جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

دو برابر شدن موارد حیوان گزیدگی طی ۵ سال گذشته در محدوده تحت پوشش علوم پزشکی لارستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان از دو برابر شدن موارد حیوان گزیدگی طی ۵ سال گذشته در محدوده تحت پوشش علوم پزشکی لارستان خبر داد. به گزلرش میلاد لارستان…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان از دو برابر شدن موارد حیوان گزیدگی طی ۵ سال گذشته در محدوده تحت پوشش علوم پزشکی لارستان خبر داد.

به گزلرش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان دکتر حسن فزونی ضمن اعلام این خبر که آمار حیوان گزیدگی در منطقه طی چند سال اخیر افزایشی بوده اظهار داشت: آمار حیوان گزیدگی در منطقه طی ۵ سال اخیر بیش از ۲ برابر شده و این امر متاسفانه به دلیل افزایش سگ های ولگرد در مناطق مسکونی شهری و روستایی است.

وی تصریح کرد: حیوان گزیدگی عوارض مختلفی از جمله عفونت زخم، آسیب عضلات و عصب و… دارد اما آنچه در حیوان گزیدگی ترسناک است عارضه ی خطرناک به نام بیماری هاری است که در صورت وقوع، درمان ندارد و مرگ اجتناب ناپذیر است.

دکتر حسن فزونی خاطر نشان کرد: در این راستا مراکز مختلف مراقبت های حیوان گزیدگی در شهرها و روستاهای تحت پوشش راه اندازی شده که همکاران ما به شکل شبانه روزی به موارد حیوان گزیدگی رسیدگی می کنند.

وی با اشاره به هزینه بالای پیشگیری از این بیماری افزود : در سال گذشته هر مورد حیوان گزیدگی بیش از ۳۰ میلیون ریال و در کل کنترل بیماری هاری با افزایش موارد حیوان گزیدگی، ۲۲ میلیارد ریال برای دولت هزینه داشته است .

معاون بهداشت دانشگاه بیان داشت: در این زمینه باید توجه داشت که پیشگیری از هاری امری بسیار مهم و ضروری است، افرادی که حیوان خانگی دارند باید حتماً حیوان را واکسینه کرده و با قلاده از منزل خارج کنند.

دکتر فزونی تصریح کرد: فاکتور زمان در کنترل بیماری بسیار مهم بوده و افراد گزیده شده در همان لحظه باید به پزشک مراجعه کرده تا اقدامات لازم درمانی و پیشگیرانه برای آنان انجام شود.

وی در پایان افزود : سگ‌های ولگردی که در معابر عمومی مشاهده می‌شوند زنگ خطری برای بیماری هاری هستند و امیدوارم هرچه زودتر محل نگهداری این سگ ها در لارستان آماده شده و شاهد جمع آوری این حیوانات باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “دو برابر شدن موارد حیوان گزیدگی طی ۵ سال گذشته در محدوده تحت پوشش علوم پزشکی لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    روزنامه میلاد ضمن تشکر از اطلاع رسانی خوب شما، لطفا بعلت خطرناک بودن بیماری هاری موضوع سگهای ولگرد از طریق فرمانداری فورا و بدون اتلاف وقت پیگیری کنید تا راه حلی پیدا شود . با تشکر

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین