شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6
رئیس اداره پست لارستان

نصب پلاک پستی برای 95 درصد از اماکن/موقعیت مناسب لارستان برای ایجاد فروشگاههای اینترنتی

میلاد لارستان: رئیس اداره پست لارستان با اشاره به اینکه می توان با استفاده از تفکر دیرینه اقتصادی مردم و موقعیت تجاری لارستان فروشگاههای اینترنتی را در این شهرستان راه اندازی کرد، گفت: از این راه می توان محصولات تولیدی صنایع لارستان را با بهره گیری از شبکه اینترنتی به شهرهای داخل و حتی خارج از کشور صادر کرد.

رئیس اداره پست لارستان با اشاره به اینکه می توان با استفاده از تفکر دیرینه اقتصادی مردم و موقعیت تجاری لارستان فروشگاههای اینترنتی را در این شهرستان راه اندازی کرد، گفت: از این راه می توان محصولات تولیدی صنایع لارستان را با بهره گیری از شبکه اینترنتی به شهرهای داخل و حتی خارج از کشور صادر کرد.

به گزارش میلاد لارستان:؛ ارسال کالا، نامه و مرسولات یکی از ابتکارات بشر است که از گذشته های دور به اشکال مختلف صورت می گرفته و به تدریج توسعه و پیشرفت پیدا کرده است.

امروزه مقوله ارسال مرسولات علاوه بر انکه به جهت پیشرفت علمی بخش زیادی از آن به شکل مجازی و با سرعت بالا انجام می شود، از طرفی با گسترش امکانات بطور گسترده و با حجم زیاد نیز امکان پذیر شده است.

به همین جهت خبرنگار میلاد لارستان گفت و گویی با  اسداله رستمی رئیس اداره پست این شهرستان تدارک دیده که در ذیل می خوانیم:

میلاد لارستان: در حال حاضر چند درصد از اماکن لارستان دارای کدپستی ده رقمی هستند؟

رستمی: تاکنون ۹۸ درصد از اماکن شهرستان لارستان بهنگام سازی شده و بیش از ۹۵  درصد از اماکن دارای پلاک پستی نصب شده هستند.

میلاد لارستان: در مورد اصطلاح جی نف(GNAF)  و سیماک توضیح دهید؟

رستمی: سیماک در مورد اطلاعات کامل املاک شهری و روستایی است که تهیه شده و در سیستمی به همین نام موجود است.

با استفاده از این سامانه کلیه اطلاعات املاک شهری در حوزه مسکن و کشاورزی در اختیار است و این کمک را می کند که بسیاری از کارهای املاک روستا از این پس از طریق دهیاری ها و با استفاده از این سامانه صورت گیرد و دیگر هزینه های رفت و آمد به مرکز شهرستان به افراد تحمیل نمی شود.

جی نف «GNAF  » نیز پس از حضور اخیر وزیر ارتباطات در لارستان قرار شد اجرایی شود و در مورد این است که تمام اطلاعات مربوط به اماکن و ادارات واشخاص بر روی کد پستی آنها قرار دارد و این باعث می شود که اطلاعات در موارد مختلف و به راحتی در اختیارمان قرار گیرد.

یکی دیگر از مزایای این طرح آن است که ارباب رجوع براحتی می تواند با دادن کدپستی خود به هر اداره اطلاعات مورد نیاز آن اداره از خود را در اختیارش قرار دهد و بروکراسی اداری را کاهش یابد.

میلاد لارستان: تعداد صندوق های پستی شخصی در اداره پست شهرستان چقدر است؟

رستمی: در حال حاضر حدود ۵۰ صندوق پستی شخصی در اداره پست لارستان موجود که آن هم مربوط به ادارات و اماکن خاص  است زیرا مردم دیگر عادت کرده اند که بسته پستی به درب خانه آنها ارسال شود.

اداره پست لارستان آمادگی لازم برای ارائه و توسعه صندوق های پستی شخصی را دارد.

در کل هر شخصی که بخواهد بسته پستی او به هر دلیلی به درب خانه اش ارسال نشود، می تواند با هزینه بسیار کم برای هر سال یک شماره صندوق در اداره پست لارستان دریافت و بسته پستی به مدت ۴۵ روز در اداره نگهداری می شود و در صورت عدم حضور فرد بسته به مبدا برگشت داده می شود.

میلاد لارستان: ثبت نام نوبت دهی کارت های ملی هوشمند در چه مرحله ای است؟

رستمی: با پیگیریهای صورت گرفته علاوه بر اداره پست مرکزی لارستان، ۳ دفتر پستی آماده ثبت نام کارت هوشمند ملی هستند.

میلاد لارستان: در شهر لار چند دفتر پیشخوان خدمات دولت قرار دارد؟

رستمی: در شهر لار۸ دفتر و در سطح شهرستان لارستان ۲۱ دفتر پیشخوان وجود دارد.

 در روستاهای لارستان نیز ۱۰ دفتر نمایندگی فعالیت دارند و در مجموع برای تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار دفاتر ICT  خدمات روستایی برقرار شده است.

میلاد لارستان: درخصوص بهره گیری از فناوری های نو و ایجاد فروشگاههای اینترنتی توضیح دهید:

رستمی: می توان با استفاده از تفکر اقتصادی مردم و موقعیت تجاری لارستان فروشگاههای اینترنتی را در این شهرستان راه اندازی کرد و محصولات تولید لارستان بزرگ را به بهره گیری از شبکه اینترنتی به شهرهای داخل و حتی خارج از کشور به فروش رساند و از طرفی در امر صادرات و واردات  ورود پیدا کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین