پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

سخنان مهم استاندار فارس در خصوص مخازن ذخیره سازی سوخت جنوب فارس(قابل توجه فرماندار لارستان و نماینده مردم)

استاندار فارس ابتدای هفته جاری در دیدار با مديرعامل شركت پخش فرآورده های نفتی ایران سخنان مهمی در خصوص توجه به زیرساختهای حوزه سوخت رسانی فارس مطرح نمود که با توجه…

استاندار فارس ابتدای هفته جاری در دیدار با مديرعامل شركت پخش فرآورده های نفتی ایران سخنان مهمی در خصوص توجه به زیرساختهای حوزه سوخت رسانی فارس مطرح نمود که با توجه به اهمیت موضوع و اثرگذاری آن بر ناحیه سوختی لارستان برخی موارد آن را با هم مرور می نماییم.

اسماعیل تبادار در ديدار با مديرعامل شركت پخش فرآورده های نفتی ایران در سخناني اظهار داشت: مخازن ذخيره سوخت موجود در استان پاسخگوی حجم وسيع تقاضاها نیست كه بايد به فوريت نسبت به احداث و توسعه اين مخازن اقدام شود. وی با بيان اينكه استان فارس به لحاظ وسعت و جمعيت جزو استان هاي اول بوده و در شاهراه مواصلاتي كشور قرار دارد، بیان داشت: تامين سوخت وسايل نقليه، كارخانه ها و چاه هاي كشاورزي و… يكي از مهم ترين مسایل استراتژيك در استان است.

استاندار فارس افزود: هرگونه مساعدت و كمكي كه در خصوص ساخت مخازن جديد ذخيره سوخت در استان لازم باشد انجام خواهيم داد و شركت پخش فرآورده هاي نفتي بايد اين موضوع را با اولويت در دستور كار خود قرار دهد. تبادار ادامه داد: اتصال راه آهن استان به مخازن شركت پخش فراورده هاي نفتي در دستور كار قرار دارد تا انتقال سوخت نيز از اين طريق ميسر شود.

تبادار در ادامه با بیان اینکه باید در روند انتقال سوخت ازخط انتقال بندرعباس به مخازن استان فارس تسريع شود تا مشكل كمبود سوخت در استان وجود نداشته باشد اظهار داشت: استان فارس به رغم ظرفيت ها و پتانسيل هاي فراواني كه دارد از نظر اتصال شبكه ريلي به كانون هاي بار كشور رشد مناسبي نداشته است كه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته توسعه اين خطوط در دستور كار قرار گرفته است.

میلادلارستان در این زمینه نظر یکی از کارشناسان شرکت پخش فرآورده های نفتی و اثرگذاری صحبتهای استاندار بر منطقه را جویا شد. وی در این خصوص اظهار داشت: توجه به فاصله پالایشگاه بندرعباس و ستاره خلیج فارس تا شهر لار و توپوگرافی مناسب مسیر و عدم نیاز به تحصیل اراضی زیاد بدون شک احداث مخازن ذخیره سازی در حد ۱۵۰ میلیون لیتر در نزدیکی شهر لار را میتواند برای استان میسر ساخته و خصوصا تامین انرژی پایدار شهرستانهای جنوبی فارس را فراهم آورد.

وی گفت: این پروژه قبلا مطالعه امکان سجی اقتصادی و مطالعه مفهومی شده لیکن به دلیل کمبود منابع مالی وزارت نفت مسکوت مانده است. مقام محترم استاندار میتوانند با پیگیری این موضوع جنوب فارس را به یکی از قطبهای ذخیره سازی فرآورده تبدیل کنند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین