پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

30 درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در همین وضعیت موجود ۳۰ درصد مدارس ما شامل پروژه های تخریب، بازسازی و مقاوم سازی در بهترین حالت ممکن هستند و این موضوع…

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در همین وضعیت موجود ۳۰ درصد مدارس ما شامل پروژه های تخریب، بازسازی و مقاوم سازی در بهترین حالت ممکن هستند و این موضوع جز با مشارکت خیرین امکان ندارد.

به گزارش میلاد لارستان مهرالله رخشانی مهر در جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز لارستان با اشاره به اینکه برای ارزیابی یک کشور باید به سراغ پیش دبستانی ودبستان آن رفت و ببینیم در آن نشر پویا و خلاقیت صورت گرفته یا خیر، اظهار داشت: تربیت نسل آینده به شدت وابسته به فضایی است که دانش آموز در آن تحصیل می کند.

وی با بیان اینکه انسان های بزرگ در فضاهای بزرگ تربیت می شوند و تا مادامی که فضای مناسب و تجهیزات مناسب در اختیار نداشته باشیم تلاش های معلمین ما اثرگذار نخواهد بود، افزود: در همین راستا در کشور ۱۰۵ هزار مدرسه با سرانه میانگین ۵٫۲ مترمربع سرانه استاندارد یا سرانه مطلوب که براساس استاندارد های دنیا باید ۸٫۴ مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۱ استان کشور از جمله استان های تهران، البرز ،سیستان بلوچستان و… زیر سرانه میانگین قرار دارند، خاطر نشان کرد:  تنها استان یزد بالای خط استاندارد قرار دارد آن هم به واسطه تلاشهایی است که به توسط خیرین صورت گرفته است.

رئیس سازمان نوسازی تجویز مدارس کشور تصریح کرد: در همین وضعیت موجود ۳۰ درصد مدارس ما شامل پروژه های تخریب، بازسازی و مقاوم سازی در بهترین حالت ممکن هستند و این موضوع جز با مشارکت خیرین امکان ندارد.

وی با بیان اینکه اگرما ازمدارس به موقع، به خوبی و به شایستگی نگهداری مناسب انجام ندهیم به معنای این است که به زودی این مدرسه فرسوده خواهد شد و به ناچار مجبور به تخریب و بازسازی آن میشویم، ادامه داد: کمکی که خیرین می توانند در این راستا انجام دهند نظارت مستمر و تامین منابع لازم و مناسب فضا است که براین بناهایی که می سازند و تحویل آموزش و پرورش می دهند.

رخشانی مهر یادآور شد: ما باید عمر بناها را افزایش دهیم که عمر مدارس ما حداقل بایستی ۸۰ سال باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئله دیگر بحث مکان یابی مدارس است و باید نرم افزاری تهیه شود که مکان مناسب را تشخیص و تا مادامی که این نرم افزار ساخته شود مسئولان و خیرین نظارت داشته باشند مدرسه باید در مکانی ساخته شود که حداقل تا ۲۰ سال بعد قابل کاربرد باشد، عنوان کرد: حدود۵۰ درصد مدارس کشور جمعیت دانش آموزی آن زیر ۴۵ نفر است.

وی افزود: چه بسا که بتوانیم با ایجاد مدارس شبانه روزی یا مدارس مجتمع در موقعیت مکانی هزینه های سربار را کاهش دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۵۰ درصد مدارس ساخته شده در سال ۹۶ توسط خیرین صورت گرفته شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۷:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین