جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

فعالیت 9 اورژانس 115 در لارستان بزرگ

میلاد لارستان: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان با بیان اینکه تصادف و بیمارهای قلبی بیشترین آمار مأموریت اورژانس لارستان در شش ماهه نخست امسال بوده است، گفت:…

اورژانسمیلاد لارستان: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان با بیان اینکه تصادف و بیمارهای قلبی بیشترین آمار مأموریت اورژانس لارستان در شش ماهه نخست امسال بوده است، گفت: ۳۳ درصد مرگ و میرها در لارستان ناشی از تصادفات می باشد.

مسعود حاجی رجبی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه ۱۴ تا ۲۵ آبان ماه بعنوان “دهه ایمنی راهها و مسئولیت ما”نامگذاری شده است، اظهار کرد: با توجه به آمار تصادفات علاوه بر مراقبتهای پیشگیرانه، در هنگامی  که یک فرد با صحنه تصادف مواجه می شود، جهت ایمنی خود و اطرافیان می بایست یک سری اقدامات را انجام دهد.

نکات ایمنی در زمان لحظه رخداد یک تصادف

وی در مورد نکات ایمنی در زمان لحظه رخداد یک تصادف، افزود: فرد ابتدا باید از امنيت‌ خود مطمئن‌ شود و از انجام‌ كاري‌ كه‌ ممكن‌ است‌ امنیت او را به‌ مخاطره‌ بيندازد، پرهيز كنيد، اتومبیل خود را در محلی امن پارک کند، هرگز در عرض‌ يك‌ جاده‌ عريض‌ حرکت نکند، در شب‌، از اشیاء روشن‌ يا منعكس‌كننده‌ نور باشد مثل چراغ‌قوه‌ استفاده‌ كند، خونسردی خود را حفظ کند و با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث لارستان با بیان اینکه مهمترین بلایای طبیعی در جهان زلزله می باشد، تصریح کرد: برای کاهش خسارتهای بلایای طبیعی باید زیرساختهایی همچون؛ فرهنگ سازی، مقاوم سازی و تاب آوری را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه آموزش عمومی مقابله با بلایای طبیعی طرح آموزش همگانی مقابله با زلزله در مدارس وارگانهای مختلف صورت می پذیرد، خاطر نشان کرد: این کار، با توجه به اعلام نیاز ادارات و برگزاری  مانور دور میزی و عملیاتی و همچنین شرکت در مانورهای ستاد بحران فرمانداری ویژه لارستان برگزار می گردد.

در سطح لارستان ۹ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در  حال فعالیت می باشند

حاجی رجبی با بیان اینکه، در سطح لارستان ۹ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در  حال فعالیت می باشند، افزود: این پایگاه ها شامل؛ شهری ۱ لار، جاده کمربندی لار – بندرعباس، جاده چهاربرکه، جاده شرفویه، جاده منصورآباد، اوز، بیرم، هرمودباغ، هرمودعباسی است که در شهرها و محورهای مواصلاتی لارستان بزرگ مستقر می باشند که از این میان، پایگاه اورژانس”هرمودعباسی” با توجه به مشکلات ساختمانی، کمبود و  نیرو فقط در ایام نوروز فعال است.

دائمی کردن پایگاه اورژانس “هرمودعباسی” نیاز به حمایت مسئولین دارد

این مقام مسئول یادآوری کرد: امیدواریم که با حمایت ریاست محترم دانشکده علوم پزشکی لارستان و معاونت درمان و وزارت بهداشت درصورت مرتفع شدن موانع بتوانیم پایگاه امداد جاده ای “هرمودعباسی” را به صورت دایم راه اندازی کنیم.

در شش ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۲۱۲ مأموریت توسط اورژانس انجام شده است

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۲۱۲ مأموریت توسط اورژانس انجام شده، گفت: در این مأموریت ها تعداد ۲ هزار و ۲۵۴ بیمار یا مصدوم مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد ۱ هزار و ۳۸۱ نفر جهت بستری و بهره مندی از خدمات بیشتر به بیمارستان انتقال  داده شده اند.

یشترین ماموریتهای اورژانس لارستان مربوط به جروحین تصادفات و بیماران قلبی است

وی با هشدار به همشهریان و هموطنان در رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی و همچنین اجتناب از اعمالی که باعث بروز ناراحتی های قلبی می شود، تأکید کرد: در مدت شش ماهه اول سال ۹۳ بیشترین ماموریتهایی که توسط اورژانس ۱۱۵ لارستان انجام شده، بترتیب تواتر مجروحین تصادفات و بیماران قلبی بوده است.

سرعت زیاد، خواب آلودگی و غیراستاندارد بودن جاده ها، علتهای بالای مرگ و میر در محورهای مواصلاتی لارستان

حاجی رجبی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال تعداد ۸۸ فوتی توسط مأمورین اورژانس ۱۱۵ لارستان ثبت شده است، ابراز تأسف کرد: تعداد ۲۰ مورد و یا بعبارتی نزدیک به ۳۳ درصد مرگ و میرها ناشی از تصادفات بوده است.

وی با ابراز تأسف از میزان بالای آمار اتفاقات مربوط به تصادفات جاده ای، اظهار کرد: بیش از ۳۷ درصد مأموریت اورژانس لارستان مربوط به تصادفات جاده ای است که بیشترین آن به ترتیب با ۱۳ درصد در محور لار – جهرم و  ۱۰ درصد در جاده لار – بندرعباس می باشد و بیش از ۱۴ درصد دیگر تصادفات مربوط به سایر محورهای منطقه لارستان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث لارستان دلیل اکثرتصادفات در جاده های منطقه لارستان را، سرعت زیاد، خواب آلودگی و غیراستاندارد بودن جاده ها عنوان کرد.

وی از مردم خواست تا در هنگام تماس تلفنی با شماره “۱۱۵” به سوالات کارشناس پرستاری کشیک که مطابق استانداردها نیاز به برخی اطلاعات است پاسخ دهند و از طرفی نیز، در صحنه حادثه و یا بر بالین بیمار همکاری لازم برای فعالیت و حضور پرسنل عملیاتی  فراهم کنند.

حاجی رجبی با بیان اینکه، ماموریتهای شهری اورژانس لارستان شامل قبل از پلیس راه است و زمان رسیدن به محل وقوع حادثه ۳ تا ۵ دقیقه می باشد، اضافه کرد: میانگین ماموریتهای جاده ای بستگی به فاصله محل حادثه تا نزدیکترین پایگاه مستقر در جاده می باشد و زمان رسیدن از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه متغیر می باشد.

۶۰  مورد مزاحمت تلفنی از ۱۵۰ مورد برای اورژانس در شش ماه

وی با بیان اینکه روزانه  نزدیک به ۱۵۰ تماس با اورژانس لارستان گرفته می شود، ابراز گلایه کرد: از این تعداد، ۶۰  مورد آن مزاحمت و۵۵ تماس غیرمرتبط می باشد و حدوداً ۳۵  مورد ماموریتی می باشد.

خبرنگار: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین