جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 15 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
کم لطفی به جاده‌های لارستان

لارستان بیشترین میزان تلفات جانی در محورهای جنوب فارس دارد

میلاد لارستان: براساس آمار ارسالی از پلیس راه جنوب استان فارس، لارستان در مقایسه با دیگر محورهای جنوب استان در سه ماهه نخست ۹۵ بیشترین میزان تلفات جانی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است.

براساس آمار ارسالی از پلیس راه جنوب استان فارس، لارستان در مقایسه با دیگر محورهای جنوب استان در سه ماهه نخست ۹۵ بیشترین میزان تلفات جانی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است.

به گزارش میلاد لارستان؛ ۱۴ دی ماه ۹۴ فرماندار لارستان در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی این شهرستان با بیان عبارت «کم لطفی به جاده‌های لارستان» گلایه و انتقاد خود را خیلی روشن و واضح از وضعیت جاده‌های لارستان بیان کرد و اکنون پس از گذشت ۶ ماه با وجود تلاش‌های صورت گرفته تغییر محسوسی در وضعیت جاده‌های این شهرستان ایجاد نشده است.

لارستان به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان فارس شاهراه ارتباطی شهرهای مرکزی ایران به جنوب است و همین راه ارتباطی و ترانزیتی سبب شده که محورهای این شهرستان به ویژه محورهای مختوم به بندرعباس از اهمیت بالایی برای ایمنی‌سازی برخوردار شوند.

اداره کل راه و شهرسازی لارستان ۳۶۲۲ کیلومتر از راه‌های شهرستان‌های لارستان، لامرد، خنج، گراش و مهر را تحت پوشش دارد که در این میان ۱۱ نقطه پرخطر به ویژه در محورهای لار – جهرم، لار- لامرد، مهر – خنج و خنج – اوز نیازمند ایمنی‌سازی بیشتری است.

همانگونه که از آمارهای پلیس راه جنوب استان فارس مشاهده می‌شود در میان شهرستان‌های تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی لارستان مسیرهای منتهی به لار و خنج از نقاط پر حادثه این منطقه هستند.

براساس آمار پلیس در سه ماهه اول سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن میزان تلفات جانی در لارستان ۱۳ درصد و در خنج ۳۳ درصد افزایش داشته در حالی که این امر در شهرستان لامرد کاهش ۶۳ درصدی داشته است.

amar tasaduof

همچنین براساس آمار ارسالی از پلیس راه جنوب استان فارس، لارستان در مقایسه با دیگر محورهای جنوب استان در سه ماهه نخست ۹۵ بیشترین میزان تلفات جانی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است.

براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی لارستان تخطئی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها مهم‌ترین علل تصادف در این محورها بوده و بیشترین تصادفات نیز مربوط به وسیله نقلیه سواری بوده است.

آمار بالای تلفات جانی در محور لارستان نشان می‌دهد که رعایت اصول رانندگی در این محور در سال ۹۵ کمتر از دیگر سال‌ گذشته بوده است.

فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در این زمینه امری مهم است که جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قرارگاه پلیس جنوب به آن اشاره کرده و گفته است آگاه‌سازی به‌ موقع به رانندگان می‌تواند باعث کاهش حوادث شود، چرا اکثریت مردم قائل به انجام تخلف نیستند و با راهنمایی مأموران وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهند.

وی معتقد است که از حربه جریمه نقدی باید برای رانندگان حادثه‌ساز و پرخطر استفاده کرد و این امر باید آخرین راه‌حل کاهش حوادث ناشی از رانندگی باشد.

۶ تیرماه امسال اداره کل راه و شهرسازی لارستان از اجرای عملیات راهداری محوری در مسیر لارستان – بندرعباس خبر داده که منجر به افزایش ایمنی در این مسیر شده است، براساس آمار و میزان تلفات مطرح شده اجرای عملیات‌های این چنینی در دیگر محورها به ویژه محورهای منتهی به لار و خنج نیز ضروری به نظر می‌رسد.

محمدرضا باقری‌فرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در دیدارش با فرماندار در تاریخ دی ۹۴ اولویت خود را تسریع در اتمام جاده‌های خطرناک بیان کرده و خواستار حمایت برای جذب بودجه از وزارتخانه شده بود.

یکی از مسائلی که نباید نادیده گرفته شود تاثیر چانه‌زنی نماینده یک شهرستان برای برخورداری از اعتبارات و حمایت‌های ملی است.

به نظر می‌رسد عزمی همگانی باید بین نماینده مردم لارستان و مدیرکل راه و شهرسازی این شهرستان برای جذب بیشتر اعتبارات صورت گیرد تا مشکلات راه‌ها و جاده‌های این شهرستان به زودی برطرف گردد.

منبع: لادستان

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “لارستان بیشترین میزان تلفات جانی در محورهای جنوب فارس دارد”

  1. علی رضا گفت:

    بلوار فرودگاه در ابتدای میدان صحبت لاری بسیار خطرناک می باشد و درختان در ابتدای بلوار مانع دید راننده است و عدم وجود سرعت گیر موجب سردر گمی راننده در اینکه در ابتدای میدان حق تقدم با کدام ران نده می باشد شده است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین