جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آغاز عملیات حفاری چاه اکتشافی گازی بیرم-1

حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات حفاری یک حلقه چاه اکتشافی با پیش بینی ذخیره گاز در منطقه بیرم به نام چاه بیرم-۱ خبر داد….

حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات حفاری یک حلقه چاه اکتشافی با پیش بینی ذخیره گاز در منطقه بیرم به نام چاه بیرم-۱ خبر داد. بنا بر این گزارش پس از پیگیری های سه ساله نماینده مردم در این خصوص و بازدیدهای صورت گرفته مجموعه شرکت ملی نفت از منطقه مجوز حفر چاه اکتشافی در این خصوص مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از دفتر نماینده مردم،‌ حسین زاده بیان داشت:  در مرحله نخست، جاده دسترسی به چاه شماره یک با هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد که اعتبار آن تامین شده است.  وی خاطرنشان کرد: بعد از ساخت جاده و سلر که یک سال زمان خواهد برد، در مرحله دوم عملیات حفاری چاه شماره یک بیرم با اعتباری بیش از ۱۵ میلیون یورو انجام خواهد شد؛ عمق این چاه حدود ۴ هزار متر خواهد بود. در مراحل بعدی سایر چاه‌ها حفاری خواهند شد.

به گزارش میلاد لارستان حفاری این چاه در برنامه ۱۴۰۲ مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته و در حال آعاز شدن است.  لازم به ذکر است اساسا پس از حفاری یک حلقه چاه اکتشافی و حجم سنجی، پتانسیل ذخیره هیدروکربوری بررسی شده و در صورت اقتصادی بودن برداشت از موقعت حفاری شده، تجاری بودن آن موقعیت تایید شده و نام میدان بر آن ساختار اکتشافی خاص می تواند اطلاق نمود. لذا ذکر نام “میدان بیرم” در حال حاضر از لحاظ اصول مهندسی نفت صحیح نبوده و پس از تایید/عدم تایید پتانسیل هیدروکربوری تجاری موضوع قابل بررسی خواهد بود.

همچنین بر اساس برآوردهای اولیه ذخیره این موقعیت تا ۱٫۵ تریلیون فوت مکعب ارزیابی شده که پس از تکمیل حفاری و ارزیابی خواص مخزنی صحت سنجی خواهد شد. از سوی دیگر برنامه حفاری سایر چاه ها در یک موقعیت اکتشافی( همچون موقعیت گازی بیرم) نیز از دیگر موضوعاتی است که تایید انجام آن از سوی مدیریت ارشد شرکت ملی نفت ایران و در صورت انجام سرمایه گذاری لازم صورت خواهد پذیرفت و صرف تایید قابلیت تولید به منزله تایید لزوم حفاری سایر چاه ها نخواهد بود.

مطالب فوق جهت روشنگری موضوع بیان گردیده و قصد تخریب اقدامات صورت گرفته از سوی نماینده مردم در این خصوص نمی باشد. یادآور می شود تایید حفر یک حلقه چاه در منطقه بیرم پس از پیگیری های نماینده مردم و بررسی کارشناسی و البته حمایتی شرکت ملی نفت ایران جهت اجرا به تایید رسیده است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین