جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خواهر خواندگي شهري چيست؟

شهرهاي تاريخي جهان بعضاً به واسطه زمينه هاي تاريخي فرهنگي مشترکي که دارند، سعي در حفظ و حراست از آنها داشته و در اين راستا نسبت به ايجاد يک رابطه…

شهرهاي تاريخي جهان بعضاً به واسطه زمينه هاي تاريخي فرهنگي مشترکي که دارند، سعي در حفظ و حراست از آنها داشته و در اين راستا نسبت به ايجاد يک رابطه غير متمرکز از طريق انعقاد قراردادي موسوم به

خواهرخواندگي اقدام نموده و سعي مي کنند با اعزام گروههاي کارشناسي از تجربيات يکديگر استفاده نمايند.خواهرخواندگی قراردادی است بین سران مملکتی یا سران دو شهر برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود. اصولاً می توان گفت پيمان خواهر خواندگي رابطه اي دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجارب و توسعه مناسبات فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، شهري، فني و سياسي ميان يک جامعه شهري با جامعه شهري مشابه خارجي برقرار مي شود. در اروپا اين پيوند را ” شهرهاي دوقلو ” و در آمريکا آن را ” خواهر خواندگي ” می نامند؛ در شوروي سابق هم به اين پيوند” برادر خواندگي ” می گفتند.  خواهرخواندگی پیمان همکاری بلند مدت و رسمی دو شهر است که بین شهرداران دو شهر برای منعقد می شود.
پیمان خواهرخواندگی رابطه‌ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات، تجربیات و توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی میان یک جامعه شهری با جامعه شهری همانند خارجی برقرار می‌شود و دربرگیرنده سه بخش اصلی یک اجتماع؛ یعنی حکومت محلی، تجارت و بخش‌های خصوصی (جامعه مدنی و سازمان‌) است.
پیمان خواهر خواندگی رابطه دوستانه و هدفمندی است که به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات و توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی میان یک جامعه شهری با جامعه شهری مشابه خارجی برقرار می شود.

در ادامه بیشتر در این مورد سخن خواهیم گفت

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “خواهر خواندگي شهري چيست؟”

  1. […] ۱۹ آذر ۹۳ میلادلارستان اولین بار موضوع خواهر خواندگی شهری را مطرح نمود. در آنجا آمده […]

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین