جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تاکید پدر گردشگری ایران بر تهیه شناسنامه گردشگری لارستان

دکتر مرتضی طالع ماسوله به دعوت شهرداری و شورای اسلامی شهر لار به منظور سخنرانی در کارگاه آموزشی صنعت گرشگری وارد این شهر شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

دکتر مرتضی طالع ماسوله به دعوت شهرداری و شورای اسلامی شهر لار به منظور سخنرانی در کارگاه آموزشی صنعت گرشگری وارد این شهر شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار، دکتر طالع ماسوله در بدو ورود به لارستان در فرودگاه این شهرستان مورد استقبال مسئولین قرار گرفت و سپس از اماکن گردشگری شهر لار بازدید کرد و این آثار را مورد بررسی قرار داد.

دکترمرتضی طالع ماسوله مدرس دانشگاه در ادامه سفر خود به لارستان در کارگاه آموزشی راهکارهای ایجاد توسعه صنعت گردشگری حضور یافت و با ارائه راهکار و پتانسیل های موجود در لارستان جهت شناساندن این شهرستان به سرمایه گذار و توریست، گفت: با توجه به وجود جاذبه ها و توانمندی های گردشگری متنوع منطقه، خصوصا وجود چند قطب گردشگری در نزدیکی لارستان مانند شیراز، کیش، بندرعباس و بوشهر، باید تلاش کرد تا لارستان را به خوبی به گردشگران  و توریست معرفی کنیم.

طالع ماسوله با اشاره به معرفی توانمندی های لارستان به سرمایه گذاران در خصوص صنعت گردشگری این شهرستان افزود: اگر بتوانیم لارستان را به نحو احسن و شایسته به سرمایه گذار معرفی و او را از نظرتوجیه فعالیت سرمایه گذاری آگاه سازیم، سرمایه گذار با اشتیاق و علاقه خاص به ایجاد فضایی مطلوب برای مردم ایران می پردازد.

سخنران ویژه این مراسم  با بیان اینکه باید ادارات مربوطه با تنظیم شناسنامه ای در جهت صنعت گردشگری در لارستان برای جذب سرمایه گذار اقدام کنند، گفت: با ارائه این گونه شناسنامه ها، سرمایه گذار بر روی مقدار و نوع سرمایه گذاری خود مطالعه دقیق تری خواهد داشت و در تکمیل این سند باید هرساله به تشکیل نشست های تخصصی معرفی سرمایه گذاری در لارستان جهت سرمایه گذاران مقیم کلان شهرها بپردازیم.

وی مردم این منطقه  را بسیار دوست داشتنی و مهمان نواز یاد کرد وافزود: مردم لارستان با علاقه خاص خود مشتاق صنعت گردشگری هستند امام مهمترین ملاک برای این صنعت،  همگرایی و هم اندیشی است و این امر با تشکیل ستاد توسعه گردشگری و همچنین ستاد مشورت های سرمایه گذاری در نظام فرمانداری و شهرداری میسر می شود و شهروندان توانایی خود را برای اجرایی شدن این صنعت پویا نشان می دهند.

در حاشیه این مراسم رحیم بیژنی رئیس شورای اسلامی شهر لار وجود پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری لارستان را مثال زدنی توصیف کرد و افزود: یکی از دغدغه های شورای شهر، شهرداری و مسئولین شهرستان تقویت صنعت گردشگری لارستان است که  این امردر دستور کار شورا قرار گرفت و کارگاه آموزشی با حضور متخصصین فن برگزار، تا قدمی جهت توسعه این صنعت برداریم.

در این کارگاه محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار، بیژنی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لار، روسای ادارات شهرستان، سرمایه گذاران و معتمدین محلی حضور داشتند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تاکید پدر گردشگری ایران بر تهیه شناسنامه گردشگری لارستان”

  1. محمد رحیمی منصورخانی گفت:

    ما همیشه در پی یافتن فرصتی هستیم برای بدست آوردن غنیمتی غافل از اینکه فرصتها جلوی چشمان ماست و غنیمتها اطرافمان و با عدم سوءمدیریت و بدنه کارشناسی این فرصتها را از دست می دهیم.منطقه لارستان سرشار از این فرصتها و غنایم هست که نیاکان ما ازخود به جا گذشته اند و ما بدنبال فرصتی هستیم که گردشگری منطقه را رونق بخشیم .ولی حقایق اطرافمان را نمی بینیم.وجود بازار قیصریه-قلعه اژده پیکر-بافت قدیمی شهر قدیم-آب انبارها-مساجد-مجموعه باغ نشاط -خانه های سنتی باقت قدیم و صدها اثر گرانبهای دیگر که به امان خدا سپرده شده است .اینها همان فرصتها و غنایم ما هستند که چشم بر آنها پوشیده ایم و با جلسات و کاغذ بازی و ارایه گزارش یسنده کردیه ایم و به نوعی رفع مسولیت می نمائیم.یک نگاهی به حمام باغ نشاط و محوطه آن بیندازیم چه می بینید؟؟؟؟؟جز یک متروکه و محوطه خشک آن چه چیزی می بینید؟آبیاری درختان محوطه باغ نشاط که مستلزم بودجه و اعتبار دولتی نیست.
    این منطقه دارای پتانسیلهای تاریخی-مذهبی-طبیعی فراوانی می باشد که مستلزم حمایت و واگذاری به بخش خصوصی می باشد .با توجه به وجود زیر ساختها می توان از توریست درمانی فضای اشتغال جوانان و پویایی شهر را مهیا و فراهم نمود و این مهم جز با همفکری و پشتکار و دلسوزی بدست نخواهد آمد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین