شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

<دومین جشنواره سالانه "هفته طراحی لارستان" گشایش یافت

شامگاه جمعه ۲۱ مهرماه ، دومین جشنواره سالانه “هفته طراحی لارستان” با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، تنی چند از مسئولان شهرستان ، هنرمندان و علاقه مندان…

شامگاه جمعه ۲۱ مهرماه ، دومین جشنواره سالانه “هفته طراحی لارستان” با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، تنی چند از مسئولان شهرستان ، هنرمندان و علاقه مندان در محل خانه فرهنگ لار گشایش یافت .
به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان؛ در آیین افتتاحیه این جشنواره ، سید علی اصغر رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ضمن تقدیر از فعالیت انجمن هنرهای تجسمی لارستان در بسط و گسترش هنر فاخر ، کشف استعداد های پویا و تربیت نیروی انسانی در قالب سایر انجمن ها را امید بخش آینده ای نیک در زمینه فرهنگ و هنر شهرستان دانست .
وی سپس به ارائه گزارشی از جشنواره اول، چگونگی شکل گیری کارگاه خلاق و برگزاری نمایشگاه آثار نقاشان معاصر ایران در شهرهای لار و شیراز پرداخت .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود ، نوید دعوت از هنرمندان برجسته تجسمی کشوری و بین المللی ، در سومین جشنواره تحت عنوان جشنواره تجسمی دفاع مقدس در سال آینده را داد.
در میانه این برنامه دکتر بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تالار استاد جمالی خانه فرهنگ حضور یافت و طی سخنانی از ضرورت نهادینه شدن مباحث اقتصاد هنر و لزوم درآمد زایی هنرمندان از فعالیت های حرفه ای هنری سخن گفت . وی متبلور شدن این مباحث در هنرهای تجسمی را بیش از هنرهای دیگر دانست و بیان داشت : حیات و آینده هنر ، بدون در نظر اقتصاد هنر ممکن نخواهد بود .
پس از پایان این مراسم ، نمایشگاه آثار هنرجویان کارگاه خلاق با موضوعات طراحی ، طراحی رنگ ، نقاشی کولاژ در معرض دید عموم قرار گرفت . گفتنی است این نمایشگاه تا تاریخ ۳۰ مهرماه همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در نگارخانه سبز لار پذیرای علاقه مندان می باشد.
همچنین کارگاه های آموزشی ویژه این جشنواره همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ توسط مدرسین مدعو برگزار خواهد شد.
نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین