سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 34 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

پایگاه انتقال خون جهرم بین المللی خواهد شد

‌مدیر کل انتقال خون فارس گفت: در حال ارزشیابی صدور پلاسما از پایگاه انتقال خون جهرم به خارج کشور هستیم؛ این اقدام با هدف تبدیل پلاسما به فرآورده‌های خونی و…

‌مدیر کل انتقال خون فارس گفت: در حال ارزشیابی صدور پلاسما از پایگاه انتقال خون جهرم به خارج کشور هستیم؛ این اقدام با هدف تبدیل پلاسما به فرآورده‌های خونی و دارویی و استفاده در کشور انجام می‌شود‌.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از تهران پرس، ترابی اظهار داشت: تیمی بین‌المللی در آینده‌ی نزدیک برای تایید نهایی این فرآیند، از خارج کشور به جهرم سفر خواهد کرد‌.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مهم (بین‌المللی شدن پایگاه انتقال خون جهرم) انجام شود، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ توسعه پایگاه می‌تواند نقش ارزشمندی داشته باشد بنابراین همه باید در این امر کمک کنند‌.

ترابی با اشاره به اینکه جهرم، شهر توریسم درمانی است، افزود: بیش از ۴ برابر جمعیت شهرستان جهرم، بیمار به مراکز درمانی جهرم مراجعه می‌کنند و ما رسالت بزرگی در تامین نیاز خونی داریم. تجهیز پایگاه بنی‌هاشمی جهرم از اولویت‌های ماست‌.

مدیر کل انتقال خون فارس با بیان اینکه نیاز تشویق و حمایت شهروندان به سمت انتقال خون هستیم و مسئولین نیاز باید حمایت کنند، ابراز داشت: خیرین سلامت می‌توانند در تجهیز پایگاه‌های انتقال خون کمک شایانی انجام دهند. این عمل خیر رابطه مستقیمی با سلامت و درمان مردم دارد‌.

رییس پایگاه انتقال خون جهرم نیز به ایسنا گفت: پایگاه انتقال خون جهرم در سال ۶۲ تأسیس شده و هم‌اکنون مراکز درمانی شهرستان‌های جهرم و قیر و کارزین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

عبدالرحمن محتشمی‌فر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰۰ تخت فعال و نزدیک به ۵۰۰ بیمار خاص تحت پوشش دائمی پایگاه انتقال خون جهرم هستند، افزود: جهرم قطب درمانی جنوب استان است و با توجه به بیمارستان‌های جدیدالاحداثی که در آینده‌ی نزدیک به سیستم درمانی جهرم متصل خواهد شد، نیاز به تأمین خون بیشتری داریم‌.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اهدای خون نهادینه شود و نقش رسانه‌ها بارز است. هم‌اکنون ۹۷ درصد اهدا‌کنندگان آقایان هستند و ۳ درصد بانوان. نیاز است که بانوان نقش فعال‌تری داشته باشند. در واقع نیاز اساسی حضور مردم است‌.

محتشمی گفت: ارگان‌ها و رسانه‌ها نقش شایانی در فرهنگ‌سازی اهدای خون دارند و رسانه‌ی اخبار جهرم در این امر از رسانه‌های برتر استان است که قابل تقدیر است‌.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین