شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

چموش‌بازی قیمت گوشت قرمز در قصابی‌های شهر لار

قیمت گوشت قرمز در قصابی‌های شهر لار سر به فلک برداشته و به نظر می‌رسد دستگاههای اجرایی و نظارتی می‌بایست به این امر ورود کنند. به گزارش میلاد لارستان، گوشت…

قیمت گوشت قرمز در قصابی‌های شهر لار سر به فلک برداشته و به نظر می‌رسد دستگاههای اجرایی و نظارتی می‌بایست به این امر ورود کنند.

به گزارش میلاد لارستان، گوشت قرمز همچون سایر اقلام نظیر؛ نان، روغن، برنج، گوشت مرغ و غیره در زمره کالاهای اساسی محسوب می‌شود و از نیازهای روزمره مردم است.

مصرف گوشت قرمز برای بسیاری از آحاد جامعه به سبب رشد صعودی و بدون ترمز قیمت آن، به یک آمال و آرزو تبدیل شده است.

با پرس‌وجو از قصاب‌ها، علت اصلی گرانی گوشت گوسفندی، را عرضه کم و قاچاق آن به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌دانند که اخبار مرتبط با این قضیه بارها از زبان مسئولان و از طریق صداوسیما و رسانه‌های کشوری منتشر شده است.

در این میان می‌بایست جلوی قاچاق دام در تمامی نقاط کشور گرفته شود اگر رویه بدین منوال باشد، بر وخامت اوضاع بازار گوشت افزوده خواهد شد و بازار را دچار تنش بیشتر می‌کند.

بنا به بررسی‌های میدانی از سطح گوشت فروشی‌ها، تقاضا برای خرید گوشت قرمز حداقل ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است چون توان مردم برای خرید گوشت قرمز ضعیف است.

در حال حاضر، در قصابی‌های شهر لار، قیمت هر کیلو گوشت کهره ۳۹۰ هزار تومان و گوشت گوساله یا چرخ‌شده ۴۶۰ هزار تومان است.

دستگاههای اجرایی نظیر جهادکشاورزی و دامپزشکی می‌بایست نظارت بیشتری در توزیع گوشت و متناسب با عرضه و تقاضا داشته باشند و ادارات صمت و اصناف نیز درخصوص نرخ‌های تعیین شده اهتمام جدی‌تری به خرج دهد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “چموش‌بازی قیمت گوشت قرمز در قصابی‌های شهر لار”

  1. لاری. از. بزال گفت:

    خانه از پای بند. ویران. است اما خواجه. در نقش وتذهیب. ایوان. است آری برادر جان حکایت گوشت. قرمز هم. مانند دیگر. اوضاع جاریه وگرانی. است

  2. ناشناس گفت:

    سلام و درود خدا بر كاركنان روزنامه ميلاد كه به فكر بدبختي مردم بوده و انرا پيگيري ميكند. امام جمعه محترم كه از كشور نيجريه صحبت ميكنند و خوشحال هستند كه نيجريه بطرف روسيه كمونيست رفته است و وضعيت اسفبار زندگي مردم برايشان مهم نيست!!؟؟

  3. ناشناس گفت:

    خدا رحمت كند پدر و مادر روزنامه ميلاد كه بفكر مردم است. مسولين يا خودشان به خواب زده اند ويا خوابند

  4. شهروند گفت:

    در مورد گزارش پیش روی میلاد باید بگم که همه گزارش اشتباه هست که دوباره مثل همیشه همه مقصر هستن جز مسیولین ،این جا هم مث دیگر گزارشات میلاد که با یک گزارش از مسیولین رفع اتهام شده و دامدار و قصاب را مقصر معرفی میکنند در صورتی که دلیل اصلی گرانی گوشت قرمز نه قاچاق بلکه گرانی نهاد های دامی مثل یونجه و جو هست که دیگر برای دامدار اصلا صرفه ایی ندارد که به قیمت قبل دام را عرضه کند ،

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین