جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 16 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

برگزاری همایش تخصصی اجرای قانون نظام مهندسی در لارستان

همایش تخصصی اجرای قانون نظام مهندسی در راستای سیاست های شهروند محوری برای نخستین بار در اداره کل راه و شهر سازی لارستان برگزار شد. این همایش با حضور مهندس…

همایش تخصصی اجرای قانون نظام مهندسی در راستای سیاست های شهروند محوری برای نخستین بار در اداره کل راه و شهر سازی لارستان برگزار شد.

این همایش با حضور مهندس داریوش نصر مدیر کل، نمایندگان سازمان نظام مهندسی استان ،مدیریت های اداره کل ، شهرداران شهر های حوزه استحفاظی، مسئولین دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستانهای لار، گراش و خنج و کارشناسان نظارت عالیه اداره کل برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهندس نصر در سخنانی بیانات دکتر آخوندی وزیر راه و شهر سازی را در رابطه با شهروند محوری مورد تاکید قرار داد و از شهرداران درخواست نمود تا توجه جدی به حقوق شهروندی و ارتقای کیفیت زندگی مردم را در برنامه های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: توسعه و بافت شهری یک منطقه نقش مهمی در میزان فعالیت های شهروندان دارد بنابراین صنعت ساختمان و کلیه امور عمرانی شهری می بایست شهروند محور باشد.

پس از آن مهندس معمار پور نماینده سازمان نظام مهندسی استان طی بیاناتی وظایف مهندسین ناظر را در رعایت کاربری ها در ساخت و ساز های تحت نظارت و همچنین اهمیت رعایت دقیق آئین نامه های ابلاغی را تبیین نمود.

در ادامه این جلسه تطبیق کاربری های مصوب، لزوم رعایت مقررات نظام مهندسی، استفاده از مجریان واجد صلاحیت در ساختمانهای بالای ۸۰۰ متر مربع زیر بنا ،مقررات شهر سازی و معماری و اجرای صحیح طرح های هادی مصوب دفتر فنی استانداری و طرحهای جامع و تفصیلی مصوب شورایعالی شهر سازی و معماری ایران مورد بحث قرار گرفت.

در این همایش مهندس علی اصغر افتخار مدیریت مسکن و ساختمان و مهندس عبدالحمید مویدی مدیریت شهر سازی و معماری اداره کل به ارائه گزارشاتی در خصوص فعالیت هایشان در این زمینه ها پرداختند و از شهردارهای حوزه استحفاظی خواستند در جهت رعایت حقوق شهروندان بر اجرای طرحهای مصوب و رعایت قانون نظام مهندسی اهتمام ورزند.

 

خبرنگار: روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین