جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آقای زینلیان؛ حالا نوبت شماست..

چندی پیش (۵ آبان) معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان از ضرورت تشکیل اتاق فکر نخبگان در لارستان خبر داده و بیان داشت در جلسات مختلف پیرامون…

چندی پیش (۵ آبان) معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان از ضرورت تشکیل اتاق فکر نخبگان در لارستان خبر داده و بیان داشت در جلسات مختلف پیرامون استفاده از ظرفیت های نخبگان لارستانی در سطوح مختلف سخن گفته است. موضوعی که شاید میلادلارستان حدود یکسال قبل طی یادداشتی با عنوان لزوم ایجاد تیم مشاوران بر اهمیت تشکیل چنین اتاق فکرهایی در راستای

دستیابی به توسعه پایدار و مستمر تاکید نموده بود. به هر روی این نگرش مثبت از معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه لارستان را باید به فال نیک گرفت و ذکر نکته ای را نیز نباید از خاطر یرد و آن اینکه بانک های مختلف نخبگان لارستانی به طرق مختلف گردآوری شده است که می توان به عنوان نمونه به بانک های اطلاعاتی ۵ دوره همایش جوان و اندیشه و نیز بانک اطلاعاتی نخبگان لارستانی در پایگاه اطلاع رسانی میلادلارستان اشاره نمود. به عبارت بهتر خوراک اولیه جهت بهره گیری در راستای توسعه منطقه آماده میباشد؛ همچنین کارگروه هایی تخصصی نیز کمابیش تشکیل شده و ایده هایی نو ارائه گشته است. اما در این میان مهم اهمیت دادن به موضوع فوق و ساماندهی این کارگروه ها و تخصصی نمودن بیشتر موضوعات و همچنین تعریف اهداف و وظایف افراد می باشد. این موضوع جنبه دیگری نیز دارد و آن بها دادن به نیروهای متخصص جوان و استفاده از نیروی جوانگرایی آنها می باشد. تشکیل تیم ایده (همان اتاق فکر) اگر موضوعی مهم باشد بها دادن به افراد در تیم به مراتب مهم تر خواهد بود. به نظر میرسد فرمانداری وِیژه لارستان و شحص معاون فرماندار در این میان با دارا بودن اختیار و در اصطلاح اتوریته لازم می توانند به بهترین نحو در تشکیل- تعریف اهداف و وظایف – تعامل و تجمیع چنین اتاق فکرهایی در زمینه توسعه لارستان بزرگ گام بردارند. جوانان و متحصصان لارستانی در صورت ارزش دهی به آنان به خوبی می توانند در راستای توسعه منطقه خویش گام بردارند.

معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه طی سخنان خود بیان داشته است: در راستای تشکیل اتاق فکر نخبگان در لارستان، از کلیه نخبگان و متخصصین مجرب و صاحب فکر و دوستدار لارستان، دعوت می گردد که، نحوه همکاری و زمینه های  علاقمندی به فعالیت هایی که منجر به تسریع در روند توسعه هر چه بیشتر لارستان بزرگ در حوزه های : اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می گردد را به واحد برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان اعلام کنند.

باید گفت آقای زینلیان حالا نوبت شماست که این فضا را شفاف و روشن تر تعیین نمایید. چگونگی به عمل رسانی ایده های مختلف را به طور شفاف بیان نموده تا جوانان و نخبگان به آن اقبال نمایند.

میلادلارستان در آینده ای نزدیک پیرامون شرایط تشکیل اتاق فکر نیز مطالبی بیان خواهد نمود. این رسانه به هر نحو ممکن در این راستا آماده همگاری است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین