پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

طرح سرشماری کشاورزی به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می شود

مدیر جهادکشاورزی لارستان با اشاره به اینکه، جمع آوری اطلاعات این دوره از سرشماری کشاورزی برای اولین بار به صورت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت، گفت: مأموران با در اختيار داشتن…

سرشماری کشاوری گلستانمدیر جهادکشاورزی لارستان با اشاره به اینکه، جمع آوری اطلاعات این دوره از سرشماری کشاورزی برای اولین بار به صورت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت، گفت: مأموران با در اختيار داشتن يك دستگاه “تبلت” به درب منازل مراجعه كرده و كليه اطلاعات از بهره بردار اخذ مي گردد.

حسن هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ در تشریح اجرای طرح سرشماری کشاورزی، اظهار کرد: به دلیل اهمیت جایگاه کشاورزی در توسعه روستایی و امنیت غذایی جامعه معمولاً هر ده سال یک‌بار به حکم ریاست جمهوری اجرای طرح سرشماری کشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: براساس این طرح اطلاعات کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداری به منظور برنامه‌ریزی در سطوح کلان کشور به ثبت می‌رسد و به همین خاطر امسال نیز به دستور رئیس جمهور، اجرای طرح سرشماری کشاورزی ابلاغ شد.

 هوشمند درباره اهمیت طرح سرشماری کشاورزی تصریح کرد: به منظور انجام برنامه‌ریزی برای توسعه روستایی، ایجاد امنیت غذایی جامعه و غیره نیاز به آمار سطوح زیرکشت، مقدار تولید، تعداد دام و طیور و همچنین سایر اطلاعات مورد نیاز بخش کشاورزی است و به همین دلیل سرشماری کشاورزی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

 وی خاطر نشان کرد: در این سرشماری بهره‌برداران بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، پرورش کرم ابریشم، پرورش زنبورعسل و دارندگان گلخانه جزء جامعه هدف محسوب می‌شوند و آمارگیران اطلاعات آنان را با ذکر جزئیات ثبت می‌کنند.

معاون سازمان جهادکشاورزی استان فارس با بیان اینکه در این آمارگیری به دنبال اطلاعاتی پیرامون سطح اراضی زراعی، مقدار تولید، شاغلان در آن بخش و همچنین سایر محصولات مثل محصولات، دامی و غیره هستیم، تأکید کرد: جزئیات امر در فرم مربوط به اطلاعات بهره‌برداران موجود است و آمارگیر این اطلاعات را از بهره بردار اخذ می‌کند.

 وی یادآوری کرد: سرشماری کشاورزی از صبح روز شنبه ۵ مهرماه همزمان با سراسر کشور در لارستان آغاز می‌شود و روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه پایان می‌یابد.

هوشمند عنوان کرد: در لارستان ۱۹ آمارگیر نسبت به ثبت اطلاعات مبادرت خواهند ورزید و علاوه بر آن ارکان ستاد سرشماری نیز هر کدام وظایفی دارند که در این دوره زمانی مشغول فعالیت هستند.

 وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری این دوره از سرشماری کشاورزی برای نخستین بار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: مأموران با در اختیار داشتن یک دستگاه “تبلت” به درمنازل مراجعه کرده و کلیه اطلاعات از بهره‌بردار اخذ می‌کنند.

 مدیر جهادکشاورزی لارستان  با ابراز خرسندی از عدم استفاده از کاغذ در جمع‌آوری اطلاعات سرشماری، افزود: در این دوره بدون استفاده از کاغذ آمارگیران از تکنولوژی پیشرفته روز استفاده کرده و اطلاعات بدون درج در کاغذ به صورت مستقیم در برنامه ثبت می‌شود.

وی با برشمردن تأثیر به سزای آمار و ارقام دقیق در برنامه‌ریزی‌های کلان، بیان کرد: طبیعی است که دولت مردان برای برنامه‌ریزی کلان در سطح کشور نیاز به داده‌های آماری داشته باشند و هیچ مسئولی بدون در اختیار داشتن اعداد و ارقام نمی‌تواند برنامه‌های بلند مدت را تنظیم کند.

 معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس، تأکید کرد: کشور ما برای برنامه‌ریزی پیرامون توسعه روستایی، تهیه مواد غذایی و به ویژه امنیت غذایی نیاز به داده‌های آماری دارد.

 وی خواستار مشارکت همه جانبه و کامل بهره‌برداران بخش کشاورزی لارستان در این طرح شد و خاطرنشان کرد: توسعه لارستان نیز همچون سایر نقاط کشور منوط به داشتن یک برنامه‌ریزی کامل و جامع است و این برنامه‌ریزی با در اختیار داشتن اطلاعات در زمینه توانمندی‌های بالقوه شهرستان محقق می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به دخیل بودن کلیه دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت در اجرای طرح سرشماری کشاورزی، گفت: در لارستان، فرماندار شهرستان به عنوان مدیر اجرایی طرح و مدیر جهادکشاورزی لارستان به عنوان قائم مقام انجام وظیفه می‌کنند.

 خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین