پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

اختصاص ۲۰۰ سهمیه‌ تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت به گراش

فرماندار گراش از اختصاص ۲۰۰ سهمیه‌ی تسهیلات اشتغال‌زایی برای شهرستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از گراش‌نیوز، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به ریاست محمود طاهرزاده فرماندار…

فرماندار گراش از اختصاص ۲۰۰ سهمیه‌ی تسهیلات اشتغال‌زایی برای شهرستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از گراش‌نیوز، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به ریاست محمود طاهرزاده فرماندار گراش و با حضور سعید خدایاری نماینده بنیاد برکت در استان فارس و دیگر اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل جلسه داد

فرماندار گراش در این جلسه با بیان اینکه شهرستان گراش در موضوع اشتغال‌زایی جایگاه خوبی در استان دارد، اظهار داشت: نرخ بیکاری گراش نسبت به دیگر شهرستان‌های استان پایین‌تر است. کارآفرینی و اشتغال‌زایی با توجه به حضور خیرین و متمولین در وضعیت مناسبی هستیم. البته با ایده‌آل فاصله دارد.

محمود طاهرزاده با اشاره به ظرفیت و پتانسیل شهرک صنعتی، گفت: شهرک صنعتی گراش، شهرک فعالی است و پتانسیل ایجاد اشتغال در حوزه اشتغال‌زایی در سطح استان دارد.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که در استانداری داشتیم، آمار ۱۲۵ درصدی اشتغال‌زایی در شهرستان داشتیم. این هم اشتغال‌هایی است که در ادارات در سامانه رصد ثبت کرده‌اند.

فرماندار گراش از اختصاص ۲۰۰ سهمیه‌ی تسهیلات اشتغال‌زایی برای شهرستان خبر داد و از نماینده بنیاد برکت خواست روستاهای هدف را جهت اشتغال‌زایی افزایش بدهند.

سعید خدایاری، نماینده بنیاد برکت در استان فارس در بخشی از صحبت‌های خود گفت: گراش ظرفیت این را دارد طی امسال و سال آینده به جایی برسد که یک بیکار هم نداشته باشد. حتی باعث این شود که افرادی از شهرهای دیگر را هم جذب کند.

وی از فرماندار خواست: فرماندار محترم یک کارگروه تخصصی برای اشتغال ایجاد کنند تا ایده‌پردازهای که در ادارات دولتی نیستند هم بتوانند نظر بدهند.

نماینده بنیاد برکت در فارس به یک مورد از مصادیق ایجاد کارگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: در شهرستان می‌شود خرماهای درجه سه و چهار که دورریز هستند به خمیر خرما، یک مورد لوکس و صادراتی تبدیل شود. باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود که در فقط سه تا چهار مورد بیشتر استفاده نشده است

خدایاری خاطر نشان ساخت: سال گذشته ۱۵۰ سهمیه تسهیلات برای شهرستان گراش اختصاص پیدا کرده بود که امسال ۲۰۰ سهمیه است. سقف تسهیلات طبق اعلام بانک مرکزی ۱۵۰ میلیون تومان است که احتمالا به ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برسد. اگر اشتغال‌زایی کارگاهی باشد تا ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌شود تسهیلات داد. اگر طرح‌های بنگاه‌محور باشد از بالای ۵۰۰ میلیون تومان تا ۱۵ میلیارد تومان هم می‌شود تسهیلات داد. اما تاییدیه‌ی این تسهیلات با تهران است. قالی‌بافی و خیاطی‌های خانگی، نه کارگاهی، شامل تسهیلات نمی‌شود. تسهیلات در حوزه دام هم خیلی تعلق نمی‌گیرد.

در این جلسه ادارات عضو کارگروه گزارشی از وضعیت ارائه تسهیلات و آمار اشتغال زایی ارائه کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اختصاص ۲۰۰ سهمیه‌ تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت به گراش”

  1. لاری گفت:

    آفرین به گراش
    آمار بیکاری باید به صفر برسه چ.ن از نیروی بومی استفاده میکنند مثل لار نیست که پر شده از غیر بومی
    و از تحصیل کرده بومی استفاده نمیشه و غیر بومی استخدام میکنن

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین