پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

صدور مجوز صادراتی برای ۵۵۰۰ تُن کالا در لارستان

رییس اداره استاندارد لارستان از صدور گواهی ارزیابی انطباق برای ۵۵۰۰ تن کالای صادراتی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ خبر داد. علی رحیمی‌نژادان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان اظهار داشت:…

رییس اداره استاندارد لارستان از صدور گواهی ارزیابی انطباق برای ۵۵۰۰ تن کالای صادراتی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ خبر داد.

علی رحیمی‌نژادان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان اظهار داشت: با عنایت به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و اینکه صدور گواهی ارزیابی انطباق صادراتی برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری برای صادرات یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است، طی ۱۰ ماهه امسال، تعداد ۴۶ فقره گواهی ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این گواهی برای محصولات مختلف از جمله؛ سیمان سفید، خرما، قند، پسته و زعفران صادر شده، افزود: میزان ۵۲۰۰ تن سیمان سفید به مقصد آفریقا(تانزانیا) ، ۲۶۰ تن خرما به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و هندوستان و پسته و زعفران به مقصد کشور امارات متحده عربی بوده است.

این مسوول با اشاره به اینکه نحوه صدور گواهی ارزیابی انطباق صادراتی به این صورت است که مالکین محموله‌های صادراتی قبل از حمل آن به مقاصد صادراتی؛ نسبت به ارائه درخواست به اداره استاندارد اقدام می‌کنند، تصریح کرد: سپس کار نمونه‌برداری، آزمون و انطباق نمونه با استاندارد ملی ایران یا استاندارد کشور مقصد در آزمایشگاه‌های مورد تائید اداره استاندارد، نسبت به صدور گواهی انطباق اقدام خواهد شد.

رییس اداره استاندارد لارستان اضافه کرد: متقاضیان میتوانند با مراجعه به تارنمای سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس INSO.GOV.IR زبانه “خدمات براساس مخاطبان”-زیر شاخه واردکنندگان و صادرکنندگان، فرایند اخذ گواهینامه ارزیابی انطباق کالای صادراتی و وارداتی از نحوه اخذ این گواهینامه اطلاع حاصل کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین