چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

نگذاریم وقتی با مشکل جدی کم آبی برخورد کردیم، آن وقت بدنبال چاره بیفتیم

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه نگذاریم وقتی که با مشکل جدّی برخورد کردیم، آن وقت به فکر چاره بیفتیم گفت: فرهنگ سازی برای صرفه‌ جویی…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه نگذاریم وقتی که با مشکل جدّی برخورد کردیم، آن وقت به فکر چاره بیفتیم گفت: فرهنگ سازی برای صرفه‌ جویی در مصرف آب یک ضرورت است.

 به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسة شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گفت: یکی از اولویت های اساسی و یکی از موضوعات مهم جامعه ما بحث بحران آب هست و امروز می بینیم که در بعضی از شهرها و روستاههای کشور بخاطر کمبود شدید آب  مردم دچار مشکلات فراوانی شده اند  و این بدلیل عدم مدیریت  صحیح بوده است که می تواند بحران آب را جدّی کند، لذا بحث مدیریت آب موضوع مهمی است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود آب و بدلیل خشکسالی های چندین ساله ٰنیازمند مدیریت جدّی تر و توجه ویژه و وقت گذاشتن بیشتر توسط دستگاه های اجرایی هستیم و مردم نیز بایستی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 فرماندار ویژه لارستان  تاکید کرد:  نگذاریم وقتی که با مشکل جدّی برخورد کردیم آن وقت  به فکر چاره بیفتیم. بنابراین همه و همه بایستی دست به دست هم دهیم و بصورت جدّی در مصرف آب صرفه جویی نماییم.

معاون استاندار فارس ساماندهی شبکه ها، تعویض لوله های  فرسوده، مکانیزه کردن کشاورزی، کنترل در برداشت آب ها، مدیریت و ساماندهی چاه های بدون پروانه و غیر مجاز، توقف کشت های پر آب، مدیریت کردن صحیح آب،جلوگیری از هدر رفت آب و غیره  را از راهکارهای مهم صرفه جویی در مصرف آب دانست و افزود: دستگاه های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، آبفا شهری و روستایی بصورت جدّی و برنامه ریزی شده مدیریت کنند و از زمین های کشاورزی، مراکز تولیدی و معدنی و غیره بازدید و نظارت کامل نمایند.

حسنی ادامه داد: سازمان آب هم بایستی چاه های غیر مجاز کشاورزی را شناسایی و در جهت ساماندهی کردن چاه ها اقدام کند.

وی عنوان کرد: شهرداری ها نیز در همه حوزه ها بخصوص در بحث فضای سبز جدّی تر عمل کنند و نظارت کامل بر فضای سبز و درختان در سطح شهر نمایند تا آب زیادی هدر نرود.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر برای مشترکین جریمه و تشویقی نیز در نظر بگیرند، بد نیست، یعنی اگر مشترکی زیاد آب مصرف کرد از سوی دستگاه مربوطه جریمه و اگر کسی کمتر از حد مجاز مصرف نمود، حتماً تشویق شود.

وی با بیان اینکه بایستی فرهنگ سازی شود که وضعیت آب بحرانی است، گفت: ارتقاء دانش عمومی و فرهنگ سازی جامعه در راستای استفاده بهینه از آب در کنار افزایش دانش عمومی قطعاً می تواند به این مهم کمک کند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: آموزش و پرورش هم بستر خوبی است که می تواند در مدارس برنامه هایی را در خصوص صرفه جویی در مصرف آب انجام دهد که بایستی این مهم بصورت ویژه انجام شود.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه آموزش باید از دوران کودکی و با همکاری آموزش و پرورش انجام گیرد، افزود: در این صورت علاوه برکاهش هزینه، تحول خوبی در زمینه مصرف درست آب نیز ایجاد خواهد شد.

وی در پایان سخنانش با تاکید بر آگاه سازی نسل آینده در خصوص بحران کمبود آب اظهار داشت: با صرفه جویی و مصرف صحیح از آب می توان بحران کمبود آب را مهار کرد تا مصرف آب محدود شود.

در ادامه علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان هم پیشنهادات و راهکارهای لازم در خصوص حفاظت از منابع آب ارائه کردند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین