منطقه و شهر محروم خودش چه بوده است؟ چرا باوجود کمبودهای فراوان که در ذیل به آن اشاره می شود، این سرمایه گذاری در شهری مثل شیراز که سرمایه های فراوانی به آن سرازیر می شود، صورت گرفته است؟

در پاسخ به این سوالات، به خود گفتم که؛ این پول متعلق به خود خیر است و هرکجا لازم بداند، خرج می کند یا اینکه، مسئولین در شیراز زرنگ ترند و با رایزنی با سرمایه داران و خیرین، آن را به شهر خود منتقل می کنند.

قبلاً ذکر این نکته ضروری است که در اینجا، قصد نگارنده، خیر و نیکوکار خاص، یا زیر سوال بردن عمل خیر و یا مسئولی نیست. اما ضمن تقدیر و تشکر فراوان از نگاه نیکوکارانه لارستانی ها در عمران و آبادانی گوشه گوشه ایران اسلامی، آنچه لازم به ذکر آن است، این می باشد که؛

باید به خیرین محترم که واقعاً تعداد آنان کم هم نیست، می بایست اطلاع داد که؛ ” خیری که در خانه رواست، مسجد حرام است” و آنقدر که منطقه محروم لارستان نیاز به رفع کمبودها دارد، شهرهای دیگر ندارند.

همانطور که همه در جریان هستند و بخصوص خود خیرین عزیز مطلع اند، متأسفانه یا خوشبختانه، این تفکر در ذهن تمام مسئولین استانی و کشوری وجود دارد که، هرچیزی یا خدماتی در لارستان باید توسط خیرین انجام شود!!

پس چه بهتر است، با وجود چنین تفکری، تمام هم و غم سرمایه داران و بویژه خیرین بلند همت لارستانی، رفع نیازها و کمبودهای شهرشان باشد و پس از آن به فکر جاهای دیگر بیافتند!

هرچند، شاید گفته شود، هرکار عام المنفعه ای و در هرکجا صورت گیرد، دارای اجر است، اما باید بگوئیم که؛ ما منکر این عقیده نیستیم، ولی با این را هم مدنظر قرار دهیم که، در هر کاری، شرائط را در نظر بگیریم، اطرافیان و دوستان (همشهریان) خود را دریابیم و با هدف محرومیت زدایی اعمال خیر خود را انجام دهیم.

اکنون و در زمان حال، لارستان بزرگ از کمبودها و مشکلاتی همچون: کمبود دستگاههای پیشرفته پزشکی، آزمایشگاههای مدرن و پیشرفته درمانی، ساختمان دانشگاه علوم پزشکی، ساختمان دانشگاه دولتی، ساخت بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی، نبود مدرسه در شهرک های تازه تأسیس، کمک به جوانان فاقد مسکن، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، ساخت مراکز تفریحی سالم برای جوانان، ایجاد مراکز ورزشی و همچنین حمایت از تیم های ورزشی، حمایت از نخبگان و مخترعین، ایجاد کارخانجات با هدف اشتغال و حمایت از محرومین و دهها مشکل دیگر، دست و پنجه نرم می کند و امیدواریم با بازگشت سرمایه های متعلق به لارستانی ها و صرف آن در راه کمک به همشهریان گرامی، عقب ماندگی های موجود جبران گردد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین