پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

محرومیت مردم روستای “زاهد محمود” لارستان از پخش جام جهانی ۲۰۱۸

تلویزیون برای مردم روستای زاهدمحمود وسیله سرگرمی و اطلاع از اخبار نیست، مردم این روستا یک سال است که با عدم آنتن‌دهی و کیفیت بد تصاویر در چند شبکه محدود…

تلویزیون برای مردم روستای زاهدمحمود وسیله سرگرمی و اطلاع از اخبار نیست، مردم این روستا یک سال است که با عدم آنتن‌دهی و کیفیت بد تصاویر در چند شبکه محدود تلویزیونی روبه‌رو هستند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در بحبوبه مسابقات جام جهانی و بازار داغ تماشای فوتبال به ویژه بازی‌های تیم ایران برخی از شهروندان استان فارس از نعمت دیدن این مسابقات محروم هستند یا اینکه برای تماشای فوتبال دست به دامان شبکه‌های ماهواره شدند.

روستای زاهدمحمود و اوه شهرستان لارستان از سال گذشته با مشکل آنتن‌دهی شبکه‌های تلویزیون روبه‌رو بودند و با این وجود این مشکل هنوز هم برطرف نشده تا به گفته محمد دروند، دهیار روستای زاهدمحمود، مردم دست به دامان شبکه های خارجیشدند. به گفته وی اغلب خانه‌های روستا تنها می‌توانند شبکه یک، دو و سه را تماشا کنند، آن هم با کیفیت بد تصویر علاوه بر این پوشش‌دهی این شبکه‌ها دائمی نیست و مکرر با قطعی همراه است..

دروند از قطعی و کیفیت بد تصویر در شبکه ۳ سخن می‌گوید که سبب شده مردم این بخش برای تماشای مسابقات فوتبال با مشکل مواجه شوند و دست به دامان شبکه‌های خارجی شوند.

به گفته وی با وجود اینکه روستای زاهدمحمود در فاصله ۱۰۰ کیلومتری لار واقع شده اما نزدیک به یک سال است که آنتن‌دهی تلویزیون در این روستا دچار اختلال شده و مردم این روستا به ویژه کودکان هیچ وسیله سرگرمی ندارند. در عصر اطلاعات و اخبار مردم یک روستا از داشتن شبکه‌های داخلی محروم هستند.

وعده‌های بی‌سرانجام و اعتبارات در راه

به گفته اهالی روستا در سال‌های گذشته یک دکل در نزدیکی روستای «اوه» نصب شد که با نصب این دکل اهالی روستای زاهدمحمود هم می‌توانستند ۴ شبکه سراسری و شبکه استانی را دریافت کنند اما مدتی است که این دکل نیز کارساز نبوده و هم مردم روستای اوه و هم زاهدمحمود در دریافت شبکه‌های تلویزیونی با مشکل مواجه شدند.

این موضوع در حالی است که فرمانداری لارستان اعلام کرد که « طی تماسی که گرفته شده مشکل روستای زاهدمحمود آنتن‌دهی نیست بلکه کیفیت تصاویر است که به زودی برطرف می‌شود».

براساس صحبت‌های جلیل حسنی، فرماندار لارستان بناست در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتباری برای حل مشکل این روستا و روستای اوه قرار داده شود تا مشکل پوشش تلویزیونی این مردم برطرف شود. وی میزان دقیق اعتبار را منوط به تشکیل کمیته برنامه‌ریز دانست.

محرومیت زاهدمحمود از شبکه‌های داخلی

روابط عمومی سازمان صداوسیمای استان فارس نیز پوشش جمعیتی ۴ شبکه آنالوگ در فارس را ۹۹ درصد و پوشش جمعیتی ۳۳ شبکه رادیوتلویزیونی دیجیتال را ۹۵ درصد اعلام می‌کند. داورپناه همچنین درباره روستاهای اوه و زاهدمحمود لارستان می‌گوید: روستاهای اوه و زاهدمحمود از ایستگاهی که در روستای اوه قرار دارد دارای ۴ شبکه آنالوگ (اول ، دوم ، سوم و استانی) هستند.

درصورتی که بنا به گفته مردم این ۲ روستا تنها شبکه یک و سه آن هم با بدترین کیفیت تصویر را دریافت می‌کنند. موضوع دیگری که داورپناه برای حل مشکلات آنتن‌دهی تلویزیون در نقاط مختلف استان مطرح می‌کند شماره‌های واحد تعمیرات است. « در صورت بروز اشکالات فنی خطوط تلفن ۰۷۱۳۳۱۶۲۵۶۳ و ۰۷۱۳۴۱۶۲۵۶۴ مربوط به واحد تعمیرات و همچنین سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۱۱۴ نیز برای اعلام خرابی‌ها در نظر گرفته شده است».

وی همچنین می‌گوید: « بر اساس قانون برای گسترش پوشش شبکه‌های رادیو تلویزیونی مناطق روستایی و اخذ تجهیزات فنی می‌توان از محل اعتبارات ملی به صورت مشارکتی و اعتبارات استانی از طریق فرمانداری‌ها اقدام کرد».

هرچند گفته‌های مسئولان و وعده‌های داده شده برای اختصاص اعتبار برای حل مشکل پوشش‌دهی تلویزیون این ۲ روستا در گزارش قبلی نیز مطرح شده بود اما مشکلات کماکان ادامه دارد تا مردم و کودکان روستای زاهدمحمود از تماشای برنامه‌های شبکه‌های داخلی محروم باشند و برای سرگرمی و دیدن اخبار به شبکه‌های ماهواره‌ای روی بیاورند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین