شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هفته سوم مهرماه 1387 -شماره 535 (چه مي‌خواهيم، چه مي‌كنيم؟)

از ديرباز مردم لارستان خواهان ارتقاء و توسعه بودند. تبديل دهستان به شهر، شهر به شهرستان و شهرستان به استان در انديشه اين مردم نقش بسته است.مردم اين مرز و…

از ديرباز مردم لارستان خواهان ارتقاء و توسعه بودند. تبديل دهستان به شهر، شهر به شهرستان و شهرستان به استان در انديشه اين مردم نقش بسته است.
مردم اين مرز و بوم و مسئولين امر نيز غافل از اين اصل ضروري كه اسباب بزرگي را در حد آنچه مي‌خواهند بشوند مهيا سازند، شعار ارتقاء را سر داده‌اند.
زماني كه برخي آن را دوره طلايي براي لارستان مي‌دانند، سپري شد و متأسفانه كاري در خور، انجام نشد اينك بايد با برنامه‌ريزي كاري كرد كه اسباب ارتقاء فراهم گردد، سپس تقاضاي ارتقاء نمود.
براي اين منظور خاطر مسئولين، مردم، روحانيت، دانشگاهيان، طلاب حوزه‌هاي علميه و همه و همه را به نكات زير جلب مي‌نماييم.
۱-تشكيل گروهي مجرب و آگاه از همه اقشار و از تمام مناطق لارستان اعم از شهرستان، شهر و مراكز بخش‌ها به عنوان كساني كه در مشكلات و معضلات جامعه بتوانند راهكار بدهند و كارها را پيگيري نمايند.
۲-برنامه‌ريزي گسترده جهت توسعه صنايع،‌كشاورزي، دامپروري، ايجاد مراكز مهم فرهنگي احياي ميراث فرهنگي و صنايع دستي منطقه ايجاد منطقه ويژه اقتصادي، بازاريابي در كشورهاي حاشيه خليج فارس و داخل كشور و…
۳-توسعه مراكز فرهنگي و آموزشي
بديهي است توسعه مراكز فرهنگي تنها تأسيس كتابخانه و سالن آمفي‌تئاتر و… نيست هرچند كه آن هم بسيار كم داريم و نياز‌ها مبرم است  بلكه تأسيس دانشگاهها و ايجاد رشته‌ها برحسب نياز منطقه و رشد زير مجموعه‌هاي آن جهت رفع نيازهاي اساسي مردم است.
در همين جا اين پرسش مطرح مي‌شود كه سال گذشته قول دانشگاه علمي را دادند اما از حرف تجاوز نكرد.
خوب است فرمانداري كه پيگير كار بود پاسخ گويد.
۴-متمولين و سرمايه‌داران منطقه اعم از آنهايي كه در كشورهاي همسايه زندگي مي‌كنند يا در مركز استان مقيم‌اند، همت كنند و مقداري از اموال خويش را در حيات خود جهت توسعه صنايع در منطقه اختصاص دهند و بدانند كه اين عمل هم ثواب دنيوي دارد و هم پاداش اخروي زيرا هم اشتغال ايجاد مي‌شود و گرفتاري جامعه حل مي‌گردد و دعاي خير مردم به دنبال دارد و هم توسعه و تعالي در منطقه ايجاد مي‌شود و اسباب ارتقاء فراهم مي‌گردد.
۵-كاري كنيم كه رونق اقتصادي و تجاري گذشته به لارستان بازگردد و مشكلات منطقه حل شود اينكه بگوئيم ما در گذشته چنين و چنان بوده‌ايم كارساز نيست كاري كنيم كه عملاً ثابت نماييم، فرزندان آنهايي هستيم كه حماسه‌ها آفريدند زيرا:
هيزم سوخته، شمع ره و منزل نشود       *    بايد افروخت چراغي كه ضيايي دارد
۶-مسئولين امر بخصوص سردمداران وزارت كشور اعم از فرماندار، استاندار و… جهت آنچه كه قول داده‌اند يعني تبديل شهرستان به فرمانداري ويژه هرچه سريع‌تر اقدام نمايند و مردم نيز از مسئولين اكيداً بخواهند.
مردم با بيداري و توجه كامل در تعالي منطقه بكوشند و با صميميت درخواست‌ها را منعكس و پيگيري نمايند و به نتيجه برسانند و بدانند كه دلسوزي عمومي كارساز است.
به اميد تعالي جامعه و ارتقاء آن.

مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین