پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

کابینه پیشنهادی دوازدهم؛ پیرتر از دولت یازدهم!

سرانجام پس از چند هفته گمانه‌زنی‌ رسانه‌ای درباره کابینه دوازدهم، روز گذشته لیست پیشنهادی وزرای دولت دوازدهم تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.  بر اساس اظهارات هیات رئیسه مجلس…

سرانجام پس از چند هفته گمانه‌زنی‌ رسانه‌ای درباره کابینه دوازدهم، روز گذشته لیست پیشنهادی وزرای دولت دوازدهم تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.  بر اساس اظهارات هیات رئیسه مجلس قرار بود دیروز حسن روحانی با حضور در مجلس، لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کند اما به دلایلی نامعلوم، او به مجلس نرفت و حسینعلی امیری، معاون پارلمانی حسن روحانی مامور شد لیست کابینه پیشنهادی را تقدیم هیات رئیسه مجلس کند. البته لیست وزرای پیشنهادی حسن روحانی در دقایق پایانی دستخوش تغییر شد و وزیر پیشنهادی علوم از این لیست حذف و کابینه با ۱۷ وزیر به مجلس معرفی شد. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور از زمان برگزاری مراسم تحلیف، ۲ هفته برای تقدیم لیست کابینه به مجلس فرصت دارد. بر همین اساس روحانی برای معرفی وزیر علوم تا ۲۸ مردادماه زمان دارد.

رئیس جمهور که در دولت یازدهم، میانگین سن وزرایش نسبت به دولت دهم ۷ سال بالاتر بود، در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، در برابر انتقادات به سن کابینه یازدهم، وعده کمتر شدن سن کابینه خود و کاهش ۵ ساله سن مدیریت در کشور را داد اما بر اساس لیستی که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از وزرای کابینه دوازدهم تقدیم مجلس کرده است، سن کابینه نه تنها کاهش پیدا نکرده که حتی با وجود حضور یک وزیر جوان، یک‌سال نیز افزایش پیدا کرده و به ۵۸ سال رسیده است تا همچنان رکورد حضور پیرترین وزرای کابینه در دست حسن روحانی باشد.

علاوه بر این روحانی در کابینه دوازدهم، بیش از نیمی از کابینه سابق خود را حفظ کرده و تنها ۸ نفر از اعضای دولت را تغییر داده است. مجموع این عملکرد نیز باعث شد انتقادات نسبت به چیدمان کابینه دوازدهم بالا بگیرد.

 

یادداشت: وطن امروز

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین