شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

۱۷ سال چشم‌انتظاری مردم گراش برای داشتن مجموعه ورزشی

میلاد لارستان: مردم شهرستان گراش ۱۷ سال چشم انتظار داشتن مجموعه ورزشی هستند که پس از گذشت این مدت تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 مردم شهرستان گراش ۱۷ سال چشم انتظار داشتن مجموعه ورزشی هستند که پس از گذشت این مدت تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش میلاد لارستان؛ خبر برگزاری مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز کشوردر روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه در شهرستان گراش در حالی از سوی احمد حسن‌نژاد، رئیس وزرش و جوانان گراش در گفت‌وگو با تسنیم مطرح شد که این شهرستان از داشتن زیرساخت‌های لازم ورزشی محروم است.

بنا به گفته‌های حسن‌نژاد گراش در انواع رشته‌های ورزشی نظیر فوتبال، تنیس روی میز، شنا، ورزش‌های رزمی و پروازی نظیر پاراگلادیر صاحب مقام‌های استانی و کشوری است و بسیاری از ورزشکاران این شهرستان در تیم‌های ملی ورزشی حضور دارند اما کمبود سالن ورزشی و دیگر امکانات مرتبط با ورزش سبب گمنامی این شهرستان شده است.

۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی پس از ۱۷ سال 

مجموعه ورزشی محبی با مساحت ۱۰ هکتار یکی از بزرگترین مجموعه‌های ورزشی استان است که توسط یکی از خیران گراشی در سال ۷۸ در گراش کلنگ زده شد. این پروژه بزرگ ورزشی یکی از توانمندی‌های شهرستان گراش است که پس از ۱۷ سال تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسن‌نژاد درباره این پروژه می‌گوید: این خیر پس از صرف یک میلیارد تومان به دلیل پاره‌ای از مشکلات پروژه را با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۸۷ به دولت واگذار کرد، اما از آن زمان تاکنون اعتبارات قطره‌چکانی دولتی سبب شده که این پروژه پیشرفتی نداشته باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گراش از هزینه‌های میلیاردی برای تکمیل این پروژه خبر می‌دهد و می‌افزاید: در حال حاضر سالن این مجموعه ۷۰ درصد پیشرفت دارد و تنها برق و کف‌پوش آن باقی مانده است. به گفته وی در سفری که مسئولان ورزش استان به این شهرستان داشتند وعده اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی را دادند که در صورت تخصیص می‌توان سالن این مجموعه را تا پایان سال افتتاح کرد.

وی نداشتن سالن معمولی ورزش در بخش ارد و بخش فداغ از دیگر کمبودهای این شهرستان می‌داند و بر این باور است که در صورتی که زیرساخت‌های ورزش شهرستان فراهم شود زمینه برای سرگرمی و پرورش استعداد بسیاری از جوانان فراهم می‌شود.

اصغر فرودی، فرماندار این شهرستان نیز ضمن بیان توانمندی‌های گراش در زمینه ورزش و کسب ۶ مقام قهرمانی استانی و کشوری در سال گذشته توسط ورزشکاران این شهرستان بر کمبودهای ورزشی این شهرستان به ویژه مجموعه ورزشی محبی تاکید می‌کند.

سالن مجموعه ورزشی محبی بهمن ماه افتتاح می‌شود

به گفته وی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و فرمانداری گراش از زمانی که پروژه محبی به دولت واگذار شده اعتباری به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌اند اما متاسفانه کمبود اعتبارات و تامین آن با فاصله زمانی زیاد سبب شده که این پروژه پیشرفت کند داشته باشد.

تماس خبرنگار تسنیم برای برقراری ارتباط با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس موفق نبود اما در بازدیدی که حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در اردیبهشت ماه امسال از مجموعه محبی داشته، گفته است برای سرعت‌بخشی به این پروژه ابتدا بنا شد که بخشی از مجموعه به فروش برسد اما به دلیل پاره‌ای مسائل فروش آن منتفی شد.

وی از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان به این پروژه خبر داد و گفته است که سالن این مجموعه بهمن‌ماه افتتاح می‌شود.

وقتی خانه‌های مردم گراش خوابگاه ورزشکاران می‌شود

فرودی بر ظرفیت گراش برای برگزاری مسابقات استانی و ملی تاکید دارد اما کمبود خوابگاه ورزشی را نیز در این شهرستان یکی دیگر از مشکلات حوزه ورزش و مطالبات ورزشکاران می‌داند. به گفته وی این امر سبب شده که بسیاری از مسابقات در گراش برگزار نشود.

حسن‌نژاد در تکمیل صحبت‌های فرماندار گراش می‌گوید:« بارها پیش آمده که برای برگزاری مسابقات ورزشی از مردم تقاضا کردیم که منازلشان را در اختیار اداره ورزش قرار دهند تا آن مسابقه برگزار شود». وی این وضعیت را کم‌لطفی در حق ورزش گراش می‌داند.

فرماندار گراش کمبود اعتبارات جاری ورزش را از مهم‌ترین مشکلات می‌داند و بر این باور است که باید امور ورزش نیز مانند دیگر پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود و به همین دلیل برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه شده است.

وی همکاری بخش خصوصی برای راه‌اندازی باشگاه سوارکاری را یکی از مصداق‌های این امر اعلام می‌کند و می‌گوید: با رایزنی با یک سرمایه‌گذار به دنبال راه‌اندازی پیست اتومبیل‌رانی و پیست موتورسواری هستیم.

بخش خصوصی در ورزش سرمایه‌گذاری کند

کامیاب در چند روز گذشته در سفر به شهرهای جنوبی استان فارس از نیمه‌تمام بودن ۲۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در استان فارس خبرداده و گفته است باید کمک کرد تا بخش خصوصی وارد میدان شود.

به گفته وی وجود ۳۱ هیئت ورزشی در شهرستان گراش سبب شده که این شهرستان رتبه دوم را در استان کسب کند چراکه در حال حاضر در شیراز ۴۰ هیئت ورزشی فعال هستند. آنطور که کامیاب گفته است در ورزش حرفه‌ای که گراش یکی از سرآمدان کشور است باید بخش خصوصی وارد شود چراکه دولت امکان کمک مستقیم به هیئت‌های ورزشی را ندارد.

نگاه دنیای امروز به ورزش به عنوان یک صنعت درآمدزا می‌طلبد که بخش دولتی با در نظر گرفتن تسهیلات و ایجاد انگیزه در بخش خصوصی زمینه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را توسط سرمایه‌گذاران ایجاد کند تا توانمندی‌هایی که در رشته‌های مختلف در استان فارس به ویژه شهرستان‌هایی نظیر گراش وجود دارد به منصه ظهور برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین