جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

کلید حل مشکل “تکدی گری” در دست مردم بخشنده لارستان!!

نوع دوستی مردم لارستان سبب شده است که تکدی‌گری در این شهرستان گسترش یابد. به گزارش میلاد لارستان، «تکدی‌گری» از معضلات و آسیب‌های اجتماعی است که امروز به یکی از…

نوع دوستی مردم لارستان سبب شده است که تکدی‌گری در این شهرستان گسترش یابد.

به گزارش میلاد لارستان، «تکدی‌گری» از معضلات و آسیب‌های اجتماعی است که امروز به یکی از دغدغه‌های مسئولان و مردم تبدیل شده است. مدتی است که تکدی‌گری در لارستان زیاد شده که برخی این امر را دلیل بر حس نوع‌دوستی این مردم می‌دانند اما این امر سبب حضور بیش از پیش متکدیان به ویژه دوره گردان خارجی در لارستان و مخدوش شدن چهره شهر شده است.

شهروندان لارستانی همواره نگرانی‌های خود را از حضور متکدیان در سطح شهر اعلام کرده‌اند و خواستار برنامه‌ریزی یا برخورد جدی مدیران شهری با این موضوع شده‌اند. این شهروندان معتقدند حضور متکدیان علاوه بر نازیبایی چهره شهر به جهت آلودگی برخی از آنها می‌تواند ناقل بیماری نیز باشد.

اغلب متکدیان در شهر لار را زنان با چندین کودک همراه تشکیل می‌دهند که با حضور در مراکز عمومی همچون درمانگاه‌ها و بازارها اقدام به تکدی‌گری، جمع‌آوری زباله یا فروش اقلامی همچون آدامس می‌کنند.

این موضوع واکنش چندباره فرماندار ویژه لارستان را در جلسات کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان در پی داشته است که مورد اخیر آن در جلسه مهرماه بود. جلیل حسنی در بخشی از صحبت‌هایش در این جلسه اعلام کرد که ساماندهی متکدیان در سطح شهر بایستی به صورت مستمر با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری شود.

به گفته وی وضعیت تکدی‌گری در شهرستان لارستان نسبت به جمعیت آن و با توجه به حضور خیرین و نوع دوستی مردم این خطه کمتر از دیگر نقاط است اما این موضوع نباید سبب شود که از متکدیانی که چهره شهر را نازیبا کرده‌اند، غافل شویم بلکه بایستی در این مورد تصمیمگیری، اقدام فوری و برنامه‌ریزی مناسبی کنیم.

به اعتقاد حسنی نخستین اقدام کارگروه فرهنگی و اجتماعی لارستان درباره جمع‌آوری تکدی‌گرایان از سطح شهر شناسایی آنان است چراکه در حال حاضر مشخص نیست چه تعداد واقعا نیازمند، چه تعداد متکدّی و چقدر کلاهبردار، سارق یا معتاد هستند. فرماندار ویژه لارستان از لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی سخن گفته تا این معضل اجتماعی به درستی ساماندهی شود.

حسنی با تأکید بر اینکه نوع دوستی مردم لارستان سبب نشود که تکدی‌گری در این شهرستان گسترش یابد، افزود: مردم نباید از روی احساسات تصمیم‌گیری کنند، چراکه بسیاری از این افراد حرفه‌ای یا خطرناک هستند.

مدیرکمیته امداد لارستان نیز بارها در نشست‌های خبری به موضوع افزایش متکدیان در سطح شهر اشاره داشته است که مورد اخیر آن در آذرماه بوده است. هوشنگ دلاور با انتقاد از افزایش متکدیان دوره‌گرد در سطح شهر گفته است: اگرمردم صدقات خود را به جای کمک به متکدیان دوره‌گرد به صندوق‌های صدقات بیندازند علاوه بر اینکه این مبالغ به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید، از رشد بی‌رویه تکدی‌گری نیز کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم نیک‌اندیش لارستان در ۸ ماه امسال مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال صدقه دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده صدقات فقط در همین شهرستان و در سرفصل‌های مختلفی از جمله جهیزیه، درمان، فرهنگی، مسکن، اشتغال، تعامل با خیریه‌ها و غیره هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد لارستان با تأکید بر اینکه متکدیان دوره گرد به عنوان یکی از آسیب‌های بزرگ خود عاملی در کاهش درآمدهای صندوق‌های صدقات است، خاطر نشان کرد: چنانچه مردم به جای کمک به این متکدیان کمک‌های خود را به صندوق‌های صدقات بیاندازند، علاوه بر کاهش متکدی‌گری نقش مهمی در کمک به نیازمندان واقعی را ایفا می‌کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین