شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 52 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان خبر داد

اجرای طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار لارستان

میلاد لارستان: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان با بیان اینکه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت اجرا می شود، گفت: لارستان دارای ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که کلیه روستاها دارای طرح هادی بوده یا در حال تهیه است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان با بیان اینکه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت اجرا می شود، گفت: لارستان دارای ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که کلیه روستاها دارای طرح هادی بوده یا در حال تهیه است.

ناصر زائری در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان اظهار داشت: در اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به روشنی تامین مسکن محرومان به ویژه برای روستائیان در چارچوب سیاست ها و برنامه های دولت تبیین و بیان شده است

وی افزود: مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندیهای مسکن محرومان اعم از روستائی و شهری، تهیه طرح مجتمع های زیستی و واحدهای مسکونی ارزان قیمت و اجرای آنها به طور مستقیم با مشارکت مردم و همکاری دستگاه های ذیربط، تهیه زمین مورد نیاز طرحها و پروژه های بنیاد و آماده سازی آنها، نظارت بر پرداخت و مصرف وامهای قرض الحسنه مسکن، تهیه و ارائه طرحهای لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی زلزله زده و سایر سوانح، واگذاری زمین در روستاها، بهسازی مسکن روستایی، تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی، آموزش به ناظرین و کارگران ساختمانی، صدور پروانه و سند برای منازل روستایی، طرح مسکن مهر و… از جمله امور بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی است .

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان با اشاره به اینکه این نهاد در سال گذشته در ۷ روستا نسبت به اجرای طرح هادی و در ۸ شهرک روستایی اقدام به اجرای طرح بهسازی کرده است، تصریح کرد: اجرای ۱۱ هزار و ۴۳۸ متر مربع طرح زیرسازی و آسفالت در روستاهای دهفیش از بخش بنارویه، اسلام آباد از بخش اوز، علی آباد از بخش مرکزی، فرشته جان از بخش جویم با استفاده از اعتبارات  ۲ درصد نفت و گاز و ماده ۱۸۰ بوده است.

این مسئوول همچنین از انجام  ۲۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیرسازی در روستاهای سایبان و کورده از توابع بخش مرکزی لارستان خبر داد و ادامه داد: ۹۱۱  متر تک لبه، ۶۴۳ متر کانیو و ۶ هزار و ۳۵۰ مترمربع از معابر روستای منصور آباد از بخش جویم از محل اعتبارات نفت و گاز  صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات آماده سازی زمین نسبت به اجرای زیرسازی بدون بیس خیابان شهرک های فیشور، گلار، کوره از بخش اوز، ده میان و خلور از بخش صحرای باغ، احمدمحمودی، منصور آباد و چاه گزی از بخش جویم، اقدام به اجرای زیرسازی بدون بیس به متراژ ۱۷۰ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال شده است .

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان با بیان اینکه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت اجرا می شود، گفت: لارستان دارای ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که کلیه روستاها دارای طرح هادی بوده یا در حال تهیه است.

وی درباره مزایای اجرای طرح ‌هادی روستایی تصریح کرد: این طرح ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مكان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملكردهای مختلف از قبیل مسكونی، تجاری و كشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی ‌روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سكونتگاههای روستایی و طرح‌های جامع ناحیه ای تعیین می‌ کند.

زائری درخصوص اهداف در نظر گرفته شده از تهیه و اجرای طرح‌های هادی، یادآور شد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی- تأمین عادلانه امكانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیكی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسكن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ و غیره را شامل می شود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین