جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

همایش قرآن و دانشجو در امامزاده لارستان برگزار شد

به مناسبت ۱۶ آذر و پاسداشت روز دانشجو همایش قرآن و دانشجو با حضور قاری بین المللی قرآن کریم در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد…

به مناسبت ۱۶ آذر و پاسداشت روز دانشجو همایش قرآن و دانشجو با حضور قاری بین المللی قرآن کریم در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی فارس در سخنانی اظهار كرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند استفاده از مبانی و منابع غنی این كتاب آسمانی و معارف ناب اهل بیت (ع) برای برون‌رفت از مشكلات و آسیب‌های فردی و مسائل اجتماعی هستیم.

حجت الاسلام نیک خو با بیان این نكته كه قرآن كریم به‌عنوان نسخه شفابخش در راستای ترسیم افقی بی خطر برای ما و زندگی بشر موثر بوده است، گفت: با نقل قول از مولای متقیان حضرت علی (ع)، شیطان ۶ هزار سال عبادت خدا كرد؛ ولی این عبادت و بندگی تا زمانی بود كه بحران برایش ایجاد نشده بود و همین كه در شرایط حساس قرار گرفت از مسیر الهی خارج شد.

وی با بیان این موضوع كه انسان‌ها بعضاً در مسیر بندگی و عبودیت، تغییر مسیر می‌دهند، اظهار كرد: فقط با تمسك به بهار ناب قرآن كریم و توسل به اهل بیت (ع) می‌توانیم خودمان را در شاهراه اصلی عبودیت قرار دهیم.

نیك‌خو با بیان تفاوت بین عبادت و عبودیت، ابراز كرد: اگر سختی‌های عبادت در راه خداوند متعال به شاهراه عبودیت متصل نشود، ارزشی نخواهد داشت و تنها راه آن تمسك به قرآن كریم و توسل به اهل بیت (ع) است.

این مقام مسئول با بیان اینكه نظام اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی خود قرار دارد و دشمن با تمام امكانات به میدان آمده است تا یأس و ناامیدی را در بدنه جامعه القا كند، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر آحاد جامعه و هركسی كه دل در گرو نظام اسلامی دارد، باید دستاوردهای این نظام مقدس را بیان و نشر دهد و تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی، رسالت جامعه حوزوی و دانشگاهی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان فارس عنوان كرد: اگر مردم در جامعه، حس مسئولیت نداشته باشند و جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها عوض شود، آن هنگام به نقل از قرآن كریم «جامعه مرده است»؛ اگرچه كه مردم آن جامعه در ظاهر زنده باشند و فرایض دینی خود را انجام دهند.

نیك‌خو به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره كرد و گفت: بزرگ‌ترین دستاورد نظام اسلامی بازگشت كشور به هویت نظام دینی و ملی است و این در حالی است كه قبل از انقلاب، كشور ما نه هویت دینی و نه هویت ملی داشت.

وی، حفظ تمامیت ارضی كشور را از جمله دستاوردهای دیگر نظام اسلامی دانست و افزود: در هر حكومتی قبل از انقلاب اسلامی،كشور ما از حیث جغرافیایی،كوچك می‌شد و این در حالی است كه بعد از انقلاب اسلامی و در زمان جنگ هشت ساله، حتی یك وجب از خاك ایران اسلامی از دست نرفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی فارس، جهانی شدن انقلاب اسلامی را از دیگر دستاوردهای این نظام مقدس دانست و افزود: اگر می‌بینید كه از دل آمریكا، آفریقا و شرق و غرب آسیا كسانی به اصل انقلاب و مقام معظم رهبری عرض ارادت می‌كنند همه از بركات این نظام ارزشمند است.

نیك‌خو اظهار كرد: به‌رغم تلاش دشمن، نظام اسلامی، کاملاً موفق و مؤثر عمل كرده است و اگر مشكلاتی در بدنه اجرایی دولت وجود دارد باید مردم با روح مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی از دولت بخواهند و آنها نیز باید به آن پاسخ بدهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان نیز در این مراسم، برنامه قرآن و دانشجو را از جمله برنامه‌های خوب و ارزشمند این واحد دانشگاهی دانست و افزود: قرآن كریم نور است و این نور راه هدایت را به ما نشان می‌دهد و اگرچه دنیای امروز بر مبنای تفكرات غرب گرایانه و لیبرالیستی، مبانی تكثرگرایی وارداتی شکل گرفته است؛ اما مفاهیم قرآن كریم، فقط یك راه را به عنوان شاهراه معرفی می‌كند و آن هم راه نشأت گرفته از قرآن و سنت رسول و عترت رسول‌الله است.

مهدی زارع با بیان اینكه این راه، تنها راه سعادت بشر است و در این مسیر همه باید از هم سبقت بگیرند، اظهار كرد: خدا را شاكریم كه در محضر قرآن و در كنار این كتاب آسمانی هستیم چرا که به فرمایش پیامبر عظیم‌الشان اسلام«بلند پایگان امت من حاملان قرآن هستند» و در روز حساب تنها این كلام وحی است، باعث هدایت انسان می‌شود.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی لارستان را به ‌نوان یك پایگاه خوب و معتبر علمی در جنوب كشور معرفی كرد و گفت: امروز در شرایطی هستیم كه تحولات جهانی، جوانان ما را به سمتی می‌كشاند كه چارچوب‌های عقیدتی، دینی و ارزش‌های بومی، سنتی و مذهبی ما را به‌عنوان یك ضد ارزش معرفی کند.

زارع خاطرنشان كرد: امروز به بركت انقلاب اسلامی و مجاهدت های امام و شهدا، نفس پاك رهبر انقلاب و دعای امام زمان (عج)، قرآن در متن جامعه اسلامی قرار دارد و این كتاب آسمانی و دین الهی به مدد وعده الهی توسط انسان‌های صالح مورد محافظت می‌شود.

در ادامه گروه سرود مصباح‌الهدی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی لارستان سرود زیبایی در مدح حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه‌الشریف اجرا كردند و یکی از دانشجویان حافظ برجسته قرآن کریم با تلاوت آیاتی از کلام وحی به سؤالات حاضران و علاقه‌مندان پاسخ داد و باعث شور و شعف در این مجلس معنوی شد و در ادامه دانشجویان با خواندن تواشیح و قرائت قرآن كریم به‌صورت گروهی حال و هوای خاصی به این محفل نورانی بخشیدند.

در انتهای مراسم، استاد غریب‌نواز از قاریان بنام و بین‌المللی كشورمان آیاتی از كتاب وحی را با صدایی دلنشین قرائت کرد.

این مراسم معنوی به همت دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و با مشارکت و همکاری برخی از مراکز دانشگاهی، ادارات و نهادهای شهرستان در آستان مقدس امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) شهر لار برگزار شد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین