چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس/کمبود راننده سرویس مدارس در لارستان

نزدیک شدن به روزهای گشایش مدارس و  آماده‌سازی تدریجی والدین برای آغاز سال تحصیلی جدید دغدغه‌های مختلفی در اولیاء دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که از مهم‌ترین آنها، سرویس ایاب و ذهاب…

نزدیک شدن به روزهای گشایش مدارس و  آماده‌سازی تدریجی والدین برای آغاز سال تحصیلی جدید دغدغه‌های مختلفی در اولیاء دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که از مهم‌ترین آنها، سرویس ایاب و ذهاب فرزندان‌شان است.

به گزارش میلاد لارستان، نزدیک شدن به روزهای گشایش مدارس و آماده‌سازی تدریجی والدین برای آغاز سال تحصیلی جدید دغدغه‌های مختلفی در اولیاء دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که از مهم‌ترین آنها، سرویس ایاب و ذهاب فرزندان‌شان است.

یکی از والدین لاری در گفت‌وگو با میلاد لارستان با بیان برخی از مشکلات سال گذشته سرویس مدارس، گفت: مسئولان می‌بایست به کیفیت و ایمنی خودروها، انتخاب رانندگان، تعداد ظرفیت هر خودرو و همچنین نرخ‌های تعیین شده توجه و نظارت کافی و لازم را داشته باشند.

این پدر دانش‌آموز لارستانی درباره افزایش خودروها برای جلوگیری از بروز حوادث و همچنین پرهیز از عجله رانندگان برای انجام دو سرویس به دلیل کمبود خودروها سخن گفت و افزود: انتخاب افرادی که به عنوان راننده سرویس مدارس تعیین می‌شوند، بسیار مهم است چراکه فرزندان ما حداقل ۵ روز در هفته و ۶ ماه از روزهای سال را با این افراد می‌گذرانند و نحوه صحبت و رفتار رانندگان می‌تواند در دانش‌آموزان اثرگذار باشد.

یکی از مدیران مدارس شهر لار نیز در گفت‌وگو با میلاد لارستان درباره نحوه نرخ‌گذاری سرویس مدارس گفت: تا سال گذشته قراردادی بین اولیاء دانش‌آموزان و مدارس منقعد می‌شد که از امسال این قراردادها به شرکت‌های خصوصی و والدین واگذار شده است. مدارس هیچ نقشی در تعیین نرخ سرویس‌ها ندارند و به طور معمول حق الزحمه‌ها متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یابد.

مسئول ساماندهی سرویس مدارس آموزش و پرورش لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام سرویس مدارس همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در سال تحصیلی پیش‌رو با تاسیس شرکت سرویس مدارس خصوصی، کار به شرکت‌ها واگذار شده و نظارت بر روند ساماندهی با آموزش وپرورش است.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه حق سرویس مدارس در لارستان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد، افزود: برای پرداخت هزینه‌ها از امسال بین اولیای دانش‌آموزان و شرکت خصوصی قرارداد بسته می‌شود.

احمد شریفی درباره میزان کرایه سرویس‌ها، تصریح کرد: تعیین قیمت با شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر است که پیش از ماه مهر با کمی تعدیل از طرف آموزش وپروش لارستان صورت می‌گیرد.

کارشناس انجمن اولیا و مربیان اداره آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه بیش از ۳  هزار دانش‌آموز از سرویس عمومی استفاده می‌کنند، بیان کرد: تعداد زیادی از دانش‌آموزان نیز توسط خانواده‌ها ایاب و ذهاب می‌شوند.

وی درباره ظرفیت هر سرویس مدارس گفت: برابر قانون ۴ نفر تعیین شده ولی با توجه به جثه کم بعضی از کلاس‌های دانش‌آموزان پیش دبستانی و ابتدایی تبصره‌هایی در این زمینه براساس کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس اتخاذ می‌شود.

شریفی درباره شرایط افرادی که متقاضی راننده سرویس مدارس هستند، افزود: افرادی می‌توانند به عنوان راننده سرویس مدارس فعالیت کنند که از طرف سازمان حمل و نقل درون شهری مجوز راننده خودروی عمومی همچون تاکسی و آژانس داشته باشند. تعداد راننده مورد نیاز در حال حاضر کم بوده و مشکلات چند سرویسی داریم که تبعات آن گاهی سرعت بالا و گاهی تاخیر دانش‌آموزان در ایاب و ذهاب است و امید می‌رود با ایجاد شرکت‌های خصوصی بیشتر، علاوه بر ایجاد شغل، سبب رقابت و کاهش نرخ‌ها شود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین