پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جعفرپور: دسترسی غیرقانونی به اطلاعات افراد در پیام‌رسان‌های داخلی در محاکم قابل استناد نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی می‌گوید براساس طرحی که مجلس در دست تدوین دارد، اطلاعات به دست آمده درباره افراد از راه‌های نامشروع از طریق پیام‌رسان‌های داخلی در محاکم قابل استناد نیست….

رئیس کمیسیون فرهنگی می‌گوید براساس طرحی که مجلس در دست تدوین دارد، اطلاعات به دست آمده درباره افراد از راه‌های نامشروع از طریق پیام‌رسان‌های داخلی در محاکم قابل استناد نیست.

به گزارش ميلادلارستان به نقل از خانه ملت جمشید جعفرپور با اشاره به لزوم حفاظت از اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: در جلسه‌ای که رؤسای کمیسیون‌های مجلس با مقام معظم رهبری داشتند ایشان درخصوص برخی شائبه‌ها که درباره امنیت شبکه‌های اجتماعی داخلی مطرح شده است به صراحت فرمودند که دستگاه‌ها و متولیان فضای مجازی باید از اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌ها محافظت کنند و سرکشی به اطلاعات خصوصی افراد در پیام‌رسان‌های داخلی حرام شرعی است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش در مجلس و عضو فراکسیون مستقلین ولایی  ادامه داد: به همین منظور نمایندگان با تهیه طرحی به دنبال ایجاد امنیت‌های لازم برای کاربران پیام‌رسان‌های داخلی هستند؛ براساس این طرح هر شخص حقیقی و حقوقی که بدون مجوزهای قانونی به اطلاعات افراد در پیام‌رسان‌های داخلی دسترسی پیدا کند و این اطلاعات را منتشر نماید یا استفاده کند، مجرم شناخته شده و مجازات می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: اطلاعات به دست آمده از راه‌های نامشروع مذکور علیه هیچ فردی در محاکم قانونی قابل استناد نیست؛ قوه قضاییه در این طرح مکلف است شعبه‌های ویژه‌ای برای بررسی دعاوی و شکایت مردم درخصوص ضعف، قصور و کم‌کاری پیام‌رسان‌هایی که پروتکل، محرمانه ماندن اطلاعات را رعایت نمی‌کنند در نظر گیرد تا در صورتی که مردم در این زمینه شکایتی داشتند به این شعبه‌ها مراجعه کنند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۸:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین