پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

مسائل و مشکلات 4 روستای بخش مرکزی لارستان بررسی شد

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش، مسائل و مشکلات ۴ روستای بخش مرکزی لارستان مورد بررسی قرار گرفت. به…

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش، مسائل و مشکلات ۴ روستای بخش مرکزی لارستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندارویژه لارستان به اتفاق دکتر جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، علی پیرور بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، در ادامه سفرهای خود به مراکز بخش ها و روستاهای تابعه به بخش مرکزی لارستان سفر کردند و با حضور در تعدادی از روستاهای این بخش، از نزدیک با مسائل و مشکلات این روستاها آشنا شدند.

مسئولین ابتدا به روستای بریز رفتند و با حضور در مسجد این روستا به بررسی مسائل و مشکلات مردم پرداختند.

طاهری دهیار این روستا اهم مشکلات و نیازمندی های این روستا را آبرسانی به شهرک، اتمام ورزشگاه، بخشش جرائم بانکی کشاورزان، رسیدگی به میراث فرهنگی، محوطه سازی مدرسه نیمه تمام خیر ساز، عدم امنیت و نداشتن نگهبان در امامزاده بریز، خرید گندم از کشاورزان به قیمت مناسب، اشتغال جوانان، برخورداری از منطقه محروم و غیره بیان کرد.

مسئولین در ادامه به روستای دهکویه عزیمت نمودند و با حضور در مسجد این روستا مسائل، مشکلات و درخواست های اهالی این روستا را هم شنیدند.

 رنجبر رییس شورای اسلامی روستای دهکویه مشکلات این روستا را تسریع در ابلاغ شهر دهکویه، فرسودگی شبکه توزیع آب، ترمیم و بهسازی کانال ها حفاری شده شرکت های آب و گاز، برداشتن ترانشه ورودی روستا، فرسودگی پایه های برق ، اتمام مجموعه ورزشی روستا از سفر مقام معظم رهبری، بهسازی مدارس قدیمی، ضعیف بودن اینترنت و تلفن همراه، توسعه شبکه داخلی تلفن ثابت، ارائه تجهیزات بهداشتی و ایجاد داروخانه در درمانگاه، افزایش قیمت زمین در شهرک و غیره را بیان کرد.

فرماندار و نماینده مردم و دیگر مسئولین در ادامه سفرشان به بخش مرکزی به روستای کورده رفتند و با حضور در مسجد این روستا مسائل و مشکلات مردم روستاهای دنگز و کورده را شنیدند.

ابتدا غفوری زاده دهیار روستای دنگز مشکلات و نیازمندی های روستا را بهسازی و تعریض جاده ورودی دنگز، کمبود آب شرب، شوری زیاد آب، برگشت سود کارخانه گچ به دهیاری، اختصاص زمین جهت رونق اشتغال و سرمایه گذاری و غیره عنوان کرد.

سپس عابدی رییس شورای اسلامی کورده نیزازمسئولین درخواست هایی راداشت.

این نیازمندی ها و مشکلات شامل بهسازی و ترمیم شبکه آبرسانی و برق رسانی، اتمام سالن ورزشی خیر ساز، بازسازی  بافت فرسوده، تامین اعتبار جهت توسعه پارک ملت، افزایش آلایندگی شرکت سیمان، تک برگ کردن اسناد منازل، توسعه خانه بهداشت روستا، افزایش قیمت تفکیک زمین ها و تغییر کاربری، احداث غیر اصولی دور برگردون ها در ورودی روستا و غیره می باشد.

فرماندار ویژه لارستان در جمع مردم این روستاها درسخنانی با اشاره به اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و باید مشکلات آنها را شنید، گفت: وظیفه مسئولان رفتن به بخش ها و روستاها و خدمت مردم رسیدن برای شنیدن دردها و مشکلات و تلاش برای رفع آنها است.

حسنی ادامه داد: اینگونه ارتباطات موجب همدلی و انسجام ملی و تحکیم مبانی انقلاب و اعتقاد مردم به نظام جمهوری اسلامی می شود و همچنین در این نشست ها اعتماد مردم به دولت و نظام افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید وظیفه خود می داند که به درددل مردم گوش دهد و در راستای مرتفع نمودن مشکلات مردم قدم بر دارد؛ تصریح کرد: مردم حق دارند که در موضوعات مختلف مطالبه گر باشند و مدیران و مسئولان شهرستان و بخش هم وظیفه دارند پاسخ گوی  این مطالبات باشند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: در نشست ها و ملاقات های عمومی در فرمانداری نیز به بررسی مشکلات مردم می پردازیم و سعی می کنیم در دیدار چهره به چهره پاسخگوی مطالبات آنها بوده و در چارچوب قانون پاسخگو باشیم.

حسنی با تاکید بر راه اندازی میز خدمت در فرمانداری هم اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به ارایه خدمت بی منت به مردم و تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی دارد، میز خدمت در فرمانداری، بخشداری ها و دستگاه های اجرایی شهرستان راه اندازی شده است.

فرماندار ویژه لارستان ارایه خدمت بهتر و تکریم مردم را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد و بیان کرد: از ابتدای تیرماه امسال میز خدمت در بسیاری از دستگاه های اجرایی این شهرستان مستقر شده است.

وی ادامه داد: فلسفه میز خدمت این است که ارباب رجوع زمانیکه وارد اداره ای می شود، در کوتاه ترین زمان ممکن به کارهایش رسیدگی شود و راهنمایی ها کافی را دریافت کند.

حسنی در پایان سخنانش به مدیران اجرایی شهرستان توصیه کرد مشکلات  و موارد مطرح شده مردم این روستاها را شنیده و جمع بندی نمایند و با جدیت  و در سریع ترین زمان ممکن برای رفع آنها تلاش کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین