چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

گزارشی خواندنی از صعود کوهنوردان لارستانی به قله «اشترانكوه» لرستان+عکس

كوهنوردان امادگي جسماني لارستان بمناسبت اعياد شعبانيه بام استان لرستان قله اشترانكوه با ارتفاع ٤١٥٠ متر صعود کردند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و…

كوهنوردان امادگي جسماني لارستان بمناسبت اعياد شعبانيه بام استان لرستان قله اشترانكوه با ارتفاع ٤١٥٠ متر صعود کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان لارستان، در اين برنامه ١٤ نفر از همنوردان به سرپرستي اقاي فرشيد خوشرو و مسئول فني عباسعلي فروزان حضور داشتيم كه در تاريخ ١٢ ارديبهشت ماه روز چهارشنبه ساعت ٧:٣٠ از شهرستان ازنا بسمت روستاي بيدستانه حركت نموديم . پس از مسافتي كوتاه به روستاي بسيار زيباي ان منطقه رسيديم و براي يك صعود دلنشين اماده حركت شديم .

شب قبل از اجراي برنامه جلسه اي با راهنماي محلي اقا ناصر داشتيم و از وضعيت مسير و ميزان برف و …. در دو روز اينده به گفتگو پرداختيم تا بدون هيچ و با خيال راحت راهي برنامه شويم .

طبق گفته هاي اقا ناصر براي صعود به جانپناه اول (گل گل) ٣ مسير وجود دارد كه با نظر و تشخيص سرپرست برنامه مسير ابشار گل گل انتخاب شد تا همنوردان از اين مسير بسيار زيبا لذت ببرند .

حدودا ساعت ٨:٣٠ صبح از روستا به سمت جان پناه حركت نموديم مسير بسيار عالي و لذت بخش بود عبور ابي كه از ابشار گل گل سرازير ميشد لذت بيشتري به برنامه داده بود .حدود ٢ ساعت پيمايش كرديم تا به ابشار رسيديم و از كنار ابشار بصورت دست به سنگ عبور كرديم ، جانپناه اول ( گل گل ) در ارتفاع ٢٧٠٠ متري واقع شده بود كه پس أر پيمايش حدودا دوساعت ديگر به جانپناه رسيديم.٣ نفر از همنوردان به دليل اسيب ديدگي كه قبل از برنامه داشتند به تشخيص سرپرست برنامه و مسئول فني از ادامه مسير انصراف و در جانپناه ماندند .

بقيه همنوردان بعد از استراحتي كوتاه به پيمايش مسير ادامه داديم.

مسير صعود بسمت جانپناه دوم ( چال كبود ) كاملا متفاوت تر بود.

همنوردان بايد ازمسير معروف به ( گرده ماهي ) كه شيب ان بيش از ٤٥ الي ٥٠ درجه بود بايد صعود ميكرديم ساعت پنج بعداظهر بود و در نزديكي پناهگاه بوديم كه ادامه مسير كاملا زمستانه بود حدودا يك ساعت برف كوبي و ساعت ٦ بعداظهر به جانپناه دوم ( چال كبود ) در ارتفاع ٣٦٥٠ رسيديم .

زمان زيادي براي استراحت و تغذيه مناسب داشتيم ، دوستان هم از اين موقعيت زماني استفاده كردند تا صبح روز بعد با انرژي و نيرويي كاملا اماده راهي قله شويم .

طبق اطلاعاتي كه قبل برنامه با اقاي هاشمي نژاد مدرس هواشناسي كوهستان كشور داشتيم هواي قله حدودا ساعت ١١ صبح به بعد مناسب صعود نميباشد و احتمال برف و بوران وجود دارد.به همين دليل سرپرست برنامه اعلام کرد كه صبح زود حركت خواهيم كرد تا قبل از ساعت ٩ به قله برسيم و به مشكلي بر نخوريم .

با نظر سرپرست برنامه و مسئول فني ساعت ٥ صبح برپا و جهت صعود اماده شديم بعد از خوردن كمي تنقلات و بستن كوله حمله حدودا ساعت ٦:٣٠ صبح با نام ( يا علي) بسمت قله حركت كرديم.

هوا بسيار عالي بود و از ديدن قله زيباي سنبران كه كاملا سفيد پوش شده بود لذت ميبرديم ، مسير كاملا زمستانه و متفاوت تر نسبت به صعودهاي ديگر ، بعد از يك ساعت پيمايش بر روي تيغه هاي برفي بسيار خطرناك رسيديم كه بايد از اين نقاب برفي با احتياط عبور ميكرديم ، بعضي از اين نقاب ها كاملا برفي و بهمن خيز بود كه بصورت انفرادي اجازه حركت به دوستان داديم تا با كمترين خطري از اين مسير عبور کنیم.

نزديكي قله بوديم و همچنان كل تيم سرحال و پر انرژي به پيمايش مسير ادامه ميداديم كه ساعت ٩ پس از پيمايش دو ساعت و نيم توانستيم برفراز ( الپ ايران بام لرستان ) اين افتخار براي لارستان و گروه امادگي جسماني كسب شد.

بعد از در اغوش گرفتن همديگر و عكس يادگاري به قرائت دعاي فرج پرداختيم تا اداي شكر بجا اورده باشيم .

حركت كرديم بسمت جانپناه ( چال كبود ) تا كوله هايي كه در آنجا گذاشته بوديم حمل نماييم و بسمت جانپناه اول ( گل گل ) حركت كنيم حدودا ساعت ١ بعداظهر بود كه به دوستان در جانپناه اول رسيديم.

دوستان از سلامت تيم و موفقيت كل تيم بسيار خوشحال شدند و ماهم اين صعود موفق به اين دوستان تقديم كرديم.

پس از استراحتي و خوردن تنقلات بسمت روستاي طيان حركت كرديم كه در ساعت ١٧ با سلامت كامل در روستا حضور داشتيم .

به گفته سرپرست برنامه :

١- اين صعود يكي از تمرينات سخت جهت صعود به دماوند ( مسير شمالي ) بود كه تمامي دوستان نمره خوبي از اين برنامه دريافت كردند .
٢- نتيجه يك صعود عالي و موفق در اين برنامه سنگين حاصل توانايي بالاي دوستان، تجهيزات مناسب صعود، همدلي و احترام بين كل تيم، برنامه ريزي دقيق و حساب شده، رعايت كردن قوانين و شرايط گروه در تمام لحظات از برنامه و غیره بود.

نفراتي كه موفق به صعود شدند :

١- فرشيد خوشرو – سرپرست برنامه
٢- عباسعلي فروزان – مسئول فني
٣- محمد محسن پور
٤- علي استاد
٥- خسرو نوشادي
٦- احسان قاسمي
فرد
٧- حامد مستاجري
٨- رامين تجلي
٩- حسين صادق بهاري
١٠- محمد فتحي
١١- سيد مهدي ضياپور

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۶:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین