یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 45

انتظار مردم پاسخگویی به جنایت ددمنشانه در کرمان است

امام جمعه لار با بیان اینکه انتظار مردم پاسخگویی به جنایت ددمنشانه در کرمان است، گفت: مردم شهر لار نیز با شرکت در راهپیمایی، ضمن محکومیت و ابراز خشم خود،…

امام جمعه لار با بیان اینکه انتظار مردم پاسخگویی به جنایت ددمنشانه در کرمان است، گفت: مردم شهر لار نیز با شرکت در راهپیمایی، ضمن محکومیت و ابراز خشم خود، با حضور خودشان، با امام و شهدا و رهبری بیعت دوباره می‌کنند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با ابراز تأسف از شهادت جمع زیادی از هموطنان در عملیات تروریستی هفته اخیر در شهر کرمان توسط عوامل ایادی استکبار، اظهار داشت: متأسفانه شاهد بودیم که در یک عملیات خصمانه، خیانت‌کارانه، ددمنشانه و غیرانسانی یک حادثه تروریستی غم‌باری را برای ملت ایران در کرمان ایجاد کردند و منجر به شهادت و مجروح شدن هموطنان که جمعی زیادی از انان زنان و کودکان بودند، شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام بیش‌ازآنکه نشانه قدرت استکبار باشد، نشانه ضعف و درماندگی آنان در مقابل اراده ملت ایران است، افزود: دشمنان در ۴۰ سال اخیر هرچه در چنته داشته‌اند، علیه ملت ایران بکار گرفته‌اند اما هربار از ملت غیور ایران سیلی خوردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه پشت این اقدامات جنایتکارانه بدون شک آمریکا و رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: آنان جرأت پهلوانی با پهلوانان این مرزوبوم را در میدان نداشته و ندارند و نخواهند داشت و اینگونه حقارت‌آمیز کارهای ددمنشانه از خود نشان می‌دهند.

امام جمعه لار پهلوانان ایران‌زمین در دوران جنگ‌تحمیلی قدرتمندانه پوزه دشمن را در جنگ رودررو به خاک مالیدند، خاطر نشان کرد: با هزار مکر و حیله، پدیده‌ای به نام داعش را به وجود آوردند ولی جوانان سرزمین ایران، پنجه‌درپنجه شیطانی دشمنان انداختند و بار دیگر آنان را شکست دادند.

وی با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی با اذعان به اینکه درست در زمانی که ملت ایران با پهلوان جبهه‌های نبرد معاشقه می‌کنند، این هم برای دشمن سخت آمد و با زائران مزار نورانی این سردار عُقده‌گشایی کردند، ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، پاسخ سخت، در انتظار دشمنان است و مردم عزیز باید بدانند وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ پاسخ سخت در انتظار شماست، شاگردان حاج‌قاسم چه با صدا و چه بی‌سروصدا، حتما انتقام جنایت حال و گذشته را به شکل سخت از استکبار جهانی خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه انتظار مردم پاسخگویی به جنایت ددمنشانه در کرمان است، عنوان کرد: مردم شهر لار نیز با شرکت در راهپیمایی، ضمن محکومیت و ابراز خشم خود، با حضور خودشان، با امام و شهدا و رهبری بیعت دوباره می‌کنند.

امام جمعه لار با بازخوانی گوشه‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مداحان اهل‌بیت(ع) در روز میلاد حضرت زهرا(س)، اذعان داشت: از سازمان تبلیغات کشور می‌خواهیم تا یک نقشه راهی براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تدوین کند که هم تولید محتوا و تولید شعر و غیره همراه باشد و این افقی را که رهبری برای هیأت‌ها تدوین کردند، محقق شود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای نمی‌خواهند انتخابات پیش‌رو، آنچنانی که شایسته این ملت است، انجام بگیرد و تلاش می‌کنند مردم را مأیوس کنند و مردم را بی‌اعتماد کنند و وانمود کنند که انتخابات فایده‌ای ندارد، گفت: این ادبیات، ادبیات دشمن است و اگر کسی به کار ببرد، عامل دشمن است و به دنبال یأس در جامعه اسلامی است و دشمن عمود خیمه انقلاب که امید باشد را هدف قرار داده است پس باید از آن صیانت کرد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه می‌بایست در برابر برنامه‌های دشمن جهاد تبیین سینه سپر کند، افزود: همه آنهایی که اهل بیان و قلم هستند، باید در این موضوع سینه سپر کنند و بتوانند حقیقت را بیان کنند.

امام جمعه لار مخالفت‌کنندگان با انتخابات را مخالفت با جمهوری اسلامی و اسلام دانست و تصریح کرد: دشمن بدنبال آن است که با اسلام مبارزه و مخالفت کند که راه آن در عصر حاضر مخالفت با انتخابات است.

وی با اذعان به اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه است و این یکی از کارهاست، ادامه داد: امروز احساس وظیفه نسبت به انتخابات، یکی از کارهای نقد جامعه مجاهد در جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در قضیه انتخابات بانوان عزیز می‌توانند نقش ایفا کنند، عنوان کرد: مهمترین نقش زنان در خانه است زیراکه مادرها می‌توانند فرزندان و همسر خود را برای حضور فعال در انتخابات دارند.

وی نهادها، مسئولان و دستگاه‌های حکومتی و حاکمیتی را اصلی‌ترین مخاطبان رهنمودهای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب برشمرد و با اشاره به اینکه براساس راهبرد ۴ وجهی یعنی؛ مشارکت پرشور، رقابت واقعی، سلامت حقیقی و امنیت کامل فقط با ورود مسئولان امکان‌پذیر است، تصریح کرد: دولت و دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شهرداری‌ها، کسانی هستند که حلقه وصل ارتباط بین مردم و حاکمیت هستند.

امام جمعه لار با  تأکید بر اینکه مسئولان دولتی می‌بایست از تصمیمات شتاب‌زده پرهیز کنند، گفت: تصمیم اخیر مسئولان درخصوص افزایش‌ بها قیمت اینترنت، آنهم در ایام انتخابات تصمیم و کار خوبی نبود و در آستانه انتخابات باید از کارهای شتاب‌زده پرهیز کرد و از سوی دیگر مقام‌های دولتی و شهرداری‌ها با پرهیز از وارد شدن به حاشیه‌ها نقش مؤثر خود را تحقق مشارکت حداکثری ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور خاص وزارت کشور و هیأت‌های اجرایی در ارتقا سطح مشارکت در انتخابات نقش دارند، یادآور شد: وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری و بخشداری‌ها لازم است از تمام ظرفیت‌ها برای مهیا کردن مشارکت پرشور مردم استفاده کند.

امام جمعه لار با بیان اینکه شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت از محوری‌ترین دستگاه‌ها نقش راهبردی در تحقق انتخابات پرشور دارند، افزود: این نهاد انقلابی با ارتقا کارآمد در روش‌های احراز صلاحیت می‌تواند گام‌های مؤثری در مسیر حضور همه سلائق سیاسی در انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ بردارد.

حجت‌الاسلام موسوی با طرح این موضوع که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان از مخاطبان حضرت آقا هستند، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح از عملکرد چهارساله به مردم و تشریح دستاوردها داشته باشند چراکه بی‌اطلاعی از اقدامات موجب دلسردی عمومی می‌شود و نیاز است که نمایندگان به مردم گزارش دهند و دلائل بروز برخی کاستی‌ها به مردم گفته شود.

وی خطاب به نهادهای امنیتی با تشریح اینکه رویکرد دشمن ضدانتخاباتی است، گفت: برخی از افراد در داخل و خارج از کشور این دیدگاه را متمرکز شده‌اند و نهادهای امنیتی نسبت به این موضوع توجه بیشتر داشته باشند و افرادی که بدنبال فعالیت‌های ضدمشارکتی هستند، مورد رصد قرار دهند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین