جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

پیگیری‌های خُرد و کلان زیرساختی توسط فرماندار ویژه لارستان در تهران

فرماندار ویژه لارستان با سفر به تهران ضمن دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور،  معاون فنی و نظارت سازمان توسعه، تجهیز…

فرماندار ویژه لارستان با سفر به تهران ضمن دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور،  معاون فنی و نظارت سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور،  رییس سازمان سنجش آموزش کشور و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، مسائل و درخواست‌های خُرد و کلان لارستان بزرگ را پیگیری کرد.

۳۰ نقطه حادثه خیز منطقه لارستان بزرگ حذف می‌شود

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ پیرو هماهنگی های دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز و جویم، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان بمنظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه راهداری کل منطقه لارستان بزرگ، با دکتر داریوش امانی معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی گرفته شد که به شرح زیر است:

در این نشست مقرر شد که ۳۰ نقطه حادثه خیز منطقه لارستان بزرگ حذف، ۳۰ برج روشنایی نصب، ۱۳ کیلومتر روشنایی خطی و ۱۰ کیلومتر جاده روستایی بهسازی و آسفالت شود.

همچنین دستور ابلاغ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال بودجه جهت ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت محور جهرم لارستان بندرعباس داده شد.

دیگر اینکه مقرر شد بزودی پیچ خطرناک ورودی روستای هرمود صحرای باغ در محور لارستان بستک با مشارکت خیرین حذف شود.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه همچنین با معاونین و مدیران کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دیدار و مسائل و مشکلات و درخواست های حوزه راه را مطرح کرد.

 

۱۴ مدرسه سنگی در لارستان نوسازی می‌شود

فرماندار ویژه لارستان همچنین بمنظور بررسی مسائل و مشکلات مدارس کل منطقه لارستان بزرگ، با دکتر مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در ادامه که عبدالحمید اخوان مدیر آموزش و پرورش لارستان نیز حضور داشت، پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی گرفته شد که به شرح زیر است:

در این نشست مقرر شد که ۱۴ مدرسه سنگی در لارستان نوسازی شود.

همچنین ۱۰ مدرسه خیرساز در شهرستان بزرگ لارستان در لیست کمک مالی قرار گرفت.

همچنین مقداری تجهیزات خارج از سقف تعیین شده استان، برای مدارس لارستان اختصاص یافت.

 

درخواست از رییس سازمان سنجش کشور برای تغییر منطقه‌بندی کنکوری لارستان

داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان با دکتر عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور در تهران دیدار کرد.

در این نشست که دکتر جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش و عبدالحمید اخوان مدیر آموزش و پرورش لارستان هم حضور داشتند، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان در سخنانی خاطر نشان کرد: مدیریت آموزش و پرورش لارستان با قدمت طولانی، دارای دانش آموزان مستعد و توانمندی می باشد که می طلبد در راستای اجرای عدالت آموزشی و جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان با استعداد لارستانی، پیگیری های لازم جهت اخذ مجوز منطقه ۳ کنکور سراسری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور صورت پذیرد.

وی ادامه داد: شهرستان لارستان علاوه بر مدارس دولتی و غیردولتی، دارای مدارس خاصی همچون تیزهوشان، نمونه، معارف و شاهد می باشد که دانش آموزان این مراکز خاص نیز علی رغم تلاش مستمر و هزینه های بالای خانواده ها، به موفقیت مطلوبی دست پیدا نمی کنند.

فرماندار ویژه لارستان در پایان ضمن تشریح محرومیت شدید امکانات آموزشی و کمک آموزشی و عدم ورود مطلوب دانش آموزان لارستان به دانشگاه ها و رشته های پرطرفدار، بار دیگر خواستار تغییر منطقه نیمه برخوردار(منطقه ۲) به منطقه کم برخوردار(منطقه ۳) لارستان در کنکور سراسری شد.

دکتر عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور نیز قول مساعد داد با نطر مثبت ، موضوع را بررسی و پیگیری کند.

 

توسعه و گسترش فیبر نوری در کل لارستان

فرماندار ویژه لارستان در ادامه سفر خود به پایتخت، با دکتر ابراهیم محمودزاده رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در تهران دیدار کرد.

در این نشست در خصوص ضرورت شناسایی مشکلات فنی و اختلالات سیستم های مخابراتی، توسعه تلفن ثابت و سایت تلفن همراه شهری و روستایی و جاده ای و همچنین توسعه و گسترش فیبر نوری در کل لارستان بزرگ، بحث و تبادل نظر شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیگیری‌های خُرد و کلان زیرساختی توسط فرماندار ویژه لارستان در تهران”

  1. ناشناس گفت:

    دوصد گفته چون نیم کردار نیست…

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین