پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

نخبه لارستانی: در زمینه هوش مصنوعی در لارستان سرمایه گذاری شود

به گزارش میلاد لارستان، سعید صدیقی یکی از جوانان نخبه لارستانی است که با تحصیل در رشته کامپیوتر مدیرعاملی شرکت مهندسی در زمینه تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای هوشمند را بر…

به گزارش میلاد لارستان، سعید صدیقی یکی از جوانان نخبه لارستانی است که با تحصیل در رشته کامپیوتر مدیرعاملی شرکت مهندسی در زمینه تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای هوشمند را بر عهده دارد. برای آشنایی با علوم مدرن، خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی را با این نخبه علمی ترتیب داده است که در زیر می‌خوانیم:

میلاد لارستان: یک سرگذشت مختصر از خود ذکر کنید؟

این‌جانب سعید صدیقی، دوران تحصیلی خود را تا سال دوم دبیرستان در مدرسه استعداد درخشان شهید بهشتی لار گذرانده‌ام و به خاطر شغل پدر به شهر شیراز مهاجرت کرده و ادامه تحصیل خود را در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب شیراز ادامه دادم. بعد از پایان دوران متوسطه وارد دانشگاه شیراز شدم و در رشته کامپیوتر تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ادامه دادم، همچنین تحصیلات تکمیلی خود را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گذرانده‌ام.

 

میلاد لارستان: به صورت مختصر افتخارات خود را در زمینه‌های مختلف بیان نمایید؟

برگزیده پژوهشی و فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، همچنین دبیر کمیته انفورماتیک کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین در صنعت لاستیک و پلیمر و عضو چندین انجمن تخصصی خارجی و داخلی.

دارای چندین مقاله داخلی و خارجی، تألیف کتاب تخصصی و اختراع در زمینه‌های مختلف هستم. همچنین افتخار همکاری با پرفسور SosAgaian (استاد دانشگاه UTSA تگزاس آمریکا)، دکتر Paul Rad (استاد و مسوول Open Cloud مؤسسه دانشگاهUTSA تگزاس آمریکا)، دکتر مهدی روپایی(استاد دانشگاه UTSA تگزاس آمریکا)، دکتر محمدامین شایگان (عضو هیئت‌علمی و رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز) و دکتر امیر شمس‌نیا (عضو هیئت‌علمی و رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز) در طرح‌های پژوهشی و فعالیت‌های تحقیقاتی رادارم.

 

میلاد لارستان: در حال حاضر در رشته تخصصی شما به چه میزان کشور و منطقه دارای نیاز است؟

رشته کامپیوتر که باعث جهانی‌شدن اطلاعات و ارتباطات شده است، رشته روز و رشته آینده است تا جایی که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال دیگر در کشورهای پیشرفته مردم هم آنقدر که بر نیروی برق وابسته هستند به شبکه اینترنت وابسته خواهند شد.

با توجه به پیشرفت کُند ایران نسبت به جامعه جهانی رایانه در سال‌های اخیر نیاز به مهندسین خلاق و کوشا در این زمینه کاملاً احساس می‌شود. همچنین این روند پیشرفت در لارستان از بسیاری از شهرستان‌های دیگر کشور کندتر است.

 

میلاد لارستان:  به عنوان یک لارستانی در حوزه تخصصی شما چه کارهایی جهت پیشرفت منطقه می‌توان انجام داد؟

به نظر بنده روند تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار در لارستان بسیار پایین است. برای بالا بردن سرعت رشد در این شهرستان باید استفاده گسترده از شبکه اینترنت و زمینه‌های مرتبط با آن، فراهم آمدن شرایط آموزش و تجارت الکترونیک و همچنین تربیت نیروهای متخصص در دستور کار دولت‌مردان منطقه قرار گیرد تا چشم‌انداز روشنی نسبت به آینده برای این شهرستان به وجود آید.

همچنین می‌توان با توجه به سرمایه‌گذاران بالقوه در منطقه با جذب سرمایه مناسب، وارد حوزه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شد و کسب‌وکارهای بزرگ و سودآوری به وجود آورد.

 

میلاد لارستان: برنامه شما برای ادامه تحصیل در رشته خود چیست و آیا در صورت ایجاد شرایط مناسب قصد بازگشت به شهر خود رادارید؟

بنده در کنکور دکترای تخصصی امسال شرکت کرده‌ام و قطعاً هدف این‌جانب ادامه تحصیل در مقطع دکترا است و در صورت ایجاد شرایط مناسب قطعاً وظیفه خود می‌دانم به شهرستان خود بازگشته و به همشهری‌های خود خدمت کنم.

 

میلاد لارستان: به نظر شما لارستان دارای چه ظرفیت‌هایی جهت رشد و توسعه است و در کدام بخش صنعت می‌توان بهتر عمل کرد؟

با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و داشتن سرمایه‌گذاران بالقوه می‌توان کارهای بزرگی درزمینهٔ تجارت الکترونیک و تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار هوشمند با توجه به نیاز کشور، انجام داد.

 

میلاد لارستان: با توجه به وجود دانشگاه‌های مختلف موجود در سطح لارستان، چه راهکارهایی برای ارتقا سطح علمی منطقه پیشنهاد می‌کنید؟

برگزاری کنفرانس‌های علمی و پژوهشی و نزدیک کردن دانشگاه‌های لار به صنعت قطعاً باعث بالا رفتن سطح علمی منطقه خواهد شد.

 

میلاد لارستان: به نظر شما چه راهکارهایی برای بازگشت نخبگان لارستان به دیار خود می‌توان ارائه کرد؟

نخبگان، سرمایه‌های انسانی بسیار ارزشمندی هستند که محور توسعه و ثروت ملی محسوب می‌شوند که اگر دیده شوند، پشتوانه عظیم فکری و اجرایی هر کشور خواهند بود. لار نیز دارای نخبگان زیادی است که به نظر بنده مهیا نبودن بستر مناسب علمی و شغلی برای این نخبگان دلیل اصلی مهاجرت آنان به شهرستان‌های اطراف است. برای بازگشت این نخبگان نیاز است تا انگیزه‌ها، دغدغه‌ها و انتظارات این نخبگان جوان شناسایی و مرتفع شود.

 

میلاد لارستان: زمینه‌های شغلی خود را ذکر کنید؟

این‌جانب مدیرعاملی شرکت مهندسی درزمینه تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای هوشمند هستم که اعضا این شرکت از اساتید و نخبگان دانشگاهی هستند. هدف اصلی بنده و اعضای هیئت‌مدیره از تأسیس این شرکت نزدیک کردن دانشگاه به صنعت بوده تا بتوان نیازهای کشور را در ارگان‌های دولتی و خصوصی مرتفع کرد.

 

میلاد لارستان: کلام پایانی؟

آرزو دارم که شهرستان لارستان یک روز مرکز تخصصی «آی تی» در کشور شود چراکه این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی خود ظرفیت بزرگی برای توسعه «آی تی» دارد و فقط همت مسئولین و حمایت سرمایه‌گذاران را می‌طلبد. در پایان جا دارد در از کمک‌های بی‌دریغ پدر و مادر عزیزم بسیار تشکر و قدردانی کنم.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نخبه لارستانی: در زمینه هوش مصنوعی در لارستان سرمایه گذاری شود”

  1. سعید باقریه گفت:

    سلام
    چطور میشه با ایشون ارتباط بر قرار کرد؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین