پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

مردم لارستان پرچم دار حفظ وحدت مذاهب اسلامی هستند

امام جمعه لارستان، گفت: مردم لارستان بزرگ در موضوع حفظ وحدت در کشور پرچم دار هستند و همواره این سرزمین نماد و الگوی حفظ وحدت در جامعه اسلامی بوده است….

امام جمعه لارستان، گفت: مردم لارستان بزرگ در موضوع حفظ وحدت در کشور پرچم دار هستند و همواره این سرزمین نماد و الگوی حفظ وحدت در جامعه اسلامی بوده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام سیدمختار موسوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار وحدت را یکی از مهمترین مسایل در جامعه اسلامی دانست و با اشاره به اینکه وحدت موجب ایستادگی در مقابل دشمنان و تامین کننده منافع امت اسلامی می شود، اظهار داشت: اگر وحدت در جامعه اسلامی ایجاد شود و شیعه و سنی و مذاهب مختلف با توجه به مشترکاتی که دارند در کنار هم باشند باعث ایجاد اقتدار در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر می بینیم کشورهای به ظاهر اسلامی مانند عربستان و امارات گاهی مواضعی اتخاذ می کنند و کشور ایران در مقابل آنها سعه صدر نشان می دهد این اقدام ناشی از ترس نیست بلکه بخاطر حفظ وحدت در امت اسلامی است که منافع مسلمانان را در پی خواهد داشت، افزود: امت اسلامی دارای مشترکات زیادی از جمله پیامبراکرم(ص) برای وحدت و برادری است.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه طی ۱۰۰ سال گذشته بحث مفهوم شناسی وحدت اسلامی بین عرفا و روشن فکران جامعه اسلامی باعث شده است تا مذاهب به مشترکات خود بپردازند و با استفاده از آن وحدت خود را حفظ نمایند، تصریح کرد: اینکه شیعه و سنی مذهب خود را عوض کنند نشانه وحدت نیست، بلکه وحدت به این معناست که در اشتراکات خود با هم متحد باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه دین، قبله، اعمال عبادی، پیامبر و کتاب را از جمله مشترکات شیعه و سنی برشمرد و خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم که دشمن با استفاده از این جزییات به سمتی برود که جامعه اسلامی را از هم بگسلاند و مصالح خود را تامین کند.

وی وحدت اسلامی را یک موضوع استراتژیک با برنامه بلندمدت برای جهان اسلام دانست و یادآور شد: پاشنه آشیل امت اسلامی ایجاد تفرقه در فرقه هاست و تفرقه باعث می شود که یک میلیون مسلمان را در میانمار کشته می شوند بی آنکه اتفاقی در دنیا به وجود آید.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اندیشمندانی از اهل سنت و شیعه مانند علامه طباطبایی، سیدقطب، سیدجمال الدین اسدآبادی و امام محمد غرالی پیوسته بر حفظ وحدت تاکید داشته اند، گفت: مردم لارستان بزرگ در موضوع حفظ وحدت در کشور پرچم دار هستند و همواره این سرزمین نماد و الگوی حفظ وحدت در جامعه اسلامی بوده است، بگونه ای که در مراسمات هم شرکت می کنند.

امام جمعه لارستان با تبریک روز دانشجو، تصریح کرد: دانشجویان باید سیاسی باشند و در مسائل سیاسی مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان با توجه به مولفه هایی مانند جایگاه، کارکرد و نقش خود باید در صدر نظام سیاسی حضور داشته باشند، افزود: دانشجویان باید به آموزه های اسلامی پیرامون بصیرت و مشارکت سیاسی در حدود قانون اساسی توجه داشته باشند.

موسوی با اشاره به اینکه سیاسی بودن دانشجو به این معناست که نسبت به سرنوشت خود و جامعه حساس باشد و از طرفی پیرامون مسائل داخلی و خارجی بینش از خود نشان دهد، تاکید کرد: دانشجویان باید برای بهبود و پیشرفت کشور از خود تلاش فکری و عملی نشان دهند و از این رو دانشجو نباید دارای افراط کاری یا بی تفاوتی سیاسی باشد.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۴:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین