پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

خسارت-با-جسارت

در صبح امضاء برجام، روزنامه شرق تیتر زده بود: «پیروزی بدون جنگ!» اما توضیح نداده بود چه کسی بدون جنگ پیروز شد!؟ یکسال بعد از آن، مدیر مسئول روزنامه شرق…

در صبح امضاء برجام، روزنامه شرق تیتر زده بود: «پیروزی بدون جنگ!» اما توضیح نداده بود چه کسی بدون جنگ پیروز شد!؟ یکسال بعد از آن، مدیر مسئول روزنامه شرق در مصاحبه‌ای صراحتا اقرار کرد: «برای عبور از سد افکار عمومی به مردم دروغ گفته و برجام را بَزک کرده است»! همو، دوباره نوشت: «برجام با همه سنگ اندازی دلواپسان به بار نشست . پرواز ۸۰ بوئینگ در آسمان ایران»

و حالا رسانه‌های اصلاح‌طلب با همان سیاق و سبک، از FATF و مزایای نداشته‌اش می‌نویسند که اگرFATF (بخوانید برجام۲) بیاید همه‌چیز ارزان می‌شود!

علما و مراجع معظم(حفظهم‌الله) مفاد قرارداد استعماری FATF را مخالف با شرع مقدس و در تضاد با مفاهیم اسلام و قانون اساسی می‌دانند و تبیین می‌کنند، اما متأسفانه آقای روحانی می‌گوید «ای کاش تو اسلام را می‌فهمیدی؟!! … اگر FATF نباشد، بدون بانک‌های خارجی، هر جنسی که وارد کشور بشود ۲۰درصد گران‌تر خواهد شد!»

این در حالی است که آقای ظریف در مجلس شورای اسلامی با صراحت گفت که «نه من و نه رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن CFT‌ مشکلاتمان حل شود.»

توجّه و تأمّل در این نکته هم لازم است که سلطنت سعودی عضو ناظر! و رژیم صهیونیستی هم که تاکنون عضو ناظر بود، هم‌اکنون بعنوان عضو اصلی! پذیرفته شده است.

سوال این است که؛ چرا باید بیشترین لوایح (شک‌برانگیز) در این دولت امضا شود؟! (۱) به کجا چنین شتابان؟! و نکته اینکه؛ اگر همه‌ی بدیها را در اتاقی گرد آوریم، کلید آن، دروغ است که آن، یک ملت را به خاک مذلّت می‌نشاند و البته به‌کار نگرفتن عبرت‌ها…

امام علی(ع) می‌فرمایند: مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَار؛
عبرت‌‏ها چقدر فراوانند و عبرت پذیران چه اندك! (۲)

___________________
(۱) دکتر سیدیاسر جبرائیلی، پژوهشگر اقتصاد سیاسی: از ابتدای انقلاب تا کنون ۴۵ معاهده خارجی داشتیم که ۳۲ تای آن در این دوره بوده است!
(۲) نهج‌البلاغه، حکمت ۲۹۷

 

یادداشت:‌محمدصابری راد

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۷:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین