جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

۵۶ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی فارس احیا شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از احیای ۵۶ واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس در سال گذشته خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم…

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از احیای ۵۶ واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس در سال گذشته خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، احد فتوحی در بازدید از دو واحد راکد در شهرک صنعی آب باریک شیراز با اشاره به لزوم حرکت جهادی برای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های دولت برنامه احیای واحدهای راکد و نیز به ظرفیت کامل رساندن واحدهای تولیدی در دستورکار وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این زمینه در استان فارس نیز اقدامات موثری در زمینه شناسایی این واحدها و تلاش به منظور راه‌اندازی مجدد آنها انجام شده است، گفت: در یک سال اخیر ۵۶ واحد تولیدی راکد و تعطیل مستقر در شهرک‌های صنعتی استان که مستعد راه‌اندازی مجدد بودند، شناسایی و با مشاوره کارشناسان، همکاری بانک‌ها و نیز اهتمام دستگاه‌های اجرایی به چرخه تولید بازگشتند.

فتوحی با بیان اینکه راه‌اندازی واحدهای راکد کمک به حفظ سرمایه ملیاست، گفت: راه اندازی مجدد این واحدها می‌تواند به ایجاد اشتغال بیشتر، رونق فضای کسب و کار و بهبود وضعیت معیشت مردم کمک کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عمده‌ترین مشکلات این واحدها را مربوط به عدم بازپرداخت اقساط بانک‌ها، نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش جهت راه‌اندازی و یا به روز کردن تجهیزات خط تولید اعلام و خاطرنشان کرد: در این بخش علاوه بر مذاکره با بانک‌های عامل برای همراهی بیشتر با بخش تولید و صنعت و اختصاص تسهیلات بانکی، با ورود سرمایه‌گذاران جدید بسترهای مناسبی برای راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی به چرخه تولید و اشتغال فراهم شد.

وی با اشاره به وجود تعامل و هماهنگی مناسب در استان برای راه‌اندازی واحد‌های راکد، گفت: با برگزاری مستمر جلسات کارگروه رفع موانع تولید از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای تحقق این موضوع استفاده شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین