شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تردد محور لار- بندرعباس به 7 میلیون خودرو می رسد

با بهره برداری از آزادراه لار – بندرعباس، سالانه بیش از ۷ میلیون خوردو از این محور تردد خواهد کرد. به گزارش میلاد لارستان در جلسه ای با حضور معاون…

با بهره برداری از آزادراه لار – بندرعباس، سالانه بیش از ۷ میلیون خوردو از این محور تردد خواهد کرد.

به گزارش میلاد لارستان در جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار فارس، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، طرح توجیهی آزادراه لار-بندرعباس ارائه شد.

محور لار-بندرعباس یکی از شاهراههای مهم در جنوب کشور و از جاده های ترانزیتی محسوب می شود که به لحاظ فنی هموارترین، نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر برای اتصال مرکز به جنوب کشور است.

پروژه آزادراه قرار است از لار تا دوراهی کهورستان و از این محل نیز در ۲ مسیر تا اسکله شهید رجایی و همچنین بندرپل امتداد می یابد که بنا به برآورده های اولیه مجموع این پروژه نیاز به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

بنا به پیش بینی های کارشناسی شده، با بهره برداری از آزادراه لار – بندرعباس، سالانه بیش از ۷ میلیون خوردو از این محور تردد خواهد کرد.

در حال حاضر ۴۵ درصد تردد در محور لار – بندرعباس مربوط به خودروهای سنگین است و بنا به نظر مرکز مدیریت راهها، این جاده از شلوغ ترین راههای استان فارس و جنوب کشور محسوب می شود.

جاده لار – بندرعباس به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی دشت های هموار، از پیچ و خم ها و گردنه های سخت در آن وجود ندارد و هیچ نیازی به احداث تونل ندارد و به همین دلیل، احداث آزادراه با هزینه ای بسیار کمتر انجام می شود.

به گزارش میلاد لارستان، در این روز قطعه دوم از باند دوم لار – بستک به طول ۱۹ کیلومتر کلنگ زنی شد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین