یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تاریخ فوتبال لارستان/شروع فوتبال لارستان(قسمت اول)

  سلسله یاداشت هایی در رابطه با تاریخ فوتبال لارستان و نحوه شکل گیری و تاسیس تیم های داخلی فوتبال لارستان در چندین قسمت، تقدیم به ورزشکاران و ورزش دوستان…

 

سلسله یاداشت هایی در رابطه با تاریخ فوتبال لارستان و نحوه شکل گیری و تاسیس تیم های داخلی فوتبال لارستان در چندین قسمت، تقدیم به ورزشکاران و ورزش دوستان به خصوص علاقمندان به رشته فوتبال می‌شود.

شروع فوتبال لارستان را باید از حدود سال ۱۳۱۰ه-ش دانست. زمانی که برای ایجاد امنیت در منطقه اولین پادگان نظامی به نام گردان تشکیل گردید.

این پادگان نظامی در قسمت شرق شهر لار در انتهای خیابان گردان قرار دارد. و در مجاورت این پادگان زمین مسطح صاف و خاکی که دور تا دور آن درخت گز وجود داشت.(عکس پروفایل)

ایجاد آموزشگاه های دولتی که در خانه های شخصی بود جهت تحصیل دانش آموزان در پدیده ی نو ظهوری به نام فوتبال درمنطقه کمک شایانی نمود.

از یک طرف سربازان جهت تمرینات و عملیات نظامی در میدان مشق، احتیاج به فعالیت ورزشی داشتند به همین منظور در کنار پادگان نظامی با نصب دروازه فوتبال در زمینی مسطح خاکی که به آن “کفه گردان” می گفتند با توپ های پارچه ای و چرمی که معروف به توپ “بلادری beladeri ” که بسیار سخت و بد ترکیب بود بازی و تمرین می کردند.

ادامه دارد…

نگارنده: صمد کامجو

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین