شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان دهستان درزو سایبان

مسائل و مشکلات کشاورزان دهستان درزو سایبان با حضور فرماندار ویژه لارستان بررسی شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، با حضور داریوش دهقان…

مسائل و مشکلات کشاورزان دهستان درزو سایبان با حضور فرماندار ویژه لارستان بررسی شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، اردشیر مکاری بخشدار مرکزی لارستان و مظفری رییس جهاد کشاورزی لارستان، مسائل و مشکلات کشاورزان دهستان درز و سایبان لارستان در محل فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست فرماندار ویژه لارستان شناسایی ظرفیت های نسبی کشاورزی شهرستان بزرگ لارستان را ضروری عنوان کرد و افزود: شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل تولید محصولات زراعی و باغی از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای این منظور می بایست با استفاده از روش های مختلف، مزیت محصولات را تشخیص و زمینه را برای افزایش با کیفیت و قابل رقابت با محصولات کشوری و حتی جهانی فراهم شود.

داریوش دهقان در ادامه به وضعیت شهرستان لارستان در تولید برخی محصولات کشاورزی و زراعی و راهکارهای جهش و رونق بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه های سدسازی و آبخیزداری برای تامین آب، ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری، استفاده از بذرهای اصلاح شده با مصرف آب کم، افزایش کیفیت محصولات با رویکرد صادراتی و احداث سایت گلخانه ای از جمله مواردی است که می توان با برنامه ریزی دقیق در بلند مدت و کوتاه مدت بخش کشاورزی را در شهرستان توسعه داد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، استفاده از آبیاری‌های نوین و توسعه گلخانه ها، تسهیلات ویژه‌ای برای متقاضیان ارائه می شود.

نماینده عالی دولت در لارستان با اشاره به اینکه با وجود تنش آبی در لارستان و ضرورت استفاده از کشاورزی نوین و صنعتی، تا به حال روند قابل قبولی در ترویج کشاورزی گلخانه‌ای در این شهرستان صورت نگرفته است، بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش گلخانه ای شهرستان لارستان باید توسعه یابد و رویکردها به سمت کاشت گلخانه ای باشد، و در این خصوص حمایت خواهیم کرد تا سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشند، لذا باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد و ما هم با تامین تسهیلات از آنها حمایت می کنیم.

پیش از این نیز کشاورزان دهستان درز و سایبان لارستان مشکلات و درخواست ها خود را از جمله کمبود سوخت، حمایت از ایجاد گلخانه، صدور اسناد زمین های زراعی، کمبود آب، برق رسانی چاه های کشاورزی و غیره مطرح کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان دهستان درزو سایبان”

  1. ناشناس گفت:

    درز و سایه بان باید به بخش ارتقا یابد تا پیشرفت کند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین