پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

صبحي دل‌انگيز در تاريخ ورزش لارستان

در اواخر سال ۹۵ ورزش لارستان در آدينه‌اي دلچسب و نيك‌فرجام آماده جشني بزرگ با همتي عالي در سالن ورزشي زنده‌ياد رزميوش از تيمي ميزباني مي‌كرد كه شايد با قدمتي…

در اواخر سال ۹۵ ورزش لارستان در آدينه‌اي دلچسب و نيك‌فرجام آماده جشني بزرگ با همتي عالي در سالن ورزشي زنده‌ياد رزميوش از تيمي ميزباني مي‌كرد كه شايد با قدمتي زياد و امكاناتي مطلوب بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در تمامي ادوار برگزاري ليگ ايران در كليه رشته‌هاي ورزشي حضور بس چشمگير و با تجربه‌اي گراسنگ بنام ذوب آهن اصفهان بود، كه اين را باور كرده بود، اين بازي در نتايج و جدول ليگ هندبال بانوان تأثيري نخواهد داشت اما برحسب وظيفه و بزرگي نام ليگ و عدم جريمه از سوي فدراسيون در لارستان حضور يافت و در برابر تيمي صف‌آرايي كرد كه تنها از سوي يك مرد باغيرت و عاشق شهر و شهرستان بنام حاج مسعود راستي لاري حمايت مي‌شد كه آن، تيم هندبال بانوان شهيد چمران لارستان بود.

987

داوران تهراني زماني سوت شروع بازي را نواختند كه تيم شهيد چمران لارستان يك هفته زودتر عنوان قهرماني را تصاحب كرده بود ولي مربي فهيم اين تيم خانم غارسي از تركيب تيمش مشخص بود كه باز هم در بازي پاياني و در حضور چشمان تيزبين تماشاچيان لاري برد مي‌خواهد تا قهرماني را در لارستان با تمام وجود جشن بگيرد و شرمنده مردم خونگرم اين شهرستان نشود كه واقعاً بازيكنان و كادر فني با تمام توان در برابر اين تيم ايستادند تا به جمع مدعيان آسيا بپيوندند و نام لارستان بزرگ را در تاريخ ورزش كشور ثبت و ضبط نمايند و انشاا… در ماههاي آينده به عنوان تنها نماينده كشورمان در ليگ قهرماني باشگاههاي آسيا حضور يابند.

اما حاشيه نگاري بعد از بازي و جشن قهرماني هم در جاي خود قابل تأمل و تقدير بود كه به اختصار بيان مي‌گردد.

بعد از پايان بازي درب سالن باز شد و ورود آقايان مجاز اعلام و هركس به طريقي خود را به سالن ورزشي رساند تا در مراسم جشن قهرماني شركت كند؛ از نماينده مردم لارستان گرفته تا دبير فدراسيون هندبال كشور و كليه اعضاي هيئت هندبال استان و همچنين روسا، مديران ادارات، نهادها، سازمان‌ها، بانكها و مجامع امور صنفي و در نهايت خيل عظيم مردم!

990

از نكات قابل توجه بعد از نظم و انضباط برنامه، دكور و صحن بسيار زيباي جشن قهرماني بعد از بازي بود كه در عرض ۲۰ دقيقه تمامي مقدمات و چيدمان آن انجام شد و دقيقاً درهنگام اذان و برپايي نماز جمعه با زمان‌بندي دقيق به پايان رسيد.

برنامه رأس ساعت ۱۱ ظهر شروع و با ورود و رژه تيم‌هاي شهيد چمران لار و ذوب آهن اصفهان با لباس فرم زيبا و استقرار در محل مربوطه شروع شد.

IMG_20170307_104118

قرائت قرآن و سرود ملي ايران زينت‌بخش مجلس بود كه با كيفيت صداي عالي و سيستم صوتي مناسب در سالن طنين‌انداز شد.

IMG_20170307_104119

سپس مجري برنامه با حلاوت و شادي اين قهرماني را پس از ۳۸ سال براي نخستين‌بار درتاريخ ورزش لارستان و استان فارس تبريك گفت كه مورد تشويق حضار قرار گرفت.

سپس از عالمان مجاهد و نستوه شهرمان حضرات آيات آيت‌اللهي و موسوي لاري سخن به ميان آورد و از قهرماني سرداران شهيد بزرگ لارستان نجفعلي مفيد و شعبانعلي عفيفه مطالبي بيان و از پشتيباني‌هاي فرماندار و نماينده مردم لارستان تقدير و از عزم راسخ حامي تيم تجليل نمود.

اداي احترام به يادمان شهيدان فرجعلي باقريه به عنوان موسس و بنيانگذار باشگاه و شهيد دكتر مصطفي چمران كه اين باشگاه فرهنگي ورزشي مزين به نام اوست با شكل و شمايل بسيار زيبا با خاك، شمع، سربند و پرچم طراحي شده بود توسط مسئولين و خانواده‌هاي شهدا با نثار گل و قرائت فاتحه و قيام كليه حضار در سالن از نكات مورد توجه بود كه از تيررس برنامه‌ريزان دور نمانده بود.

IMG_20170307_104115

اولين سخنران برنامه «مي آبادي» دبير فدراسييون هندبال كشور بود كه در بخشي از سخنان خود از مسئولين شهرستان خواست تيم هندبال برادران را همچون خواهران مورد حمايت قرار دهند.

سپس محمد صفايي يكي از خوانندگان جوان جويمي اصل لارستاني به اجراي برنامه پرداخت و «پاكدل» رئيس هيئت هندبال فارس به عنوان سخنران بعدي از عدم حضور بازيكنان تيم لار در تيم ملي ايران از فدراسيون هندبال انتقاد كرد و خود، قول حمايت همه جانبه جهت حضور تيم در جام باشگاههاي آسيا را داد.

از نكات مورد گلايه در اين جشن عدم خيرمقدم به مهمانان توسط يكي از مسئولين لاري بود.

شايان ذكر است تمامي هزينه‌هاي اين جشن را باشگاه شهيد چمران متقبل شده بود.

در ادامه مدال برنز و جام سومي به تيم ذوب آهن اصفهان رسيد و تاج گل، مدال طلا و كاپ قهرماني به تيم اول يعني شهيد چمران لارستان با مراسم ويژه نورافشاني، بمب شادي و اجراي سرود داده شده و تيم تأسيسات دريايي تهران عنوان نائب قهرماني (دومي) را تصاحب كرد.

IMG_20170307_104124

IMG_20170307_104101

انتقاداتي كه در اين مراسم از فدراسيون هندبال ايران شد از آن جمله به نوع انتخاب جام قهرماني و ارسال حكم قهرماني بدون مهر و امضا و حتي ننوشتن نام بازيكنان و عدم حضور بازيكنان لاري در تيم ملي ذكر شد.

محل عبور سخنران و تيم‌ها با فرش قرمز و طاق بادكنك هم در خور شأن بود.

با آرزوي قهرماني تيم هندبال شهيد چمران لارستان در جام باشگاههاي آسيا.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین