یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

از ۱۳ پژوهشگر لارستانی تجلیل شد+اسامی

طی آیینی با حضور مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از ۱۳ پژوهشگر لارستانی تجلیل شد….

طی آیینی با حضور مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از ۱۳ پژوهشگر لارستانی تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان، ویژه برنامه گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در تاریخ ۱۵ آبان ماه در محل سالن همایش برج علم و فناوری لارستان برگزار شد.

در این مراسم دکتر میترا امین لو مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، احسان طاهری معاون فرماندار لارستان، سرهنگ افسری فرمانده سپاه لارستان، دکتر افروزه دبیر ستاد هفته پژوهش و رِِئیس مجتمع آموزش عالی لار، دکتر سلمانپور رئیس دانشکده علوم پزشکی و جمعی از روسای دانشگاه ها، اعضای هیات علمی و مسئولین حضور داشتند.

در ابتدای برنامه عبدالکریم افروزه دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری لارستان با بیان اینکه اساسی ترین مسیر گسترش علم از طریق پژوهش و فناوری خواهد بود گفت: امروزه پیشرفت و تعالی هر جامعه ای نیازمند تحقیق و پژوهش و فناوری است که نتیجه آن می تواند تحول و جهش علمی یک کشور باشد.

رییس مجتمع آموزش عالی لارستان افزود: در هفته پژوهش و فناوری فرصتی فراهم می‌شود که نتایج کار پژوهشگران بررسی شود تا بر اساس آن بتوان وضع موجود را سنجیده و برنامه ریزی برای آینده صورت داد.

افروزه با اشاره به اینکه مهم ترین رسالت هفته پژوهش ایجاد تفکر در ذهن مسئولین و مردم در جهت توجه بیشتر به تحقیق و پژوهش است خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تقویم کشور روز ۲۵ آذرماه به نام روز پژوهش نام گذاری شده که بعدها به دلیل اهمیت آن به هفته پژوهش و فناوری تغییر داده شد.

عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی لارستان ادامه داد: هر ساله شعاری برای هفته پژوهش و فناوری از طریق وزارت علوم تعیین می‌شود که شعار امسال پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم است و برای این شعار براساس هفت روزه هفته پژوهش و فناوری ، هفت محور تحقق شعار سال، حل چالش ها و مشکلات در سطح مناطق، کمک و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور، ترویج فرهنگ پژوهش، تشویق و ترغیب پژوهشگران به تولید بیشتر، افزایش اشتغال و کارآفرینی و آخرین محور افزایش حساسیت و توجه مدیران به فناوری تعریف شده است.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود که در ستاد شهرستانی متشکل از کارگروهی است که روسای دانشگاه ها در آن عضو هستند و فرماندار لارستان ریاست این کارگروه را بر عهده دارند و دبیری ستاد هم مجتمع آموزش عالی لارستان است ادامه داد: در دانشگاه های لارستان مجموعا ۱۱۴ عضو هیات علمی در سطح استادیار و دانشیار حضور دارند و در کنار این، برج علم و فناوری و مرکز رشد واحد‌های فناور نیز در شهرستان مشغول به فعالیت است.

رییس مجتمع آموزش عالی لارستان در پایان ضمن اعلام خبر برگزاری دومین کنفرانس تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به میزبانی مجتمع آموزش عالی لارستان، آمارهایی از برترین افتخارات کشور ایران در سطح جهانی اعلام کرد.

سخنران دیگر این برنامه دکتر میترا امین لو مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بود.

وی ضمن بیان تاریخچه ای از به ثمر رسیدن قوانین مربوط به ثبت اختراع و حفاظت از دارایی های فکری و نامشهود پژوهشگران در خصوص راه های ارتقا آگاهی جامعه ایرانی به مسأله دارایی های فکری، بهینه سازی فضای اقتصادی در دستیابی به اهداف توسعه ای و حکمرانی ساختار نهادی دارایی های فکری، گفت: لارستان از ظرفیت های خوبی در جهت کمک رساندن به فضای دانش بنیان کشور برخوردار است که می تواند یک شتاب دهنده صادراتی برای توسعه بازارهای دانش بنیان ایران در حوزه خلیج فارس به عنوان یک مقصد در حوزه تبادلات خارجی باشد.

این مسوول از معاونت علمی ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای مهم در اقتصاد دانش بنیان شبکه سازی است که در شهر لار بخوبی دیده می شود و وظیفه ماست که از آن حمایت کنیم.

دیگر سخنران برنامه دکتر سجاد خوشه چین عضو هیات علمی رشته مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی لارستان بود که در خصوص نقش تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند در جامعه و دومین کنفرانس ملی این حوزه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به میزبانی مجتمع آموزش عالی لارستان مطالبی بیان کرد.

در  این مراسم از پوستر دومین کنفرانس تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند رونمایی و کلیپ دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها و برج علم و فناوری لارستان پخش شد.

از نکات این برنامه اعلام حمایت مادی و معنوی مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری جهت برگزاری رویداد تجاری سازی حوزه فناوری با مشارکت نهادهای علمی و دولتی در شهرستان لارستان با محوریت برج علم و فناور لارستان بود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شرکت های مستقر در برج علم و فناوری و دانشگاه های لارستان به معرض بازدیدکنندگان درآمد و همچنین با حضور خانم دکتر امین لو دبیر کارگروه توسعه دارایی های نامشهود معاونت علمی ریاست جمهوری و رییس، اعضای هیات علمی و اساتید مجتمع آموزش عالی لارستان، دفتر ارتباط با جامعه و صنعت مجتمع در محل برج علم و فناوری افتتاح شد.

شایان ذکر است در محل دفتر ارتباط با صنعت مجتمع آموزش عالی لارستان در برج علم و فناوری، تفاهم نامه همکاری فی مابین مجتمع آموزش عالی لارستان و کانون مدیریت دارایی های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منعقد شد.

در پایان این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر تجلیل شد که اسامی آنان بشرح ذیل است:

دکتر حجت الله رخ گیره فناور و پژوهشگر برتر از مرکز رشد واحد‌های فناور و مجتمع آموزش عالی

دکتر عبدالکریم افروزه پژوهشگر برتر از مجتمع آموزش عالی

دکتر علی طالع زاده پژوهشگر برتر از مجتمع آموزش عالی

دکتر فاطمه مویدی پژوهشگر برتر از مجتمع آموزش عالی

دکتر حبیب الله عباسی پژوهشگر برتر از دانشکده علوم پزشکی

دکتر محمدرفیع بذرافشان پژوهشگر برتر از دانشکده علوم پزشکی

حامد دلام پژوهشگر برتر از دانشکده علوم پزشکی

مهندس مصیب علیشیر فناور برتر از مرکز رشد واحد‌های فناور

دکتر لیلا باقری از دانشگاه آزاد

دکتر راضیه شمسی از دانشگاه آزاد

دکتر حسین وصال از دانشگاه پیام نور

مهندس عادل امانی از آموزشکده فنی و حرفه ای

محمدرضا مریدی اداره کتابخانه‌ها

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین