پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

شهر خور، میزبان بازی های بومی و محلی لارستان

جلسه هماهنگي برگزاري جشنواره بزرگ بازيهاي بومي و محلي به میزبانی خور برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومي هيات روستايي و بازي هاي بومي محلي…

جلسه هماهنگي برگزاري جشنواره بزرگ بازيهاي بومي و محلي به میزبانی خور برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومي هيات روستايي و بازي هاي بومي محلي لارستان :جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بزرگ بازیهای بومی و محلی در شهرخور به ریاست شهردار خور و با حضور طیبی رئیس اداره ورزش وجوانان وغلامیان رئیس هیات ورزش روستائی وبازیهای بومی محلی بهمراه خانم دکتر طاهری نائب رئیس هیأت و آقایان اکرمی و داودی اعضا شورای اسلامی شهر، در محل دفتر کار شهردار برگزار شد.
در این جلسه شهردار خور با اشاره به لزوم توسعه ورزشهای بومی ومحلی اظهار داشت : بازی های بومی و محلی در کنار آئین های دیگر نماد و سنبل فرهنگ هر منطقه به شمار می روند که باید برای حفظ این فرهنگ تلاش کرد.
وی در ادامه افزود: بازی‌های بومی و محلی سرشار از آداب، رسوم و خرده فرهنگ‌هایی است که بیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردمان هر دیار است و سرمایه فرهنگی و میراث معنوی ایران اسلامی محسوب می‌شود.
طیبی رئیس اداره ورزش اعلام داشت : بازی های بومی محلی از چند بعد می تواند بر اقتصاد و فرهنگ یک منطقه تاثیر گذار باشند و احیای این بازی ها سبب افزایش درآمدزایی و توسعه گردشگری می شود.
در ادامه رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت:چندین عنوان بازی بومی و محلی در این شهرستان شناسایی شده است.
وی در ادامه افزود : همزمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی از تعدادی از بازی بومی محلی لارستان رونمایی می‌شود.
علیرضاغلامیان اظهارکرد: کلاه کنی لطیفی و شمشیر بازی سنتی خور و…از بازی بومی و محلی در شهرستان است که تاکنون ثبت ملی شده و یا در حال ثبت می باشند.
وی ادامه داد: هرسال این شهرستان جشنواره بازی بومی ومحلی متعددی را برگزار می کند و این جشنواره نیز بیست وهفتم مهرماه جاری همزمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی با حضور۶ بخش در شهرخور برگزار می شود.
وی افزود: در این جشنواره تیم‌‌ها با لباسی محلی شرکت دارند و بازی‌های بومی و محلی و آداب و رسوم مناطق خود را به نمایش می گذارند.
در پايان خانم طاهري گفت: این جشنواره ضمن پررنگ کردن نقش زنان و مردان روستایی در جامعه، آداب و رسوم و ارزش‌های قدیمی را نیز زنده نگه می دارد.
نائب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اعلام داشت: در این جشنواره بازی های محلی نظیر هفت سنگ، خروس جنگی، طناب کشی و دال پلان و… برگزار می‌شود و همچنین پخت نان محلی و غذای سنتی مناطق مختلف شهرستان نیز انجام می شود.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین