چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

سالانه ۱۳۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در لارستان تولید می‌شود

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی لارستان گفت: سالانه یک هزار و ۳۳۰ تُن محصولات گلخانه‌ای در شهرستان لارستان تولید می‌شود. به گزارش میلاد لارستان، شهرستان لارستان در وضعیت تنش های سخت…

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی لارستان گفت: سالانه یک هزار و ۳۳۰ تُن محصولات گلخانه‌ای در شهرستان لارستان تولید می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، شهرستان لارستان در وضعیت تنش های سخت محیطی و کم آبی قرار دارد و در این شرایط یکی از بهترین راهکارهای افزایش میزان بهره وری در بخش کشاورزی، استفاده از کشت های گلخانه ای است که در فضای بسته و قابل کنترل انجام می شود.

در زمان کنونی بهره گیری از روش های نوین کشاورزی به ویژه توسعه کشت های گلخانه ای می تواند انقلابی در کشاورزی عصر حاضر باشد.

 در لارستان، می توان شرایط مطلوبی برای گسترش گلخانه ها و ایجاد شهرک های گلخانه ای، فراهم کرد و بهره برداران بخش کشاورزی می توانند با انتخاب این روش برای ادامه فعالیت خود از حمایت های دولتی و تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده، استفاده کنند.

مزایای استفاده از کشت های گلخانه ای و متراکم در فضای بسته به اندازه ای است که حتی کشورهای دارای منابع آبی فراوان نیز از آن استفاده می کنند تا شرایط کشت گونه های گیاهی مورد نظر خود را زیر کنترل و نظارت داشته باشند.

پرداخت وام با بهره ۱۰ تا ۱۴ درصد به متقاضیان راه اندازی کشت گلخانه ای در لارستان

مسئول باغباني جهاد كشاورزي لارستان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه سطح زمین های زیرکشت گلخانه ای در لارستان در حال حاضر ۷ و ۳ دهم هکتار است، اظهار داشت: کشت گلخانه ای دارای مزیت های زیادی از جمله مصرف آب کمتر، عملکرد بالاتر، بهبودکیفیت محصول، امکان استفاده ازاراضی غیر قابل کشت و غیره است.

مجتبي ضيافت با اشاره به اینکه سالانه یک هزار و ۳۳۰ تُن محصولات گلخانه ای در شهرستان لارستان تولید می شود، افزود: این محصولات شامل خیارسبز، گوجه فرنگی، نشاء بادمجان و فلفل وگوجه، سبزیجات خوراکی، آلوئه ورا، گیاهان زینتی و غیره است.

مسئول باغباني جهاد كشاورزی لارستان  تصریح کرد: در صورتی که متقاضی ایجاد گلخانه مجوزهای قانونی را اخذ کند، می تواند تا ۸۰ درصد مبلغ برآورد طرح، از تسهیلات با نرخ بهره ۱۰ تا ۱۴ درصد استفاده کند.

ضیافت با اذعان به اینکه سطح کل گلخانه های لارستان در سال ۹۶ بیش از ۱۳٫۵ هکتار بوده است که متاسفانه در سال ۹۷ حدود ۶٫۲ دهم هکتار آنها بدلیل مشکلات اقتصادی و عدم سوددهی غیرفعال شده است، ادامه داد: مجموع سطح گلخانه های فارس ۴۹۰ هکتار است و بنابراین گلخانه های لارستان، ۱٫۵ درصد گلخانه های فارس را داراست.

 به گزارش میلاد لارستان به دنبال ایجاد زنجیره تولید در بخش کشاورزی به شکل کشت گلخانه ای می توان صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی را نیز در کنار مزارع مستقر کرد و با رویکرد صادرات محوری، مساله ارزش افزوده و تولید اقتصادی را پیگیری نمود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین