جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان خبر داد

بازدید بیش از 900 هزار گردشگر از قلعه اژدهاپیکر لارستان

میلاد لارستان: رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان از بازدید بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از قلعه تاریخی اژدهاپیکر این شهرستان در طول تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان از بازدید بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از قلعه تاریخی اژدهاپیکر این شهرستان در طول تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

سیما علویه در گفت و گو با میلاد لارستان با تبریک عید نوروز اظهار داشت: خوشبختانه در نوروز امسال شاهد حضور چشمگیر مهمانان نوروزی از سراسر کشور ایران اسلامی بودیم.

وی با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر میزان بازدید از آثار تاریخی توسط مسافران، افزود: قلعه اژدهاپیکر شهر لار در نوروز امسال بدلیل نزول مناسب باران رحمت الهی و سرسبزی چشم نواز این مکان باستانی و همچنین موقعیت قرارگیری این اثر باعث جذب گسترده شهروندان و مسافران شد به طوری که بنا بر برآوردها در طول تعطیلات نوروز بیش از ۹۰۰ هزار نفر از این مکان بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص میزان تسهیلات و خدمات در نظر گرفته شده در قلعه اژدهاپیکر، تصریح کرد: متأسفانه این مکان فاقد سرویس بهداشتی، رستوران یا اغذیه فروشی است.

این مسئوول از برگزاری ویژه برنامه نوروزگاه برای نخستین بار در خانه صنایع دستی لارستان واقع در مدرسه زمانی خبر داد و افزود: برپایی سفره هفت سین، مراسم سنتی کلاه کَنی، اجرای ویژه برنامه شب شعر و ایجاد غرفه های صنایع دستی شامل مشبک، معرق، گلیم، سفالگری، بافتنی و غیره که مورد استقبال و توجه گردشگران و مسافران قرار گرفت.

علویه با اشاره به اجرای تور «لارگردی» با مشارکت بخش خصوصی قنادی فدک در نوروز امسال، گفت: تور «لارگردی» جهت مسافران و حتی شهروندان لارستانی با بازدید از ۱۰ مکان تاریخی با هدف معرفی بهتر این آثار برگزار شد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

9 Responses to “بازدید بیش از 900 هزار گردشگر از قلعه اژدهاپیکر لارستان”

  1. منصور گفت:

    والا فقط اسم قلعه اژدها پيکر مونده و چيزي که الان مي بينيد يک قلعه ي خراب شده هست

  2. لاري گفت:

    از قلعه گذشتيم که هيچ بهايي ميراث فرهنگي با اينهمه استقبال بهش نميده ،به فکر برج کادر نادرشاه باشيد که اون خراب نشه

  3. مصباح گفت:

    اگه منتظر باشيم که تا صد سال اينده اين قلعه درس نميشه ،بفکر سرمايه گذار باشيد که جهت ساخت و تبديل اون به يک مجموعه ي ديدني اقدام بشه

  4. اژدهاي بي يال و دم گفت:

    مگه قرار نبود يه صد کيليون براي تعميرات قلعه ي اژدها پيکر بدن.پس چي شد

  5. فاضل نريماني گفت:

    احسنت. خسته نباشيد. ماشالله امسال تعداد گردشگرا و توريست ها خيلي افزايش داشته. سد شاه نعمت الله فداغ هم حدود سه مليون و دويست هزار بازديدكننده داشت كه نسبت به سال قبل حدود بيست درصد افزايش داشت. البته خوشبختانه منطقه زيارتي تفريحي سد شاه نعمت الاه فداغ از امكانات رفاهي و بهداشتي خيلي خوبي برخوردار هست.

  6. ناشناس گفت:

    تا پنج سال آینده فقط تبدیل به یک تپه خاکی میشه

  7. ناشناس گفت:

    بابام سوخت ،کل استان فارس اینقد بازدید کننده نداشته که اینجا داشته

  8. ح گفت:

    شرمنده که اینو مینویسم اما اینجا اگه مسجد یا گنبد و مناره داشت از آسمون ها براش پول می ریختند کلا رابطه دولت با آثار تاریخی غیر اسلامی خیلی خوب نیست اگه بتونید یه ارتباطی یا یه جوری به مذهب ربطش بدید سریع درست میشه……. دلیل هم آثار تاریخی اصفهان و تبریز نسبت به تخت جمشید اونها همش اسلامی است ولی شیراز نه
    ==
    میلادلارستان: اگرچه این موضوع دارای نقد خاص خود می باشد اما به منظور تضارب آرا منتشر می گردد.

  9. یک ادم معمولی گفت:

    اگر کل زمان تعطیلات رو ۱۳ روز حساب کنیم و در هر روز حدود ۱۰۰۰ نفر(یعنی هر ساعت حدود ۱۰۰ نفر و در ۱۰ ساعت بازدید ) بازدیدکننده البته با اغماض بپذیریم.. کل جمعیت بازدیدکننده میشود ۱۳۰۰۰ نفر… چگونه رقم ۹۰۰۰۰۰ نفر را میتوان پذیرفت.. برچه اساس و معیاری این چنین امارمیدهیم…. بس است دیگر.. هم خودتان را مسخره میکنید هم دیگران را..

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین