شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

يك نوع غذا با گوشت چرخ شده براي شام

بي‌بي ميگه شام معمولاً بايد سبك باشه و سرِ شب هم خورده بشه تا در هضم اون مشكلي پيدا نكنين و با معده سنگين نخوابين كه خواب‌هاي بد نبينين. اما…

بي‌بي ميگه شام معمولاً بايد سبك باشه و سرِ شب هم خورده بشه تا در هضم اون مشكلي پيدا نكنين و با معده سنگين نخوابين كه خواب‌هاي بد نبينين. اما گاهي خانوم‌هاي خونه براي پختن شام مشكل دارن و با توجه به تنوعي كه به غذاهاشون مي‌دن، دوست دارن شام تكراري نباشه و ضمناً  خوشمزه و خوش طعم باشه تا ذائقه همه اعضاي خانواده رو تأمين كنه. به هر حال بايد توجه كنين كه شام،‌اصلي‌ترين غذاي روزانه نيست و هرچه سبك‌تر و ساده‌تر باشه بهتره. به قول بي‌بي: صبح  نوني،  ظهر هرچه بتوني، شب سبيل تكوني! خوب اگر به طرز تهيه اين غذا توجه كنين، متوجه مي‌شين كه چندان سبك نيست و غذاي كاملي هم محسوب مي‌شه. ولي به هر حال بي‌بي ميگه اونو معرفي كن شايد كسي به جاي شام، به ناهارشون اختصاص بده و تهيه كنه.

مواد لازم:

گوشت چرخ شده: ۲۵۰ گرم
پياز متوسط: يك عدد
گوجه فرنگي متوسط: ۲ تا ۳ عدد
تخم‌مرغ: ۲ عدد
جعفري خرد شده:  ۳ قاشق غذاخوري
نمك، فلفل و زردچوبه: به اندازه لازم
روغن: به ميزان لازم

طرز تهيه:

پياز را پوست گرفته روي گوشت رنده مي‌كنيم نمك و فلفل و زردچوبه را به گوشت اضافه كرده آنها را باهم مخلوط مي‌كنيم.
در ماهيتابه كمي روغن مي‌ريزيم و بعد از اين كه گرم شد ماهيتابه را از روي شعله برمي‌داريم. گوشت‌ها را مثل همبرگر در وسط ماهيتابه پهن مي‌كنيم بعد جعفري خرد شده روي گوشت مي‌ريزيم.

۲ عدد تخم‌مرغي كه آماده داشتيم درظرفي شكسته با كمي نمك خوب هم مي‌زنيم و روي گوشت مي‌ريزيم. گوجه فرنگي‌ها را شسته و حلقه حلقه كرده و روي مخلوط گوشت‌ها و تخم‌مرغ‌ها قرار مي‌دهيم. ماهيتابه را روي اجاق گاز گذاشته سر آن را مي‌گذاريم و شعله را كم كرده تا با حرارت كم به آرامي بپزد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۵:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین